Pokaż wyniki od 1 do 10 z 53

Wątek: Problem z profilami i kolorami - prosze o pomoc

Mieszany widok

  1. #1
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karczmarz Zobacz posta
    Punkt wyjścia:
    - mam RAW
    Założenia:
    plik zostanie wykorzystany w:
    a. publikacjach drukowanych przez wydawnictwa (kalendarze, miesięczniki, etc)
    b. internecie
    c. w labie do wykonania odbitki

    Opisz mi (jeśli możesz) hasłowo jakie zastosujesz kroki, przestrzenie, ile bitów. Oczywiście nie pisz że będziesz ostrzył lub nie, itd.
    Cały czas pamiętaj o założeniu, punkty a,b,c dotyczą tego samego pliku.
    W każdym przypadku - jeżeli pliki miałyby być później forsownie edytowane, wywołałbym je z głębią 16bit do PSD

    W przypadku plików do druku na drukarkach szerokogamutowych, w offsecie hexachromatycznym lub naświetlanych na slajdach/negatywach, najlepiej zastosować ProPhoto.

    W przypadku plików do druku wywołałbym je do przestrzeni ECI RGB, która ma to do siebie, że pokrywa europejską przestrzeń CMYK (Adobe RGB pokrywa amerykańskiego CMYK SWOP Coated). W konwerterze ACR mamy wskaźnik clippingu gamutu - jeżeli zdjęcia są b. wysycone i clipping zaczyna stanowić realny problem, można ew. rozważyć konwersję do ProPhoto a następnie dokonać konwersji do CMYK z zastosowaniem odwozrowania percepcyjnego, o ile przyniesie to lepsze, a nie gorsze efekty

    Pliki do labu/internetu, które i tak mają być później skonwertowane do sRGB, po prostu wywołałbym do sRGB.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 04-01-2008 o 23:42

  2. #2
    Coś już napisał Awatar karczmarz
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    W każdym przypadku - jeżeli pliki miałyby być później forsownie edytowane, wywołałbym je z głębią 16bit do PSD


    Pliki do labu/internetu, które i tak mają być później skonwertowane do sRGB, po prostu wywołałbym do sRGB.

    cóż, koncepcja wywołania RAW-a bezpośrednio do docelowej przestrzeni jest słuszna pod warunkiem, że wszystkie operacje mają miejsce w ACR i na tym koniec. Jednak tak nie jest. Jeszcze raz przywołam chociażby najprostsze; wyostrzanie.
    w każdym innym przypadku jest to nieefektywne, ponieważ przysparza niepotrzebnej pracy.
    wg mnie najlepszym rozwiązaniem pozostaje RAW do TIFFa w przestrzeni ProPhoto. Następnie z tego pliku (TIFFa) wykonuję egzemplarz pliku do labu, internetu, publikacji.

    Bardziej mnie przekonują opinie tych, którzy sugerują konwersję najpierw do TIFFa w przestrzeni ProPhoto.

  3. #3
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karczmarz Zobacz posta
    cóż, koncepcja wywołania RAW-a bezpośrednio do docelowej przestrzeni jest słuszna pod warunkiem, że wszystkie operacje mają miejsce w ACR i na tym koniec. Jednak tak nie jest. Jeszcze raz przywołam chociażby najprostsze; wyostrzanie.
    w każdym innym przypadku jest to nieefektywne, ponieważ przysparza niepotrzebnej pracy.
    wg mnie najlepszym rozwiązaniem pozostaje RAW do TIFFa w przestrzeni ProPhoto. Następnie z tego pliku (TIFFa) wykonuję egzemplarz pliku do labu, internetu, publikacji.

    Bardziej mnie przekonują opinie tych, którzy sugerują konwersję najpierw do TIFFa w przestrzeni ProPhoto.
    Syntetyczne przestrzenie edycyjne (sRGB, ECI, Adobe, ProPhoto itp.) nie są przestrzeniami docelowymi. Przestrzeń docelowa to przestrzeń urządzenia wyjściowego - prasy offsetowej, drukarki atramentowej/laserowej/stałoatramentowej, naświetlarki negatywów/diapozytywów, czy laserowej naświetlarki papieru fotograficznego (minilabu).

    Nie istnieją przestrzenie jedynie słuszne, bo wtedy nie byłoby innych. Wszystkie mają swoje plusy i minusy, są odpowiednio dobrane do konkretnych sytuacji. Zawsze warto stosować je świadomie, na podstawie własnej wiedzy - nie zaś wedle zasłyszanych opinii.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 06-01-2008 o 03:13

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karczmarz Zobacz posta
    cóż, koncepcja wywołania RAW-a bezpośrednio do docelowej przestrzeni jest słuszna pod warunkiem, że wszystkie operacje mają miejsce w ACR i na tym koniec. Jednak tak nie jest. Jeszcze raz przywołam chociażby najprostsze; wyostrzanie...
    Tyle że do tego bardziej się przydaje większa ilość bitów, a nie wielkość przestrzeni.

  5. #5
    Coś już napisał Awatar karczmarz
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Tyle że do tego bardziej się przydaje większa ilość bitów, a nie wielkość przestrzeni.
    chyba tego nie rozumiem. jeśli z konieczności muszę oddać do labu jpeg-a to nie wiadomo jakbym się starał, to i tak mam do dyspozycji 8 bitów, ze względu na ograniczenia samego jpeg-a.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    [QUOTE=czornyj;410618]Syntetyczne przestrzenie edycyjne (sRGB, ECI, Adobe, ProPhoto itp.) nie są przestrzeniami docelowymi. Przestrzeń docelowa to przestrzeń urządzenia wyjściowego - prasy offsetowej, drukarki atramentowej/laserowej/stałoatramentowej, naświetlarki negatywów/diapozytywów, czy laserowej naświetlarki papieru fotograficznego (minilabu).
    QUOTE]

    dziękuję za dopowiedzenie. zrobiłem skrót myślowy, ponieważ uznałem to za oczywiste w świetle powyższych postów.
    Ostatnio edytowane przez karczmarz ; 06-01-2008 o 15:30 Powód: Automerged Doublepost

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •