Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Kamera a aparat - roznica

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Chyba wystarczy popatrzeć na typową stopklatkę...
    Ale jakość "typowej stopklatki" to wypadkowa wielu czynników - w szczególności kompresji MPEG-x w DVD i HDTV. Cytując Pesci'ego: "rżną nas tutaj w ..." bo wiadomo, że normalni ludzi nie oglądają stopklatek z lupą stojąc krok od 50'' plazmy czy elcedeka

    A tutaj mają podobne spostrzeżenia do naszych: http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=25999041
    EOS - conditio sine Kwanon...

  2. #12
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    wrocław / łódź
    Posty
    139

    Domyślnie

    po pierwsze trzeba odróżnić o jakich kamerach mówimy, 35mm/16mm czy cyfrowych, a jeśli cyfrowych to to z jakiego segmentu... różnica między canonem czy sony nawet najlepszym, a choćby najsłabszą cyfrową arri czy panavision, które są przystosowane do szkieł stosowanych w kinematografii to nie można porównywać tych szkieł i obrazu uzyskanego z nich...

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jdw Zobacz posta
    po pierwsze trzeba odróżnić o jakich kamerach mówimy, 35mm/16mm czy cyfrowych, a jeśli cyfrowych to to z jakiego segmentu... różnica między canonem czy sony nawet najlepszym, a choćby najsłabszą cyfrową arri czy panavision, które są przystosowane do szkieł stosowanych w kinematografii to nie można porównywać tych szkieł i obrazu uzyskanego z nich...
    I przyszedł gajowy i wygonił z lasu...
    EOS - conditio sine Kwanon...

  4. #14
    Bywalec Awatar Nevermind
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    35
    Posty
    135

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Są. Wszystkie profi kamery Canona (czy półprofi) - seria XL np. mają możliwość stosowania wymiennych obiektywów. EF można zapiąć przez specjalną przejściówkę crop x7 .
    A af działa ?
    Power of L lenses

  5. #15
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    A chodzi dokladnie o to - dlaczego aparaty (obiektywy) sa az tak wrazliwe na CA, flary itp. a sprzet (obiektywy) od kamer nie?
    Miałem przyjemność pracować kilka razy na planie zdjęciowym i operator dbał o obraz w kamerze w równym stopniu, co ja o obraz w lustrze. Stosował osłone p.słon, odpowiednio maskował źródła światła, żeby nie padało na soczewke. Tak więc powyższe stwierdzenie nie wydaje mi się do konca prawdziwe.

  6. #16
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nevermind Zobacz posta
    A af działa ?
    Raczej tak ale należałoby to gdzieś sprawdzić.

    Cytat Zamieszczone przez an_zak Zobacz posta
    Miałem przyjemność pracować kilka razy na planie zdjęciowym i operator dbał o obraz w kamerze w równym stopniu, co ja o obraz w lustrze. Stosował osłone p.słon, odpowiednio maskował źródła światła, żeby nie padało na soczewke. Tak więc powyższe stwierdzenie nie wydaje mi się do konca prawdziwe.
    No bo obiektywy do kamer są bardzo podatne na bliki. Tu chodzi w szczególności o obiektywy anamorficzne.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Co do CA to w lustrach badamy ją na poziomie jednego pixela lub kilku. Jak jest kilka to już jest ze szkłem źle. To wszystko przeważnie na matrycach 8-10MPix. Czy nawet na wielkim ekranie kinowym rzucają taką rozdzielczość? - grubo wątpię. Ekran jest spory ale oddalenie od niego również, w efekcie kąt widzenia ekranu jest podobny do patrzenia z bliska na na jakiś wiekszy monitor i to tylko w pełnym podglądzie fotki/filmu a nie jakiś crop 1:1 (100%) - do tego rozdzielczośc kątowa oka jest zawsze taka sama. - Wniosek: Za mała rozdzielczość żeby mówić o CA nowoczesnych szkieł w filmie. (Wiem co mówię, bo w kinie zawsze siadam w pierwszych rzędach. ;-))

    Co do refleksów międzysoczewkowych itp, to zauważyłem, że wcale tego nie unikają a jest to wręcz efekt bardzo korzystny w dynamicznych ujęciach takich jak panoramowanie.

    Jeśli optyka jest świetna w kinematografii (bo jest) to chyba tylko ze względu na takie firmy jak Zeiss i ich wspaniałe i drogie jak cholera instrumenty, często robie na jednostkowe zamówienie.

    Jeszcze jedno. Jeśli mówimy o fimie względem fotografii statycznej to mamy tu do czynienia oczywiście z dodatkowym w przypadku filmu wymiarem czasu (trzeci wymiar informacji). Wieloklatkowość obrazów ruchomych to mimo zwykle mniejszej rozdzielczości każdej z klatek składowych, znaczna ilość informacji po sobie następująca (rozłożona w czasie). Jedna klatka wyjęta z jakiegoś ujęcia nigdy nie ma tyle informacji o obrazie co całe ujęcie, stąd pozorne wrażenie wyższej rozdzielczości/szczegółowości gdy film jest oglądany niż gdy jest zatrzymany (stop klatka). W fotografii statycznej najwięcej informacji zdobywamy przez patrzenie a w obrazach ruchomych przez kojarzenie następujących po sobie klatek i sumowanie informacji w nich zawartych w jeden obraz o wyższej szegółowości niż klatki składowe. - Wniosek: Pewnie dlatego jakość szkla (zdolność rozdzielcza) może być drugorzędna dla jakości filmu, bo drugorzędna jest tu sama rozdzielczość - oczywiście względem fotografii statycznej.
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  8. #18
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    wrocław / łódź
    Posty
    139

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    To wszystko przeważnie na matrycach 8-10MPix. Czy nawet na wielkim ekranie kinowym rzucają taką rozdzielczość? - grubo wątpię.
    filmowy obraz cyfrowy w kinematografii, po skanie w 4K (w Polsce jak na razie tylko Katyń miał postprodukcje w 4K, co było też pierwszym 4K w europie) ma rozdzielczość wąchająca się od 4000x2000 do 4200x3300 px w zależności od formatu klatki i skanera czyli koło 8-12 Mpx. to jest 4 razy więcej niż full HD. Jak na razie cyfrowe projektory, przynajmniej w Polsce to rzadkość i pewnego rodzaju nowum które nie wszystkim pasuje więc i tak projekcja jest z taśmy, gdzie cyfrowego ziarna już nie widać. Najwyższa jakość jaką jak na razie się uzyskuje to w kinach typu imax itp gdzie filmy kręcone są na taśmie szerokości 70mm i kopia projekcyjna jest też taka, oczywiście na odpowiednim projektorze. To są takie maxima, które dla przeciętnego widza i tak są niezauważalne jak idzie do kina 2 razy w roku, raz na komedię romantyczną, raz na kolejną hipermega produkcje, lub patriotyczną papkę... Przy ruchomym obrazie gdy oglądamy film na prawdę ciężko jest dostrzec wady obiektywów, które i tak poprzez sprzęt i technikę samego operowania światłem na planie są ograniczane do minimum.

  9. #19
    Początki nałogu Awatar Sempoo
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    273

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jdw Zobacz posta
    [...] Jak na razie cyfrowe projektory, przynajmniej w Polsce to rzadkość [...]
    Zatem gdzieś je można spotkać - a jeśli mówimy o Warszawie to gdzie?
    Zawsze narzekałem na jakość obrazu w kinach - średni kontrast, ostrość słaba (w narożnikach tragiczna), zauważalny brak płynności obrazu (24p) a czasem nawet kolory zafałszowane. Chciałbym więc zobaczyć prawdziwą jakość kinową - pomijam tu IMAX.
    60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | moje foty

  10. #20
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    (....)
    Jeśli optyka jest świetna w kinematografii (bo jest) to chyba tylko ze względu na takie firmy jak Zeiss i ich wspaniałe i drogie jak cholera instrumenty, często robie na jednostkowe zamówienie.

    (....)
    Zeiss to raczej zupełnie niszowa firma w kinematografii. Potentaci jak np. Panavision stosują własne konstrukcje oparte na soczewkach Nikona. Niektóre firmy stosują albo własne rozwiązania Hawk czy jak JDC adaptacja Zeiss lub Canon.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •