Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: Co wybrać - Sun-Box czy Elfo??

  1. #11
    arekzar
    Guest

    Domyślnie

    Jesli wybierac pomiedzy Sun Box, a Elfo, to nie ma dwoch zdan - zdecydowanie Elfo. Jak juz wspomnial ktos wczesniej - model Quant PRO 600, to swietny wybor, posiadam takie 3 i 2 Quanty 500 i widze roznice. Przede wszystkim swiatlo pilotujace, to halogen 300W w zamian za zarowke 100W ktora jest w 500-tce. To spora roznica. Do tego wieksza niezawodnosc i dopracowanie szczegolow wewnetrznych.

    Jakis czas temu pojawily sie lampy Fomei, ktore szeroko wchodza na nasz rynek. Osobiscie nie mialem z nimi do czynienia, ale slyszalem kilka b pochlebnych opinii. Ceny niestety podobne do Elfo.

  2. #12
    Początki nałogu Awatar beachcomber
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    271

    Domyślnie

    uzywam elfo, problemow nie mam - za to z markoflashami to problemy sa duze - znam z autopsji kolegow.

  3. #13
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Racibórz
    Wiek
    45
    Posty
    266

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arekzar Zobacz posta
    Jesli wybierac pomiedzy Sun Box, a Elfo, to nie ma dwoch zdan - zdecydowanie Elfo. Jak juz wspomnial ktos wczesniej - model Quant PRO 600, to swietny wybor, posiadam takie 3 i 2 Quanty 500 i widze roznice. Przede wszystkim swiatlo pilotujace, to halogen 300W w zamian za zarowke 100W ktora jest w 500-tce. To spora roznica. Do tego wieksza niezawodnosc i dopracowanie szczegolow wewnetrznych.
    pytanie o Elfo, co prawda znam te 500ki bo takie sa na zakladzie ale chodzi o 250ki... pracujac na 500kach mam wrazenie ze szef kupil potwora ktory jest po prostu za mocny do naszego studia i tak robimy prawia na skreconych lampach studia :> pytam sie o 250 bo za jakis czas bede stal przed potrzeba wyboru lamp do swojego studia i pomyslalem ze jak obecne 500ki sa za mocne i ich mocy wogole sie nie wykorzystuje to 250ki beda w sam raz... czy ktos moze naprowadzic mnie na dobry tok rozumowania? :-) przyznaje bez bicia ze jestem malym lajkonikiem w tych sprawach z ceny ktore widze na stronie roznica w zestawach miedzy 250vs500 jest jakies 400zl wiec zadna przy tej kwocie... aha i ponawiam pytanie o lampy Bowensa... jakbyscie mieli je porownac z Elfo?

  4. #14
    Bywalec Awatar chyrek
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Słupsk, Polska
    Wiek
    45
    Posty
    209

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez c42 Zobacz posta
    pytanie o Elfo, co prawda znam te 500ki bo takie sa na zakladzie ale chodzi o 250ki... pracujac na 500kach mam wrazenie ze szef kupil potwora ktory jest po prostu za mocny do naszego studia i tak robimy prawia na skreconych lampach studia :> pytam sie o 250 bo za jakis czas bede stal przed potrzeba wyboru lamp do swojego studia i pomyslalem ze jak obecne 500ki sa za mocne i ich mocy wogole sie nie wykorzystuje to 250ki beda w sam raz... czy ktos moze naprowadzic mnie na dobry tok rozumowania? :-) przyznaje bez bicia ze jestem malym lajkonikiem w tych sprawach z ceny ktore widze na stronie roznica w zestawach miedzy 250vs500 jest jakies 400zl wiec zadna przy tej kwocie... aha i ponawiam pytanie o lampy Bowensa... jakbyscie mieli je porownac z Elfo?
    Jezeli te 400 zl to dla Ciebie nie problem to kup mocniejsze lapmy. Zreszta zawsze lepiej miec mocniejsze lapmy bo mozesz sobie skrecic ich moc do takiej aby odpowiadala. A jak kupisz slabsze i przyjdzie taki moment, ze akurat bedzie mial jakas robotke gdzie 250 beda za slabe? I co wtedy? Ich niestety nie podkrecisz wyzej. Sam mialem kiedys podobny dylemat mniejsze i tansze czy drozsze i mocniejsze. Przebolalem te kilka stowek wiecej ale nie zaluje bo w miedzyczasie trafilo sie kilka momentow gdzie potrzebowalem wiekszej mocy.

    To tak jak z prezerwatywami... lepiej nie potrzebowac a miec niz potrzebowac a nie miec

    pozdro
    Ostatnio edytowane przez chyrek ; 07-11-2007 o 14:02 Powód: musialem cos dopisac
    Łukasz Chyrek
    canonowe puszki cyfrowe, szkła normalne, L'ki , stałki, filtry... i statyw też, wielka torba, plecak, speedlite'y, jakies zmiękczacze światła... no i jeszcze ściereczkę, pędzelek i wielką gruchę z apteki mam...

    Mój fotoblog www.chyrek.com.pl

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez c42 Zobacz posta
    pracujac na 500kach mam wrazenie ze szef kupil potwora ktory jest po prostu za mocny do naszego studia i tak robimy prawia na skreconych lampach studia :> pytam sie o 250 bo za jakis czas bede stal przed potrzeba wyboru lamp do swojego studia i pomyslalem ze jak obecne 500ki sa za mocne i ich mocy wogole sie nie wykorzystuje to 250ki beda w sam raz...
    Załóż na te 500tki okta 140 z plastrem i postaw go dalej niż 3m od modela albo mały wąski soft też z plastrem, albo chociaż wąskiego snoota. I wtedy sprawdź, czy Ci nie brakuje mocy.

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek Zobacz posta
    Załóż na te 500tki okta 140 z plastrem i postaw go dalej niż 3m od modela albo mały wąski soft też z plastrem, albo chociaż wąskiego snoota. I wtedy sprawdź, czy Ci nie brakuje mocy.
    Spytam jako dyletant: po co plaster miodu i soft na tej samej lampie?

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Racibórz
    Wiek
    45
    Posty
    266

    Domyślnie

    softy mamy zalozone i to te najwieksze z Elfo na przodzie a plastry miodu na tylnych lampach... dwa w jednym nawet nie wiem czy idzie zamontowac :/

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    Spytam jako dyletant: po co plaster miodu i soft na tej samej lampie?
    Nie plaster i soft tylko soft z plastrem.
    Taki plaster jest na zewnątrz softboxa, nie na samej lampie. Ma do tego odpowiednio większe oczka i jest elastyczny, żeby się wszystko nie pokruszyło i nie było za ciężkie.
    Mniej rozchlapuje światło na boki. Świeci nadal dużą powierzchnią, ale bardziej kierunkowo, daje nadal miękkie cienie ale znacznie głębsze.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez c42 Zobacz posta
    softy mamy zalozone i to te najwieksze z Elfo na przodzie a plastry miodu na tylnych lampach... dwa w jednym nawet nie wiem czy idzie zamontowac :/
    Idzie, tylko musisz mieć odpowiedni plaster do każdego softa, nie do lampy (-:
    Ostatnio edytowane przez minek ; 08-11-2007 o 21:44 Powód: Automerged Doublepost

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek Zobacz posta
    Nie plaster i soft tylko soft z plastrem.
    Taki plaster jest na zewnątrz softboxa, nie na samej lampie. Ma do tego odpowiednio większe oczka i jest elastyczny, żeby się wszystko nie pokruszyło i nie było za ciężkie.
    A miałbyś jakies sample z jednym (goły softbox) i drugim (softbox oplastrowany) oswietleniem? Warto byłoby zobaczyć...

  10. #20
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    38

    Domyślnie

    Tu znajdziesz zdjęcie softboxu z i bez:
    http://www.viewfinderphotography.co....hp?prod_id=263

    Właśnie sie zorientowałam że chodziło Ci o przykłady zdjęćoświetlonych takimi softboxami ;-)

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •