Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Wątek: Canon 17-55 mm F2.8 IS i pewna smutna historia :-(

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznan / Swarzedz
    Wiek
    43
    Posty
    15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    Mam do Was prośbę, w poniedziałek jadę walczyć o sprawne szkło... jakich argumentów użyć, aby bezproblemowo uznano moją reklamację ?

    Przepraszam, ale żeby kilka dni po zakupie odsyłać do szkło serwisu na Żytniej? Śmiech na sali... Tutaj chyba obowiązuje wymiana na sprawny egzemplarz u sprzedawcy (nie wiem, nie znam się na prawie)

    Szczerze to już mi się żygać chce jak patrzę na ten ob
    W skrocie - interesuje Cie "USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego." Jak masz ochote ta ja sobie przeczytaj, nie jest jakos szczegolnie dluga ani skomplikowana.
    Troche szkoda ze nie kupiles "na odleglosc" bo wtedy procedura bylaby jeszcze prostsza

    Zglaszasz sprzedawcy sprawe (niezgodnosc towaru z umowa, właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju czyli w tym wypadku ta wlasciwoscia bedzie brak ostrosci, idealnie gdybys np. mogl wykazac ze inne obiektywy robia bardziej ostre zdjecia niz ten pechowy, stad lepiej jakbys mial porownanie z innym/innymi 17-55), na pismie zglaszasz sprzedawcy zadanie naprawy lub wymiany sprzetu (Ty wybierasz, IMHO raczej wymiana na nowy) no i zobaczymy co robi sprzedawca.
    Dopiero po wyczerpaniu tej drogi przysluguje ci roszczenie o obnizenie ceny albo prawo do odstapienia od umowy

    Jakbys sie nie czul na silach to pomoze miejski/powiatowy rzecznik konsumentow - zdecydowanie taniej niz najety prawnik [choc nie powinienm tego w sumie pisac ]
    Plastikowa puszka i kilka tanich szkiełek

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukasz_p Zobacz posta
    Zglaszasz sprzedawcy sprawe (niezgodnosc towaru z umową
    Przecież oni i tak to wyślą na żytnią Moja rada - wyślij obiektyw sam. Będzie szybciej i mniej stresu.

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznan / Swarzedz
    Wiek
    43
    Posty
    15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Przecież oni i tak to wyślą na żytnią Moja rada - wyślij obiektyw sam. Będzie szybciej i mniej stresu.
    Jesli bedzie zadal naprawy - zapewne tak. Jesli wymiany na nowy - niekoniecznie.
    Poza tym nalezaloby odroznic roszczenia z ustawy ktora przywolalem (niezgodnosc towaru z umowa) od uprawnien z gwarancji /IMHO w tej sytuacji lepiej to pierwsze/
    Plastikowa puszka i kilka tanich szkiełek

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukasz_p Zobacz posta
    Jesli bedzie zadal naprawy - zapewne tak. Jesli wymiany na nowy - niekoniecznie.
    Poza tym nalezaloby odroznic roszczenia z ustawy ktora przywolalem (niezgodnosc towaru z umowa) od uprawnien z gwarancji /IMHO w tej sytuacji lepiej to pierwsze/
    Z tego co mi wiadomo to wymiana na inny egzemplarz następuje gdy naprawa nie jest możliwa. Ządać wymiany oczywiście można ale sprzedawca nie jest do tego zobowiązany. Zresztą najlepiej porozmawiać bezpośrednio ze sprzedawcą.

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznan / Swarzedz
    Wiek
    43
    Posty
    15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Z tego co mi wiadomo to wymiana na inny egzemplarz następuje gdy naprawa nie jest możliwa. Ządać wymiany oczywiście można ale sprzedawca nie jest do tego zobowiązany.
    Oczywiscie, jednak zawsze lepiej jest zadac wiecej...
    Plastikowa puszka i kilka tanich szkiełek

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •