Pokaż wyniki od 1 do 10 z 360

Wątek: Tokina 12-24 / Sigma 10-20 / Tamron 11-18 ??

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    KRK
    Wiek
    42
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Nie, żeby nie dało się zrobić ostrego foto z ręki, ultra-szerokim szkłem na 1/25s, ale jak się odpowiednio nie skupisz to poruszysz. Jesteś pewien że tak się nie stało?
    Jestem pewien, gdyz specjalnie zrobilem kilka sampli roznych motywow, kazdy burstem 2-3 klatki ze wzgledu na dlugi czas Tyle tylko ze wszystkie wyszly rownie marnie, wiec zamiescilem tylko jedno 'reprezentatywne'. Co ciekawe na 1/13 @ 24mm (bo taki motyw tez mialem) zdjecia wyszly mi lepsze niz na tych 12mm przy 2 razy dluzszym czasie.

    A tak na marginesie, to charakterystyka rozmycia wynikajacego z poruszenia jest troche inna niz w przypadku niepopranie zlapanej ostrosci i przewaznie przy dokladniejszej analizie bez problemu da sie oba przypadki rozroznic .
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez tmaciak Zobacz posta
    A tak serio, to IMHO coś AF rzeczywiście.
    Sprobuje moze inny egzemplarz.. mam nadzieje ze to nie moja puszka wariuje
    Ostatnio edytowane przez boss ; 27-03-2007 o 21:27 Powód: Automerged Doublepost

    EOS 350D :: PowerShot G3
    EF-S 10-22mm :: EF-S 17-85mm :: EF 70-200mm f4L :: EF 50mm 1.8 II :: Tamron 19-35mm :: EF-S 18-55mm II
    420EX + StoFen :: Velbon Sherpa 750R
    waflar.deviantart.com

  2. #2
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boss Zobacz posta
    Jestem pewien, gdyz specjalnie zrobilem kilka sampli roznych motywow, kazdy burstem 2-3 klatki ze wzgledu na dlugi czas Tyle tylko ze wszystkie wyszly rownie marnie, wiec zamiescilem tylko jedno 'reprezentatywne'. Co ciekawe na 1/13 @ 24mm (bo taki motyw tez mialem) zdjecia wyszly mi lepsze niz na tych 12mm przy 2 razy dluzszym czasie.
    Przy wywoływaniu rawa-a nie usunąłeś aberracji, powodujących w dużej mierze wrażenie nieostrości. A że Tokina 12-24 aberruje na 12 mm to wiadomo od dawna. Jak również wiadomo że na 12mm i pełnej dziurze nie jest specjalnie ostra.
    A tak na marginesie, to charakterystyka rozmycia wynikajacego z poruszenia jest troche inna niz w przypadku niepopranie zlapanej ostrosci i przewaznie przy dokladniejszej analizie bez problemu da sie oba przypadki rozroznic .
    Generalnie tak, acz przy minimalnym poruszeniu nie jest to już tak wyraźna różnica.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    KRK
    Wiek
    42
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Przy wywoływaniu rawa-a nie usunąłeś aberracji, powodujących w dużej mierze wrażenie nieostrości. A że Tokina 12-24 aberruje na 12 mm to wiadomo od dawna. Jak również wiadomo że na 12mm i pełnej dziurze nie jest specjalnie ostra.
    Owszem, nie usuwalem bo BreezeBrowser stary i dosyc spartanski jest Sama aberracja natomiast nie powinna negatywnie wplywac na jakosc w samym centrum kadru, u mnie tymczasem sytuacja w srodku tez nieciekawa jest...

    Widzialem ze tez masz Tokine - jesli mialbys czas i checi chetnie zobacze jakies Twoje sample Interesuja mnie przede wszystkim nieobrobione (czyt. z aberracja) fotki 'plaskich' motywow na pelnej dziurze @ 12mm (24mm moze byc 'do kompletu') i ew. jakies po przymknieciu do 5.6 - 8.0

    EOS 350D :: PowerShot G3
    EF-S 10-22mm :: EF-S 17-85mm :: EF 70-200mm f4L :: EF 50mm 1.8 II :: Tamron 19-35mm :: EF-S 18-55mm II
    420EX + StoFen :: Velbon Sherpa 750R
    waflar.deviantart.com

  4. #4
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boss Zobacz posta
    Widzialem ze tez masz Tokine - jesli mialbys czas i checi chetnie zobacze jakies Twoje sample Interesuja mnie przede wszystkim nieobrobione (czyt. z aberracja) fotki 'plaskich' motywow na pelnej dziurze @ 12mm (24mm moze byc 'do kompletu') i ew. jakies po przymknieciu do 5.6 - 8.0
    Sample mogę Ci oczywiście dać, tyle że u mnie to głównie motywy zdecydowanie przestrzenne i f/8-f/11 (landszafciarz jestem). Na pełnej dziurze w zasadzie tego szkła nie używam (chyba że z analogiem, na kliszy b&w). Ale przy okazji mogę zrobić gdzieś takie dwa - trzy pstryki, w jpg-u.

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    ...chyba bardziej przydaje mi sie te 4mm dodatkowego dlugiego konca
    Po przesiadce z KIT-a na Tokinę, bardzo zdziwiłem się jak często używałem ogniskowych 28-30 mm :-)
    Ostatnio edytowane przez MacGyver ; 27-03-2007 o 23:19
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    KRK
    Wiek
    42
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Sample mogę Ci oczywiście dać, tyle że u mnie to głównie motywy zdecydowanie przestrzenne i f/8-f/11 (..) przy okazji mogę zrobić gdzieś takie dwa - trzy pstryki, w jpg-u.
    Zalezy mi na jakims punkcie odniesienia wzgledem moich sampli (niestety jestem ograniczony motywami na terenie sklepu). Zreszta rozklad ostrosci najlepiej porownywac na plaskich motywach

    Obiektyw kupuje glownie z mysla o pejzazu (zalezy mi wlasnie na tych 12mm) wobec czego w praktyce rozwniez bede jechal @f8-11. Jednakze to co do tej pory z niego wykrzesalem nie napawa mnie optymizmem

    EOS 350D :: PowerShot G3
    EF-S 10-22mm :: EF-S 17-85mm :: EF 70-200mm f4L :: EF 50mm 1.8 II :: Tamron 19-35mm :: EF-S 18-55mm II
    420EX + StoFen :: Velbon Sherpa 750R
    waflar.deviantart.com

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •