Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: Filtr naturalnie szary czy szara polowka?

  1. #11
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slawi_3000 Zobacz posta
    No, ja nie używam Cokina, ale wydaje mi się, że do 10-22 konieczny byłby system 100, już nie taki tani...
    Właśnie, niech się wypowie ktoś kto używał Cokina P z EF-S 10-22, bo tak to sobie możemy dywagować jeszcze długo :-)
    Cytat Zamieszczone przez petryczk Zobacz posta
    dzieki, moze rozwaze w przyszlosci aby teraz na szybko przed wyjazdem nie decydowac. Jeszcze pytanie o filtr ND - czy to by sie nie przydalo do "focenia pustyni" ze wzgledu na ostre swiatlo...
    Ja nie wiem, na pustyni nie fociłem (nawet Błędowskiej ;-)), na zaśnieżonym płaskowyżu (jasno że bez okularów przeciwsłonecznych oczy zaczynają boleć), w pełnym słońcu, z polarem przy f8 - f11 i iso 100 czasy wychodzą rzędu 1/800s-1/1500s
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  2. #12
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    P.S. Filtr UV, poza ochroną przedniej soczewki obiektywu, nie służy do niczego :-)
    Akurat na pustyni moze sie bardzo przydac jak ci sypnie czyms po szkle - lepiej zmiekczac filtr niz soczewke... a pozniej z takiego filtra jaki ladny softar (filtr zmiekczajacy - do portretow) moze sie zrobic

  3. #13
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Akurat na pustyni moze sie bardzo przydac jak ci sypnie czyms po szkle - lepiej zmiekczac filtr niz soczewke...
    To napisałem o ochronie soczewki przeca, niemniej zgadzam się bo:
    piasek w dużych ilościach + wiatr = ukamienowana odkryta szklana powierzchnia na przedzie obiektywu ... i lepiej żeby to był filtr nie soczewka obiektywu
    a pozniej z takiego filtra jaki ladny softar (filtr zmiekczajacy - do portretow) moze sie zrobic
    Eeee, dobry pomysł, musze spróbować ;-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  4. #14
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Eeee, dobry pomysł, musze spróbować ;-)
    W Polsce to chyba latwiej o zawody zuzlowe niz pustynie - powodzenia

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    W Polsce to chyba latwiej o zawody zuzlowe niz pustynie - powodzenia
    "Polacy nie gęsi...", pustynię swoją mają

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    połówkowy nakręcany ma jedną wadę:
    przejcie z szarego znajduje się w połowie kadru i jeżeli masz na ujęciu np 2/3 bardzo jasnego nieba to można dac sobie spokój z nakręcaną połówką

    Ja używam samego filtra połówkowego szarego cokina bez holdera. Po prostu przykładam filtr do obiektywu tak żeby przysłonił mi niebo (lub inną jaśniejszą część ujęcia np 2/3 kadru) i pstryk
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  7. #17
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    W Polsce to chyba latwiej o zawody zuzlowe niz pustynie - powodzenia
    Z żużlem nie ma problemu, bywam regularnie, w końcu we Wrocku Mistrza Polski mamy
    Cytat Zamieszczone przez Bagnet007 Zobacz posta
    "Polacy nie gęsi...", pustynię swoją mają
    Niestety zarasta sosnami, widziałem w telewizorze ??:
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  8. #18
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Hmm.. No i szary neutralny nakręcany może być użyty jeśli czasy sięgają kresu możliwości sprzętu a nie chce się przysłony podnosić do niebotycznych wartości, tak?
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  9. #19
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dentharg Zobacz posta
    Hmm.. No i szary neutralny nakręcany może być użyty jeśli czasy sięgają kresu możliwości sprzętu a nie chce się przysłony podnosić do niebotycznych wartości, tak?
    Tak, albo wówczas jak chcesz sobie coś na zdjęciu rozmyć: wodę światła etc
    To zastosowanie, które wymieniłeś, to raczej w cyfrówkach rzadko jest konieczne, sprawdzało się raczej w czasach manualnych lustrzanek, co miały czasy naświetlania zaczynające się od 1/1000s - 1/500s - jak założyłeś materiał iso400 to z fotką w pełnym słońcu była lipa
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  10. #20

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    niech się wypowie ktoś kto używał Cokina P z EF-S 10-22, bo tak to sobie możemy dywagować jeszcze długo :-)
    Możemy trochę poczekać, bo P jest dla ogniskowych od 28mm
    http://www.cokin.com/ico15-A.html
    :wink:

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •