Artykul zostal usuniety, wiec 1D 12MP FF i 1Ds 22MP to praktycznie
pewniaki...
edit: zauwazylem, ze 1D ma byc bez gripa (!) jak 1V
Artykul zostal usuniety, wiec 1D 12MP FF i 1Ds 22MP to praktycznie
pewniaki...
edit: zauwazylem, ze 1D ma byc bez gripa (!) jak 1V
Ostatnio edytowane przez snowboarder ; 12-02-2007 o 07:15
To ze klient usunal artykul moze oznaczac rowniez ze serwer/provider nie wytrzymal ilosci odwiedzin
Co do tresci:
"The strategy then is clear: the amateur market will be served by APS-C with 1.5/1.6 crop factor and a new range of lenses. The professional high-end market will be exclusively served by full-format sensors allowing all Canon lenses to operate at the true computed focal length and viewing angle."
Czy ja z tego artykulu dobrze wywnioskowalem, ze ma byc czysty podzial na amotorskie z kropem 1.6 i nowym zestawem szkiel oraz pro wszystkie FF? Jezeli tak to nie spodziewalbym sie szybko FF w "amatorskiej" cenie, co wiecej przyszlosc 5D wydaje sie niepewna.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=22022988
Ostatnio edytowane przez arra ; 12-02-2007 o 09:23 Powód: Automerged Doublepost
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu
Nie zgodze z takim wnioskiem.
Canon juz "dawno dawno", tuz po wyjsciu 20D, przyznal sie ze crop 1.3x to byl skok w bok wymuszony technologia (a wlasciwie cena), oraz ze w przyszlosci ten rozmiar zostanie zarzucony gdyz sa juz w stanie robic szybkie FF. Po tej zapowiedzi wielu liczylo na legendarne "one", czyli dwa w jednym. Dwa w jednym nie ma, ale to ze obecnie 1D ma byc FF to naturalna kolej rzeczy i nieunikniony plan rozwoju wyznaczony pare lat temu. Wszystko z pewnoscia, aby z tych elek wycisnac ile w sobie maja bez jakiegos obcinania po bokach i dorabiania nowych szerszych.
Co do nowych szkiel. Cala nowa linia? Nie ma mowy.
Na pare ef-s'ow jest jeszcze miejsce na rynku, ale to beda wynalazki typu 18-200 IS. Moze jakis lepszy kit. Szerokie, ktorych w linii ef'ow poza 17-40 i nieco drogawym 16-35 praktycznie nie ma.
Tele nadal ludzie beda kupowac FF, bo tu nie ma sensu robic fury szkiel skoro juz jest cala linia 70-200 i sporo innych obok. Zdaje sie samych zoomow tele jest 12Magia bialej lufy musi byc
Zreszta widac to tez po takim modelu jak 55-200, ktory jest stylistycznie i ogniskowo uzupelnieniem kita i jednoczesnie szklem na FF.
Mimo segmentacji i podzialow oraz szerokiej oferty chodzi tez o przywiazanie do firmy i ciagniecie do coraz wyzszych modeli PLYNNIE. Canon z 5D przekonal sie ze to niezly magnes na dolary od klientow, nie tylko na swoich ale i uzytkownikow Nikona czy innych firm. Ludzie chca jakosci, a crop tyle nie daje.
Umozliwienie im latwego przejscia z nizszych modeli z cropem na wyzsze FF bez wymiany kompletnie wszystkiego (poza lampa) jest jak najbardziej w interesie Canona. 5D i szkla tele sa tu swietnym lacznikiem. A jak nieco potanieje piatka i zwiekszy sie dystans do jedynek powinno sie pojawic na rynku tez nieco posrednie 3D. Rownierz puszka bardziej amatorska jak profesjonalna dla chetnych wydac jeszcze wiecej rzadnych jakosci nieprofesjonalistow, ktorym niekoniecznie trzeba 8fps, a pare uszczelek nie zawadzi
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Teraz za to ledwo ciagna... Smierc![]()
Ostatnio edytowane przez KuchateK ; 12-02-2007 o 17:02 Powód: Automerged Doublepost
...
Ale gdzie to miejsce na 3D? Miedzy 5D a 1D?
Przy tak niskiej cenie 1D z FF?
Mielibysmy wtedy aparat co $1000 -
40D za $1K z groszami,
5D za $2K (lub "nizszy" update 5D)
3D za $3k (lub "wyzszy" update 5D)
1D za $4 z groszami...
no i 1Ds za ... nie wiadomo ile, pewnie $8K...
Mozliwe, w sumie czemu nie? Tylko 1D z ostatniego
opisu brzmi dla mnie jak 3D. Nawet cenowo...
Jesli bedzie 1D z FF i bez gripa i FF to 3D wydaje sie mniej prawdopodobne.
Ale w analogach byly znacznie mniejsze roznice w cenach i miejsce na 3D znalezli.
Technologia nie bedzie kosztowac nic, gdyz to kwestia wlozenia istniejacych puzli w obudowe z innym numerkiem. Tym, ktorym 5D za delikatne a jedynki za drogie moze bardzo spasowac. A gdyby mial kilka mpix wiecej jak szybkie 1D (powiedzmy 16) byl by modelem bardzo pozadanym.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No zarty oczywiscie... Ale zarty zartami. Gdzies tak w okolicach wyscia f4 canon wprowadzil EOS'a z EF...
A pozniej?
Dobra... OT i zarty na bok.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Tyle ze D200 kosztuje... malo. Tani jak barszcz jestNa niego jedynym sposobem jest wprowadzenie uszczelek do 40D.
Ostatnio edytowane przez KuchateK ; 12-02-2007 o 17:43 Powód: Automerged Doublepost
...
Jakby to zrobili i cena byłaby znośna, to zmieniłbym wyznanie na CanonaA na serio to jest inna możliwość - wprowadzić nowy model wypełniający lukę między 30D i 5D, który miałby szanse zmniejszyć sprzedaż Nikonów ;-) Sam znam człowieka, który sprzedał 20D ze szkłami (a długo siedział w systemie Canona) i kupił D200 + 17-55/2.8 + 70-200/2.8 + SB800 właśnie dlatego, że D200 jest uszczelniony, szybki, (w miarę) tani i - uwaga - nie ma wbudowanego gripa. Dzięki tej ostatniej cesze jest bardziej uniwersalny - bo można go brać i w góry, bo mniej waży, i na większe imprezy, bo w razie potrzeby da się doczepić gripa. Takiego aparatu brakuje w ofercie Canona.
40D + 17-55/2.8 IS USM + 85/1.8 USM + 580EX + Stofen
Pretec 4 GB x133 + Kingston 1 GB x50 + Manfrotto 728B
Lowepro Stealth Reporter D400 AW + Lowepro Nova 2 AW
Moje zdjęcia na Jelonce.com, plfoto i galerii ZSO nr 1 im. S. Żeromskiego w Jeleniej Górze
Mój fotoreportaż z XV Finału WOŚPu i zdjęcie tygodnia na fotopolis.pl
No a po za tym to bardzo podobne do canona. Mogą czesać dodatkową kasę za dedykowany grip. Który na pewno tani nie będzie. W czasch świetności 1V kosztował bodajrze ok. 2 kzł. Nie wiadomo czy 1D też nie będzie miał gripa. Jeśli nie to sytuacja analogiczna. przy czym może być np. tak że dopiero z gripem będzie osiągał max szybkość seryjnych. To tak dla dodatkowej motywacji.
No tu się kompletnie nie zgodzę. Wyniki finansowe i lawinowy wręcz wzrost sprzedaży nikona jawnie przeczy temu co piszesz.
Co do cropa 1.3 to jest też teoretycznie możliwe, że wypuszczą jakąś puszkę z taką matrycą coś w rodzaju semi-pro. Mogło by to solidnie zdemontować przewagę np. takich puszek jak D200 czy tego co planuje Sony. Zaletą cr.1.3 jest naświetlanie tylko w jednym przebiegu przez co jest znacznie tańszy w produkcji od FF-a. To poważna pokusa. Zaznaczam że jest to wyłącznie moja spekulacja.
Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 12-02-2007 o 17:15
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner