Będąc w tym temacie, to co możecie doradzić do wywoływania RAW'ów, nie instalowałem DPP i nie zrobiłem jeszcz upgr mojego PS'a do wersji CS2.
Nie mam doświdczenia z RAWami dlatego będę wdzięczny za sugestie.
Będąc w tym temacie, to co możecie doradzić do wywoływania RAW'ów, nie instalowałem DPP i nie zrobiłem jeszcz upgr mojego PS'a do wersji CS2.
Nie mam doświdczenia z RAWami dlatego będę wdzięczny za sugestie.
EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.
Piszemy chyba o różnych rzeczach.
Korekta perspektywy to jest faktycznie mocna ingerencja. Właściwie nigdy tego nie robię.
Pewnie dla tego że nie pasjonują mnie zdjęcia architektury. Przerysowania jakie daje obiektyw szerokokątny też mi nie przeszkadzają. Staram się je wykorzystywać świadomie i je lubię.
Ale zwykłe sprowadzenie linii horyzontu do poziomu to już chol... jednak mogli by dać. Pozostaje mi tylko czekać. Może w końcu dołożą to w którejś następnej wersji zamiast kosmetycznych poprawek i dodatków typu style „Picture style”.
Pewnie że można się przyłożyć przy robieniu zdjęcia. Tyle że nie zawsze jest to takie łatwe. Zwłaszcza jak się fotografuje ruch i trzeba się skupić na nie zawsze przewidywalnej akcji.
Mac
Nie wiem co ci polecić. Najlepiej spróbuj jednego i drugiego. Kiedyś korzystałem głównie z PS. Po jakimś czasie porównałem efekty z PS i DPP i od tego czasu już tylko DPP a PS do dalszych ewentualnych korekcji. Wywoływanie w PS daje podobno lepszą kontrolę nad naświetleniem.
Przy czym zaznaczam że staram się maksymalnie przykładać do dobrego naświetlenia w czasie robienia zdjęcia. Jakoś tak jest że zdjęcia ratowane w PS zawsze mi potem wyglądają jakoś tak właśnie jak ratowane i i tak nie dają satysfakcji.
większą ilość obrabiam w Capture One 3.7.5, więcej możliwości edycji daje PS ale nie mam do niego przekonania, osobiście polecam C1Pro właśnie za szybkość i prostą obsługę. DPP wypada lepiej od w/w jeśli chodzi o oddanie kolorów,
coś takiego znalazłem:
góra DPP , dół C1
http://img80.imageshack.us/my.php?im...titled2wy2.jpg
Ostatnio edytowane przez heniek ; 26-11-2006 o 11:48
Heniek
@Mac
Trudno jest mówić o obrazach. Najlepiej sam weź swoje trzy-cztery rawy, np. dwa o dobrej ekspozycji, dwa o trudnej i spróbuj sam je wywołać dobrymi wywoływarkami, zestaw i porównaj. Niestety, będzie to kiepska próba, bo do opanowania edytora rawów potrzeba czasu, ale przynajmniej poznasz kierunek działania edytora, typ barw i ich dynamikę, ostrość, szum itp. No i poznasz interfejs i workflow, co jest bardzo istotne. Musisz też trochę się rozglądnąć, bo czasami ważne funkcje realizowane są na zasadzie plug-inów innych firm, płatnych lub bezpłatnych. Koszt ważnych pluginów może przekraczać koszt edytora.
Wszystkie dobre wywoływarki mają 30-dniowe wersje bezpłatne. IMO bezwzględnie warto brać wersje Pro. Ja wybierałbym między:
1. C1Pro
2. Bibble Pro
3. SilkyPix
4. DxO
BTW kup sobie paczkę tabletek od bólu głowy![]()
Kurcze nie lubię tabletek od bólu głowy :smile: No dobrze a tak serio, czy są jakieś manuale do tych softów, które wymieniłeś? Mnie się zdarza czytać TFM :smile:
Muszę się jednak od kogoś nauczyć jak operowac tym narzędziem.
Staram się zawsze dobrze naświetlić ale czasem jest to dość trudne i trzeba sobie pomóc, dwa zdjęcia z RAW'ów po PSie nabierają często innego wyrazu, stąd moja decyzja o przejściu na RAWy a co za tym idzie pytania, pytania i jeszcze raz pytania.
EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.