Canon R6 mark II + Canon R50 + RF15-35mm f2.8L IS USM + RF 85mm 2.0 IS STM + RF 70-200 f4L IS USM +RF Sirui Anamorphic 50mm T2.9 + RF Sirui Anamorphic 150mm T2.9
https://www.youtube.com/@HubertMultana
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Cauchy, dzień wcześniej oglądałem 500/4, pogoda równie beznadziejna, prawie wszystkie fotki na auto-iso wyszły na 25600. A to było 500mm, po dopięciu extendera byłoby jeszcze ciemniej. Mówię że kwestia szkła jest tutaj wtórna, bardziej mi chodziło o to czy w takiej sytuacji nie warto iść lepiej w mniej mpix, a jednak mniejsze szumy.
Plus niestety ilość 500/4IS Mark II na sprzedaż jest znikoma i nie licząc eBay/mpb, praktycznie niedostępna w Polsce (3 dni temu wpadła na OLX jedna sztuka, podejrzewam że sprzedawca to handlarz I bez jakiegokolwiek sensownego kontaktu z nim...)
Hubert, co masz na myśli z pay to win?
Spróbuj podejść bliżej do ptaków siedzących po środku wysepki na Wiśle ������
--- Kolejny post ---
Ogólnie masz rację, ale w tych warunkach jasne szkło by było raptem 1.5 działki jaśniejsze. Jakość - pewnie lepsza, ale to nadal by było generalnie mocne zaszumienie z R5.
Ostatnio edytowane przez sal ; 11-11-2024 o 21:57
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Canon R6 mark II + Canon R50 + RF15-35mm f2.8L IS USM + RF 85mm 2.0 IS STM + RF 70-200 f4L IS USM +RF Sirui Anamorphic 50mm T2.9 + RF Sirui Anamorphic 150mm T2.9
https://www.youtube.com/@HubertMultana
Ok, ale zdajesz sobie sprawę że są miejsca gdzie tego się nie da zrobić i jest to zabronione?
Więc komentarz "podejdź bliżej" jest o kant **** potłuc, wybacz.
Zresztą może się cofnij do mojego oryginalnego pytania, bo Ci chyba meritum wątku i tegoż pytania umknęło...
Ostatnio edytowane przez sal ; 11-11-2024 o 21:58
jeśli robisz na autoiso to możesz mieć pretensje tylko do siebie
Poza tym, niestety ale pewnych rzeczy nie idzie przeskoczyc. Jesli warunki sa do bani to i foty zwykle beda do bani. Czasem trzeba odpuscic, i lepiej poogladac swiat przez lornetke niz na sile szukac swiatla tam gdzie go nie ma.
Ale jak kiepskie, bo tego nie wiemy. Napisałeś:
To jeszcze brak ISO i czasu by ocenić jak ciemno tam było.
Domyślałem się, że nie masz jakiegoś jasnego 800 mm, ale mimo wszystko chciałbym wiedzieć jakie f.
Napisałeś, że obrazek w takich warunkach będzie podobny. No to pytanie. Podoba ci sie on? Nie licząc szumów.
Nikony, Canony (EOS 50e, AE1, AV1, T70) Olympus, Pentaxy, Minolta, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Voigtlander, FKD (Praktica, Zenit, FED, Zorkij, Kiev, Smiena i to nie wszystko)
W nocy robota dla hooya i kota, a nie dla fotografaRobić zdjęcia przyrodnicze przy ISO 25600 w pochmurny dzień, przy niskim kontraście sceny, i liczyć na drapane, że ładnie wyjdzie?!
Jedyne pytanie- przy jakiej migawce, bo co innego ISO 25600 przy 1/4000 s, a co innego przy 1/100 s, ale- tak czy owak- kiepsko.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.