Strona 9 z 61 PierwszyPierwszy ... 78910111959 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 606

Wątek: Komputer dla fotografa 2024

  1. #81
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2018
    Posty
    1 481

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Cytat Zamieszczone przez tomfoot Zobacz posta
    Widzę, że można zamieszczać w tym wątku wpisy na różne tematy. To ja może w tej konwencji dodam od siebie, że thermomix ma od kilku lat wbudowany monitor. Nie trzeba do niego smartfona.
    szeroki gamut czy srgb i czy da się to kalibrować i1 display pro?
    EOS 3, 5D, R5

  2. #82
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 274

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    Zdjęcia ze smartfona można "wywoływać"/obrabiać w LR albo na Androidzie w smartfonie albo np. na PC w LR w Windows, LR jest "taki sam" z trochę innym interfejsem, wyniki obróbki praktycznie takie same.

    Są dwa sposoby sensownego używania Androida do obróbki zdjęć, albo podłącza się smartfon (HDMI/USB) do monitora (bez PC) albo uruchamia w PC (Windows) program Samsung Dex.

    W S24U można robić/ustawić zdjęcia w rozdzielczości matrycy [Mpix] 12, 24, 50 200 co prowadzi do tego że pliki RAW mogą osiągać rozmiar około 180 MB.
    Przy dużych plikach w Androidzie w LR wszystko idzie gładko i szybko a w Windows w LR opornie i bywa że się zacina. Nawet w Adobe PS 2024 idzie opornie ale bez zacięć.

    Komputer do obróbki zdjęć dla fotografujacego smartfonem to smartfon + dobry monitor

    jp
    Nie podpinam mojego Pixela 6 Pro do monitora, a bez problemu robię proste korekty w Lr i to nawet nie na RAW-ach... Na media społecznościowe w zupełności wystarczy.
    Ostatnio edytowane przez Bangi ; 26-10-2024 o 20:03

  3. #83
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Poznań, WLKP
    Posty
    2 290

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Cytat Zamieszczone przez Leon007 Zobacz posta
    A przepis na zagotowanie wody i na jajecznicę sam pociągnie z netu, czy jednak przez smartfona?
    Sam ciągnie do aplikacji posiadanej. Tyle, że dostęp do aplikacji zainstalowanej do wbudowanego monitora uzyskać można tylko po wcześniejszym zainstalowaniu tejże aplikacji niewiadomopoco w telefonie. Musieli wybitni inżynierowie to wszystko opracować. Tacy co latami zajmowali się opracowywaniem różnorakich procedur. No i zapewne AI im pomagała oraz przepisy unii europejskiej.

  4. #84
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Posty
    1 256

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Cytat Zamieszczone przez NorthPole Zobacz posta
    Wszyscy piszecie o PC-tach. Ja też od zawsze używałem Windowsów, ale powoli zaczynam się zastanawiać, czy nie przeskoczyć na Maca. Jasne, cena... Ale w Windowsach denerwuje mnie konieczność ciągłej kontroli profili kolorystycznych -- czasem się nie załadują, a czasem po prostu ładuje się profil domyślny i jest słabo. Dotychczas, dla wygody i z oszczędności, miałem jeden komputer do pracy i do hobby, czyli fotografii. Teraz trochę zmienił się styl mojej pracy, więc mogę rozdzielić te aktywności. Widzę, że nowe Macki nieźle radzą sobie z LR i DxO, z których korzystam. Co sądzicie o Mac Studio? Trochę mnie kusi.
    Zanim Ciebie skusi, to sprawdź sobie w Internecie czy obecnie używany przez Ciebie monitor będzie pracował poprawnie z Macami z procesorami Apple Mx. Mój nie pracował i kupując w 2021 roku Maca mini z procesorem Apple M1 musiałem kupić sobie również nowy monitor co bardzo mnie zasmuciło, bo z piątki z groszami do wydania zrobiła się ponad ósemka z groszami do wydania. Także musisz brać pod uwagę również to, że być może będziesz musiał wydać pieniądze na nowy monitor. Nowy, ale jaki? Moim zdaniem prawdopodobnie każdy posiadający porty Thunderbolt 3 lub USB-C.

    NEC ma chyba cały czas jakieś problemy:

    https://update.sharpnecdisplays.us/s...1_1_44_en.html

    EIZO dosyć dobrze ogarnął temat:

    https://www.eizoglobal.com/support/c...-m1/index.html

    https://www.eizoglobal.com/support/c...ibility_EN.pdf

    BenQ chyba najlepiej ogarnął temat:

    https://www.benq.eu/pl-pl/knowledge-...q-monitor.html

    https://www.benq.eu/pl-pl/monitor/mo...r-macbook.html

    Asus którego monitorów używam od kilkunastu lat bardzo dobrze ogarnął temat:

    https://www.asus.com/pl/displays-des...77,478,474,475

    Na tej liście szczególną uwagę należy zwrócić na model, którego jeszcze nie ma w sprzedaży, a mianowicie na Asus ProArt Display PA27JCV. To chyba pierwszy w historii Asusa monitor o rozdzielczości 5K (5120 x 2880), czyli takiej samej jaka jest w Apple Studio Display. Recenzję pisaną tego modelu monitora można znaleźć tutaj https://www.parkablogs.com/content/r...jcv-5k-display albo w wersji wizualnej na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=4cR8OoWE3Us (autor obydwu recenzji jest ten sam).

    Ja osobiście aktualnie używam modelu Asus ProArt Display PA27AC i nie jestem z niego w pełni zadowolony, bo ma pokrycie przestrzeni barw 100% sRGB ale tylko 8-bitowe, więc bida z nędzą przez kraj pędzą. Wcześniej miałem model ASUS ProArt PA279Q z pokryciem przestrzeni barw 99% Adobe RGB niepełne 10-bitowe (8 bitów + FRC) i to było to, no ale co z tego jak zachowywał się nieprzewidywalnie pod moim Mac mini z procesorem Apple M1. Chętnie przesiadłbym się na Apple Studio Display, ale nie miałbym gdzie podłączyć do niego konsoli PS5, więc temat sam się uciął.

    Z DxO PhotoLab trzeba uważać. Bodajże od wersji 6 domyślnie pracuje w jakiejś roboczej przestrzeni barw DxO Wide Gamut (jakiś miks Adobe RGB z DCI-P3, prawdopodobnie pod kątem używania go z monitorami od Apple?).

    https://www.dxo.com/news/white-paper-wide-gamut/

    „Since then, technology has evolved and monitors have improved. With Display P3 monitors used in recent Apple computers, their native red is “redder” than the “reddest red” that DxO PhotoLab 5 could produce. In order to simulate pure AdobeRGB red on such a monitor, the color management system must dilute it slightly and make it less intense by adding a small amount of blue. The much wider working color space of DxO PhotoLab 6 — which comprises both AdobeRGB and Display P3 — solves this and can produce pure, native color on such a display.”

    Można zmienić roboczą przestrzeń barw na Classic (Legacy), gdzie program będzie pracował w przestrzeni barw Adobe RGB. Czyli kupując nowy monitor, lepiej żeby to był monitor szerokogamutowy z jak najszerszym pokryciem przestrzeni barw Adobe RGB lub DCI-P3.

    Tak, użytkuję DxO PhotoLab bodajże od wersji 5 i tak, nie wszystko mi się w nim podoba.

  5. #85
    Coś już napisał Awatar NorthPole
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Kraków
    Posty
    86

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Dzięki za to zestawienie. Mój monitor ma już swoje lata, więc liczę się z tym, że będę musiał go wymienić. Jeśli zdecyduję się na Maca, to prawdopodobnie wybiorę Apple Studio Display. Ale na razie czekam na impuls. @cybulski dał mi do myślenia i nie wiem czy nie zaczekam na Maca Studio z M4.

  6. #86
    Pełne uzależnienie Awatar cybulski
    Dołączył
    Aug 2022
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 194

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Cytat Zamieszczone przez NorthPole Zobacz posta
    Dzięki za to zestawienie. Mój monitor ma już swoje lata, więc liczę się z tym, że będę musiał go wymienić. Jeśli zdecyduję się na Maca, to prawdopodobnie wybiorę Apple Studio Display. Ale na razie czekam na impuls. @cybulski dał mi do myślenia i nie wiem czy nie zaczekam na Maca Studio z M4.
    Ja wziąłem dlatego właśnie najpierw taniego Mini aby się przekonać w praktyce czy system Apple jest dla mnie. Co prawda mam starego mac booka pro od dość dawna, więc już jakieś obeznanie z tym systemem miałem. Do pracy poza zdjęciami mam Windowsa na biurku.
    linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||

  7. #87
    Pełne uzależnienie Awatar cybulski
    Dołączył
    Aug 2022
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 194

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Cytat Zamieszczone przez mkamelg Zobacz posta

    Z DxO PhotoLab trzeba uważać. Bodajże od wersji 6 domyślnie pracuje w jakiejś roboczej przestrzeni barw DxO Wide Gamut (jakiś miks Adobe RGB z DCI-P3, prawdopodobnie pod kątem używania go z monitorami od Apple?).

    https://www.dxo.com/news/white-paper-wide-gamut/

    „Since then, technology has evolved and monitors have improved. With Display P3 monitors used in recent Apple computers, their native red is “redder” than the “reddest red” that DxO PhotoLab 5 could produce. In order to simulate pure AdobeRGB red on such a monitor, the color management system must dilute it slightly and make it less intense by adding a small amount of blue. The much wider working color space of DxO PhotoLab 6 — which comprises both AdobeRGB and Display P3 — solves this and can produce pure, native color on such a display.”

    Można zmienić roboczą przestrzeń barw na Classic (Legacy), gdzie program będzie pracował w przestrzeni barw Adobe RGB. Czyli kupując nowy monitor, lepiej żeby to był monitor szerokogamutowy z jak najszerszym pokryciem przestrzeni barw Adobe RGB lub DCI-P3.

    Tak, użytkuję DxO PhotoLab bodajże od wersji 5 i tak, nie wszystko mi się w nim podoba.
    Ciężko mi powiedzieć czy z DXO WideGamut trzeba uważać. Wcześniej czy później monitory będą szersze niż sRGB. Na urządzeniach Appla P3 staje się standardem. Sam się przekonałem u siebie jaka jest różnica w tych najbardziej nasyconych kolorach, stąd odkąd się pojawił używam wyłącznie WideGamut w DXO i mogę potwierdzić że tak właśnie jest jak na obrazku poniżej z tym sRGB, brakuje pełnego spektrum po prostu w nasyconych jaskrawych.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_758.jpg
Wyświetleń:	67
Rozmiar:	150,7 KB
ID:	18652

    --- Kolejny post ---

    W pewnym momencie trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy ma sens pogoń za coraz nowszymi body i szkłami, podczas gdy narzędzia do edycji mamy takie które ograniczają to co widzimy.
    Stąd słuchając mądrzejszych ode mnie wybrałem sprzęt Apple z monitorem Appla.

    Nie chciało mi się doktoryzować jak uzyskać prawidłowe AdobeRGB na windows, że trzeba odpowiedni monitor z Display Port bo tylko tam jest kolor 10bitowy, że trzeba to i tamto i milion różnych rzeczy.
    Po prostu wolałem wyjąć z pudełka sprzęt Appla podłączyć, ustawić w systemie Apple Display P3-600 nits i mieć jakiś standard (DCI-P3) bez żadnego doktoryzowania się i spędzania godzin na kalibracji czy też doborze właściwego sprzętu. Szkoda mi po prostu było na to czasu, energii i wysłuchiwania różnych guru jak to poprawnie trzeba skalibrować i kalibrować co jakiś czas Robię zdjęcia i nie potrzebuję ładować sobie do głowy wiedzy niepotrzebnej ale też chcę mieć u siebie właściwie wyświetlane zdjęcia.
    I tak, mało mnie interesuje, czy oglądający ma taki czy inny monitor i co widzi to w sumie jego problem ale już nie mój

    Zacytuję, trochę przekornie, hasło przewodnie Szymona Brodziaka - "jesteś tym co widzisz"
    Ostatnio edytowane przez cybulski ; 28-10-2024 o 07:34
    linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||

  8. #88
    Pełne uzależnienie Awatar cybulski
    Dołączył
    Aug 2022
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 194

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    Ostatnio edytowane przez cybulski ; 30-10-2024 o 11:06
    linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||

  9. #89
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 274

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    A jak jest z dokładaniem RAM-u do takiego Mac-a? Da się to zrobić samemu i względnie tanio? Dobrze kojarzę, że się nie da?

  10. #90
    Pełne uzależnienie Awatar cauchy
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 716

    Domyślnie Odp: Komputer dla fotografa 2024

    ********y
    win10 kończy wsparcie w przyszłym roku, a powiem szczerze że po tych nowościach zastanawiam się czy nie zmienić swojej szafy na to pudełko
    czemu dali speak out na przodzie a nie na tył? anyway, mogę połączyć głśniki przez bt
    EOS R5 | EOS R6 | RF 14-35 | RF 70-200 | RF 85 | RF 400 | DJI Mini 3 Pro
    Flickr | YT

Strona 9 z 61 PierwszyPierwszy ... 78910111959 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •