Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Wątek: Lasery a matryce aparatów / kamer

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar candar
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Chrząszczyrzewoszczyce, Powiat Łękołody
    Posty
    3 394

    Domyślnie Re: Odp: Lasery a matryce aparatów / kamer

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    No właśnie, ale jest też masa filmów z tego typu imprez i chyba nic się nie stało
    Zacząłem się zastanawiać, czy np. filtr polaryzacyjny, który przepuszcza tylko światło o określonej polaryzacji może coś tutaj pomóc ? Ale nic na ten temat nie znalazłem

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/...ani-drogi.html
    "Fotografia koncertowa zyskała dużą popularność. Niezależnie od tego czy fotografujemy dla zysku czy dla przyjemności warto pamiętać o jednym. Światła laserów stosowanych w trakcie występów są może efektowne, ale zabójcze dla sensorów w aparatach cyfrowych.Truizmy mają to do siebie, że paradoksalnie trzeba je często powtarzać, by utrwaliły się w ludzkiej świadomości. Światło lasera potrafi nieodwracalnie zniszczyć sensor, albo co najmniej poważnie uszkodzić piksele. Awaria sensora może manifestować się w postaci kropek, czyli grup popsutych pikseli, błędnie działających kolumn, a także błędnie odczytywanego sygnału, na przykład z przekłamanymi barwami. Podatność na awarię największa jest w sytuacji gdy fotografujemy w trybie LiveView. A w trakcie koncertu jest to nieoceniona pomoc, gdy często unosimy aparat znacznie ponad głowę. Kadrując poprzez wizjer optyczny, ryzyka praktycznie nie ma, gdy czas naświetlania po podniesieniu lustra jest dość krótki, za to lasery mogą być wtedy szkodliwe dla oczu.Sensor pracujący w trybie LiveView stale rejestruje sygnał i dlatego silny strumień fotonów w świetle laserowym przy długiej ekspozycji jest szkodliwy i to nie tylko dla aparatów z niższej półki cenowej, z niewielkimi sensorami. Również profesjonalne kamery za kilkadziesiąt tysięcy dolarów nie są odporne. Podsumowując, gdy na koncercie lub jakiejkolwiek imprezie spodziewacie się świateł laserowych, zwłaszcza kierowanych w stronę aparatu, dla bezpieczeństwa unikajcie stosowania trybu LiveView. Wystarczą sekundy, by spalić sensor, a nasza reakcja ze względu na koncertowe zamieszanie może być stępiona."
    Ostatnio edytowane przez Bangi ; 07-11-2019 o 23:00 Powód: usunąłem obrazek z uwagi na wulgaryzm
    Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 292

    Domyślnie Odp: Re: Odp: Lasery a matryce aparatów / kamer

    Cytat Zamieszczone przez candar Zobacz posta
    Zacząłem się zastanawiać, czy np. filtr polaryzacyjny, który przepuszcza tylko światło o określonej polaryzacji może coś tutaj pomóc ? Ale nic na ten temat nie znalazłem

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/...ani-drogi.html
    "Fotografia koncertowa zyskała dużą popularność. Niezależnie od tego czy fotografujemy dla zysku czy dla przyjemności warto pamiętać o jednym. Światła laserów stosowanych w trakcie występów są może efektowne, ale zabójcze dla sensorów w aparatach cyfrowych.Truizmy mają to do siebie, że paradoksalnie trzeba je często powtarzać, by utrwaliły się w ludzkiej świadomości. Światło lasera potrafi nieodwracalnie zniszczyć sensor, albo co najmniej poważnie uszkodzić piksele. Awaria sensora może manifestować się w postaci kropek, czyli grup popsutych pikseli, błędnie działających kolumn, a także błędnie odczytywanego sygnału, na przykład z przekłamanymi barwami. Podatność na awarię największa jest w sytuacji gdy fotografujemy w trybie LiveView. A w trakcie koncertu jest to nieoceniona pomoc, gdy często unosimy aparat znacznie ponad głowę. Kadrując poprzez wizjer optyczny, ryzyka praktycznie nie ma, gdy czas naświetlania po podniesieniu lustra jest dość krótki, za to lasery mogą być wtedy szkodliwe dla oczu.Sensor pracujący w trybie LiveView stale rejestruje sygnał i dlatego silny strumień fotonów w świetle laserowym przy długiej ekspozycji jest szkodliwy i to nie tylko dla aparatów z niższej półki cenowej, z niewielkimi sensorami. Również profesjonalne kamery za kilkadziesiąt tysięcy dolarów nie są odporne. Podsumowując, gdy na koncercie lub jakiejkolwiek imprezie spodziewacie się świateł laserowych, zwłaszcza kierowanych w stronę aparatu, dla bezpieczeństwa unikajcie stosowania trybu LiveView. Wystarczą sekundy, by spalić sensor, a nasza reakcja ze względu na koncertowe zamieszanie może być stępiona."
    Ze względu na "nierozbnieżność" wiązki to na ogół znacznie krócej niż sekundy

    jp
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •