nie gniewam sie - tak sie czesto wydaje ludziom , ktorzy nie bardzo rozumieja o czym jest mowa , a koniecznie chca dolaczyc swoje 3 grosze.Proszę wybaczyć, ale bzdury Pan wypisuje. Wystarczy zrobić opisany wcześniej eksperyment w PS. Pomimo bieli na bardzo niskim poziomie, czerń i sąsiednie odcienie są normalnie rozróżnialne. Wymyślił Pan sobie jakąś teorię i do niej dopisał Pan absurdalną argumentację. To nie tak działa.
jesli mam wylaczony Monitor to widze w tym typie monitora czern ekranu , ciemniej pokazac sie czerni nie da.
jesli zalacze Monitor to nie mozna pokazac tej czeni nizej , co najwyzej nieco wyzej.
w pelniej jakosci obrazowania monitora wykorzystuje caly zakres tonalny czyli mozliwie niska gestosc powierzchniowa swiatlosci w czerniach ( a wiec bardzo bliska czerni ekranu ) i mozliwie wysoka gestosc powierzchniowa swiatlosci w swiatlach ( czyli wysoka jasnosc swicenia monitora w tych miejscych ) .
To jest praca monitora na pelnym kontrascie.
w takim przypadku obnizenie kontrastu jest mozliwe przez :
a) przez podniesienie czerni - co prowadzi do podniesienia emisji czyli dodatkowego obciazenia dla oczu
b) obnizenie swiatel - co prowadzi do obnizenia emisji czyli ochrony oczu.
c) przez a i b - co z kolei prowadzi do pogorszenia czerni , czego oczywiscie kazdy szanujacy sie fotograf Unika jak przyslowiwoy diabel swiconej wody.
d) przez zwiekszenie oswietlenia otoczenia - co prowadzi do zmniejszenia kontrastu i globalnego i lokalnego , powodujac jednak sumarycznie wieksze obciazenia dla oczu.
wiec obnizajac calkowita emisje monitora po to by chronic oczy musze obnizyc swiatla - i tak dziala ten Profil .
gdybym wczesniej mial ustawione czernie wyzej , tzn ze Monitor nie pracowal na maksymalnym kontrascie czyli najwyzszej mozliwej dysponowanej jakosci .
oczywiscie to czy wykorzystamy pelna mozliwosc monitora czy nie, to zalezy od motywu.
Nie w kazdym zdjeciu przeciez mam wysoka rozpietosc tonalna.