Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Wątek: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    W skrócie dla mnie 85 i 50 dostają skrzydeł na ff, szczególnie widać to na nieupakowanych matrycach. Wydają się zdecydowanie ostrzejsze i to jest chyba oczywiste. Rozważając przejście na ff to zestaw 85 + 17-40 uzupełniony o 50 stm na pewno jest wart rozważenia. Ja w przypadku zakupu 6d2 skompletuję zestaw 85+50+fisheye.

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Chodzi mi tylko o to, że środek na FF jest 1,6x ostrzejszy, a brzegi na pełnej dziurze nie mają znaczenie, a po przymknięciu na FF też są ostre, czyli szkło na przesiadce na FF zyskuje.
    nie wiem czemu mialby byc 1,6x ostrzejszy, ja nie widze tego na zdjeciach jak porownuje 6D u 750D.

    natomiast na pewno na FF w okolicach pelnej dziury jest wiecej rogow, wiec i winietowania i komy. i to daje dodatkowe mozliwosci, jak sie z tego skorzysta. obrazek cropowy jest bardziej chirurgiczny

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Są szkła, które po ujawnieniu rogów na FF tracą. Nie ma uniwersalnej recepty.
    no ale wlasnie jest recepta w bagnecie EF im szersze szklo tym wiekszy problem z utrzymaniem rogow. taki 17-40 w cropie ma zupelnie rowna ostrosc, a w pelnej klatce juz zdecydowanie tego sie nie da powiedziec albo 24-105 L, ktory z niewiadomego dla mnie powodu pozwala na te 24mm w pelnej klatce (bo poza obszarem APS-C to szklo na 24~28mm to jest skandal i robienie sobie jaj z pogrzebu)

    natomiast przy stalkach pokroju 85mm, 100mm... jest ostro "od morza do morza"

    Cytat Zamieszczone przez miszak Zobacz posta
    W skrócie dla mnie 85 i 50 dostają skrzydeł na ff, szczególnie widać to na nieupakowanych matrycach.
    mam praktycznie nowe 50/1.4 i 85/1.8 (oba nie maja roku). pod wzgledem rozdzielczosci zdecydowanie nie widze roznicy miedzy FF a cropem. widze inne aspekty, skrotowo okreslane jako "plastyka". 50/1.4 robi duza roznice w FF. 85/1.8 IMHO mniej, tu przede wszystkim roznice robi kat widzenia.

    Cytat Zamieszczone przez miszak Zobacz posta
    Wydają się zdecydowanie ostrzejsze i to jest chyba oczywiste.
    no wlasnie nie jest oczywiste bo ktore z podkreslonych slow jest tu kluczowe?

    twierdze, ze w przypadku 85/1.8 pod wzgledem rozdzielczosci nie ma tu roznicy, bo upakowaniu tych matryc daleko do granic mozliwosci takich stalek. wielka roznice robi natomiast wrazenie ostrosci wywolane mocniejsza separacja planow w FF
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 14-08-2018 o 12:37
    www albo tez flickr

  3. #3

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta


    no wlasnie nie jest oczywiste bo ktore z podkreslonych slow jest tu kluczowe?

    twierdze, ze w przypadku 85/1.8 pod wzgledem rozdzielczosci nie ma tu roznicy, bo upakowaniu tych matryc daleko do granic mozliwosci takich stalek. wielka roznice robi natomiast wrazenie ostrosci wywolane mocniejsza separacja planow w FF
    Hmmm matryca apsc jest dużo bardziej upakowana tak więc jest jakiś moment kiedy na apsc zbliżasz się do granicy rodzielczości a przy tej samej ilości MP na FF masz luz. Ja patrzyłem na 80d i 5d3 i na moje oko różnica w szczegółach była mocno zauważalnie na plus 5d3. Czy mogłem się tak mylić? Hmm pewnie tak, wszystko jest subiektywne jesli nie robi się znormalizowanego pomiaru a ja też tą cechę raczej przy okazji sprawdzałem bo ce miałem zupełnie inny natomiast odbiór innych osób był podobny.
    KAWAŁEK MOJEGO ŚWIATA - http://bodak.manifo.com

  4. #4
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie Odp: Wątpliwości przy przejściu na FF i wymianie szkiel

    Cytat Zamieszczone przez miszak Zobacz posta
    Hmmm matryca apsc jest dużo bardziej upakowana tak więc jest jakiś moment kiedy na apsc zbliżasz się do granicy rodzielczości a przy tej samej ilości MP na FF masz luz. Ja patrzyłem na 80d i 5d3 i na moje oko różnica w szczegółach była mocno zauważalnie na plus 5d3.
    Czy mogłem się tak mylić? Hmm pewnie tak, wszystko jest subiektywne jesli nie robi się znormalizowanego pomiaru a ja też tą cechę raczej przy okazji sprawdzałem bo ce miałem zupełnie inny natomiast odbiór innych osób był podobny.
    ciezko powiedziec. ja moge porownac 6D z 750D bo to mam i regularnie klepie 50/1.4 i 85/1.8 w obu. w zasadzie to biorac pod uwage nieco wiecej pikseli i mocniejsze standardowo wyostrzanie, to dla mnie zdjecia z 750D wydaja sie bardziej szczegolowe. na co moze miec wplyw chocby to wyostrzanie.

    przy czym niewatpliwie jest tez tak, ze takim 50/1.4 bardzo latwo nietrafic w punkt korzystajac z klasycznego fazowego AF w 750D. a glebia ostrosci ponizej f/2 jest papierowa, wiec ostrosc blyskawicznie idzie sie kochac 85/1.8 jest troche lepszy pod wzgledem AF ale i tu odchylki od wzorca moga sie wydarzyc "tak po prostu"


    jak mi sie kiedys bedzie nudzic to przefoce sobie z ciekawosci 85/1.8 na swoich obu korpusach i poogladam szczegolowo...
    www albo tez flickr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •