Cytat Zamieszczone przez pawel.guraj Zobacz posta
Dokładnie w ten sposób kiedyś argumentowała nokia.
A dzisiaj mało kto wie co to jest Nokia.
Smutne i bardzo brutalne prawa rynku

W dzisiejszych czasach innowatorem trzeba być cały czas. Odpuścisz na chwilę i cię nie ma.
Skarżysz się, że dyskusja robi się akademicka. Robi się wtedy, kedy ktoś pisze, że "Nkon lepiej sobie radzi w tym wyścigu" . Lepiej sobie radzi w którym wyścigu i w jakim sensie? Chyba akademickim, bo nie w dolarach i jenach. Kiedyś było powiedzenie, że Nikon robi lepsze aparaty a Canon lepsze zdjęcia. Chyba chciałeś wymyślić nowe, że Nikon wygrywa wyścig, ale Canon zarabia więcej pieniędzy.

To, że "innowatorem trzeba być cały czas" to slogan i kompletna nieprawda. Żadna z tych firm nie była innowatorem na rynku cały czas w każdym segmencie. Zawsze kolekcjonowali patenty, ale produktowo mieli wieloletnie przestoje i ciągle są. Szczególnie nieprawdziwy jest ten slogan w przypadku gigantów jak Sony czy Canon. Potencjał tych firm jest tak wielki, z nagromadzonymi patentami, że w każdej chwili mogą przegonić rywali nowym produktem, nie ma tu żadnych "opóźnień technologicznych" - kwesta inwestycji. Sony zainwestowały sporo, czy wygrały tyle rynku na ile liczyły? Za późno jest wtedy, kiedy sprzedaż i udział w rynku spada przez pewien czas i w momencie pobudki już nie ma pieniędzy. To dotyczy firm małych, wyspecjalizowanych, albo mających problem z wiązaniem końca z końcem od pewnego czasu. Canon akurat nie podpada.
A propos, tak na serio - co to jest Nokia i jakie ma odniesienie do Canona?