Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Error 30 Canon 6D

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar salas
    Dołączył
    Nov 2012
    Miasto
    KIELCE
    Posty
    3 000

    Domyślnie Odp: Error 30 Canon 6D

    Ty się dasz wydymać to potem będą próbować dymać kolejnych.. jakaś masakra, w życiu bym im nie odpuścił.
    SONY

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Error 30 Canon 6D

    Cytat Zamieszczone przez salas Zobacz posta
    Ty się dasz wydymać to potem będą próbować dymać kolejnych.. jakaś masakra, w życiu bym im nie odpuścił.
    Domyślam się, że serwisowi chodzi o "uszkodzenie spowodowane mechanicznie przez użytkownika", a nie o to, że uszkodziła się część mechaniczna, bo to trochę zmienia sytuację (jeśli komuś spadnie obiektyw, to raczej nie oczekuje darmowej naprawy gwarancyjnej).
    Trudno doradzić dobry sposób postępowania, jeśli sprzęt jest potrzebny "na już" a nie ma żadnego zapasowego. Gdyby nie zależało na czasie można próbować "niezależnej ekspertyzy", i z jej pomocą dyskutować z serwisem (koszty), ale nie ma gwarancji, że serwis ją uzna. Po naprawie sprzętu stwierdzenie co spowodowało usterkę może być niemożliwe, i odpadną możliwości wyegzekwowania zwrotu kosztów naprawy.

    @MartinYa - to ostatnie zdjęcie z czarnym pasem było robione w serii, czy jako pojedyncze, "po czasie"? Jeśli ostatnie w serii, można próbować argumentować, że w ciągu ułamka sekundy nie mogłeś zdjąć obiektywu i uszkodzić migawki.

    Jeszcze jedna sprawa, nie zauważyłem nigdzie w wątku (może mi umknęło): czy chodzi o normalną gwarancję producenta, na podstawie karty gwarancyjnej, ważną określony czas od zakupu, czy o tą słynną "nieoficjalną" gwarancję, którą Canon "dawał" na przebieg migawki? Jeśli to pierwsze, warto walczyć, jeśli to drugie - chyba spotkałem się z opisem takiej naprawy jako "goodwill" - czyli naprawa uznaniowa. Na forum są potwierdzone informacje, że była naprawiana migawka po upłynięciu gwarancji, jeśli nie pracowała więcej, niż zakładana żywotność, ale chyba nie było takiej informacji na temat 6d (nie przypominam sobie, żeby była podobna informacja o trzy i czterocyfrowych), więc może 6d nie jest tym objęty, a sprzedawcy "minęli się z prawdą", zapewniając Cię o istnieniu tej gwarancji. Jeśli o to chodzi, i masz potwierdzenie (mail itp.) ze sklepu, w którym Cię zapewniają, że po okresie gwarancji migawka zostanie naprawiona za darmo, jeśli nie przekroczy x przebiegu, chyba jedyna możliwość to naprawa płatna i szarpanie się ze sprzedawcą. Jednocześnie byłby to pewien sygnał dla innych użytkowników, że 6d nie jest traktowany przez Canona podobnie, jak inne jednocyfrówki.
    Ostatnio edytowane przez r_m ; 28-11-2016 o 15:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •