i 70-200 i 16-35 sa na serio takie poreczne....
i 70-200 i 16-35 sa na serio takie poreczne....
Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w ślubach, ale od jakiegoś czasu bardzo często fotografuję podobnym zestawem, jak ten w temacie. Tylko zamiast 24 1.4L, mam Sigmę 20 1.4.
24-70 2.8, na pełnej klatce, przy f2.8, na 70 mm da już bardzo ładny rozkład głębi ostrości. Przy tym mamy pewność, że przy F2.8 pięknie trafi w punkt, oraz błyskawicznie wyostrzy.
Według mnie to idealny obiektyw do reportażu.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Nawet 24-105 l da sensowne rozmycie tła w ogniskowych około 70mm + i da się nim robić śluby wbrew pozorom (nie mówię o wnętrzach i kościele)do tego mam 35 f2,0 is- trafia zawsze i wszędzie i 16-28 f2,8 + 2 lampy wystarcza w zupełności
Mogę tylko powiedzieć, że 24L II jest niesamowicie ostre na f/2.8 i daje bajeczny obrazek. Podejrzewam, że reszta obiektywów Canona na tej ogniskowej wymięka pod tym względem (z pewnością 16-35L II czy 24-70L I; do 24-70L II nie porównywałem). Ostre od f/1.4, z tym, że trzeba uważać na AF przy tej przysłonie. Tu 24L II ma u mnie minusa, bo zdarzało mu się nie trafić (co prawda miałem TYLKO 5D mark II do niego, więc też nie jakiegoś króla w działaniu AF). Miałem równolegle 24L II i 35L - zostawiłem sobie 35L, bo dla moich zastosowań jest bardziej uniwersalne, a na kilka stałek już mi żal pleców. Jeśli odpowiada Ci ogniskowa 24mm i wiesz, że znajdziesz dla niej kadry, gdzie będziesz potrzebował ostrego obrazka przy f/2.8 i jaśniej, a przy tym dużo lepszego (moim zdaniem) rozmycia i generalnie plastyki, to warto. Osobiście, do uzupełnienia ogniskowych, jednak wziąłbym 35mm, ponieważ jak już wspominałem przy moich zastosowaniach częściej siadał na body. A jak będzie u Ciebie, to już tylko Ty możesz wiedzieć.
W pełni się zgadzam.
Ostatnio edytowane przez zaitsev ; 01-09-2016 o 14:13
24-70L miałem tylko pierwsza wersje i było całkiem ok do póki nie poznałem mocy dwóch body i stałek w tym zakresieco prawda jednynie 50L mi nie spasował bo praktycznie f1,2 nieużyteczne. Nie wiem jak z 24-70L II ale tu podobno sprawa ma się bardzo dobrze i czyje że to szkło doskonale by spełniło wymagania jakie stawiasz. w zasadzie 135L będzie dodatkiem bo ma przez wiele lat miałem max 85L jako "najdłuższe" szkło i na ślubu spokojnie to wystarcza. Przynajmniej mi...
L
Nie tylko dlatego. Na f/2.8 jest tak ostre, jak niektóre obiektywy na f/8.0. To może być cenna informacja dla potencjalnego użytkownika. Jasnych obiektywów nie używa się tylko na f/1.2, 1.4, 1.8 itp.Ponadto dalej napisałem, że szkło ostre od f/1.4.
A jak ktoś lubi się onanizować przy sprzęcie to jego sprawa. Później się z tego wyrasta.![]()