Jest lepiej niż w dobrze już znanej 35 Art.
Jest lepiej niż w dobrze już znanej 35 Art.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Prawdopodobnie o dużą głębię ostrości, ale to świetny news!
Czy trafia i w miarę sprawnie ustawia też w słabych warunkach oświetleniowych, w półmroku? Testowaliście?
5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
500px
Ja wykonałem reportaż z urodzin w ciemnym klubie. Obiektyw daje radę! Jest troszkę wolniejszy od 24-70 2.8, ale nie jest to jakaś duża różnica. Na F1.4, z większej odległości, potrafił mi nieraz wyostrzyć obiekty za moim celem, ale to może normalne w momencie, gdy dużo dzieje się na scenie. Biorąc pod uwagę fakt, że 24-70 wspomagałem lampą, to chyba ta Sigma naprawdę nie ma się czego powstydzić.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Jedyny problem z tym lensem jaki mam jest taki, że słabo się sprzedaje. Prawdopodobnie z powodu rozmiarów i budowy (soczewka). Jak już wspominałem robiłem repo w ciemnym klubie bez lampy, rudniejszych warunków sobie nie wyobrażam. Jak na Sigmę to rewelacja. Duża GO ? No chyba jednak widać różnicę między obiektem wyostrzonym, a tłem...
O obiektywach wiem prawie wszystko
Może nie każdemu potrzebna jest taka ogniskowa, w obiektywie stało ogniskowym. Ja od razu zamarzyłem sobie ten obiektyw, ale ja to jestem maniak nocnego nieba. Z drugiej strony, nie wiedziałem, że obiektyw 20 mm, będzie mi służył także jako portret. To jest niesamowite.Teraz delikatnie kropująć, uzyskuję obrazek z 24LII, tylko w lepszej jakości
Zauważyłem również, że ta Sigma jest tak dziwnie skorygowana, że nie uwydatnia zniekształceń, więc mogę spokojnie podchodzić do obiektów i cykać piękne portreciki. Nie wszystkim się to podoba, ale gdy pokazuję zdjęcie na wyświetlaczu, to za każdym razem widzę zdziwienie i tekst: "Jak to? Przecież podszedłeś tak blisko a ja jestem na zdjęciu tak daleko?"
Setup w zestawieniu z 6D wcale nie jest taki ciężki. Niejednokrotnie targamy lżejsze obiektywy, ale z lampą. Bardzo przyjemnie mi się nim pracuje.
--- Kolejny post ---
Z 6D. Nigdy nie robię zdjęć na bocznych. Chyba nawet nie potrafięAle chętnie sprawdzę i dam znać.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Jasne, że widać i bardzo mi się to rozmycie podoba, zwłaszcza przy ostrym pierwszym planie. Moja Sigma 50 Art nie myli się bardzo tzn. nie ustawia np. zdjęcia na tło albo kilka metrów z przodu czy z tyłu. Błędy są subtelne 3-4 cm w przód lub w tył, ale przy małej głębi wystarczy bo np. oczy były nie ostre i zdjęcie zmarnowane. 20mm przy tej samej przesłonie i odległości ma jednak sporo większą głębię nić 35 czy 50mm przez co na pewno maskuje błędy AF. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ich nie ma. Jeśli jednak to co ma być ostre, jest ostre to nie ma problemu. Celność 24LII pozostawia sporo do życzenia, alternatyw nie ma więc jeśli Sigma trafia lepiej to świetnie.
Myślę, że niska popularność wynika z połączenia kilku cech. Po pierwsze brak mocowania filtrów kołowych przez co obiektyw nie zastąpi UWA do krajobrazu(duże kwadratowe zapewne się pojawią, ale to inny pułap cenowy i komfort używania). Do tego dochodzi brak uszczelnień. Jeśli nie krajobraz to astro i śluby. Tylko ilu w Polsce jest astro maniaków i jak daleko trzeba jechać z większego miasta by mieć dobre warunki do nocnych zdjęć nieba? To nie pustynie środkowego-zachodu USA czy Islandia - godzina drogi i masz idealne warunki. Natomiast do ślubów jest to szkło uzupełniające. Priorytetem będzie 35/85mm potem chyba 135, może jakiś zoom. Resztę uzupełnia wysoka cena, bo wydanie 4k (z dockiem) na szkło specjalistyczne to dla większości duży wydatek. Niemniej jednak ja o tym szkiełku marzę i kiedy będę miał więcej wolnych środków z radością je nabędę właśnie jako szkło uzupełniające do zdjęć na sali weselnej.
5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
500px
Z tego co dotychczas napisałeś o Sigmie A 20/1.4 wynika, że to bardzo dobry obiektyw, którym jednak producent nie trafił w zapotrzebowanie rynku. Przegrywa najwyraźniej "konkurencję" z obiektywami 24/1,4, które pomimo że dają mniejszy o ok.10o kąt widzenia i ustępują jej trochę optycznie, to jednak znalazły się na rynku wcześniej, mają o ok.1/3 mniejsze gabaryty i nie mają tej mocno wypukłej przedniej soczewki - są po prostu nieco słabsze optycznie, ale znacznie wygodniejsze w użyciu.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600