Pokaż wyniki od 1 do 10 z 233

Wątek: Nowy Canon EOS -1D X Mark II

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    135

    Domyślnie Odp: Nowy Canon EOS -1D X Mark II

    Z mojego doświadczenia z wi-fi udostępnionego najczęściej przez organizatora korzystają najczęściej osoby które systematycznie relacjonują zdarzenie/uaktulniają wynik na swoim facebooku, i to tyle. Nie widziałem fotografa który czy to na stadionie, hali czy na manifestacji korzysta z wi-fi, bo gdzie te pliki miałby przesłać skoro raw waży ok. 20mb a jpg ok.6. Przy serii 5-6 klatek to nie ma nawet o czym mówić. Studio? Tu sytuacja ma się podobnie. Trzy cztery klatki po 20mb w ciągu kilku sekund, i trzeba to przesłać do komputera. Jak napisał jas_r po co te dywagacje. Mnie zastanawia inna kwestia, w 1dxmkII jest możliwość kadrowania zdjęcia. Czy to sprawdza się w praktyce na takim małym wyświetlaczu?
    A

  2. #2
    Początki nałogu Awatar BartasPL
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Posty
    317

    Domyślnie Odp: Nowy Canon EOS -1D X Mark II

    Cytat Zamieszczone przez eska Zobacz posta
    Studio? Tu sytuacja ma się podobnie. Trzy cztery klatki po 20mb w ciągu kilku sekund, i trzeba to przesłać do komputera. Jak napisał jas_r po co te dywagacje.
    Eska to nie to, że się uparłem, ale przeoczyłem wątek o studio, napisałem tylko o reportażu, a chciałbym się jeszcze do niego odnieść. A przy okazji ukrócić głupie gadanie na temat ograniczeń w przesyłaniu raw/jpg przez wifi. Bo niby po co wymyślono wiele lat temu transmitery wifi? Po pierwsze mało kto robi w studio czy na sesji kilka zdjęć na sekundę. Po drugie w sesjach studyjnych zwykle bierze udział kilka osób (wizażystka, fryzjerka, modelka, oświetleniowiec, fotograf itd.) chcących na BIEŻĄCO oglądać (na ekranie laptopa czy tableta) efekty swojej pracy. Przesyłanie zdjęć przez wifi (nawet w rawach) jest standardem na profesjonalnych sesjach.
    5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
    500px

  3. #3
    Uzależniony Awatar C80
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    ZS
    Wiek
    44
    Posty
    855

    Domyślnie Odp: Nowy Canon EOS -1D X Mark II

    Odświeżę kwestię wifi w aparacie.

    Cytat Zamieszczone przez eska Zobacz posta
    Z mojego doświadczenia z wi-fi udostępnionego najczęściej przez organizatora korzystają najczęściej osoby które systematycznie relacjonują zdarzenie/uaktulniają wynik na swoim facebooku, i to tyle. Nie widziałem fotografa który czy to na stadionie, hali czy na manifestacji korzysta z wi-fi, bo gdzie te pliki miałby przesłać skoro raw waży ok. 20mb a jpg ok.6. Przy serii 5-6 klatek to nie ma nawet o czym mówić.
    Wifi nie musi oznaczać przesyłania poza stadion, może oznaczać wysyłanie do ziutka siedzącego 30 metrów dalej. Czasem podczas wielkich imprez za granicą (np. finału Pucharu Niemiec) zdarza się, że razem pracują duety fotoreporterskie. Jeden odpowiada za wykonanie zdjęcia, drugi za ich opis IPTC i wysyłkę do bazy agencji. Na pewno jest to prostsze rozwiązanie niż bieganie z pustą i pełną kartą i wymiana ich co 15 minut. Poza tym gdy idzie o czas dopuszczalne jest wysyłanie w mniejszej rozdzielczości (np. dla netu) i późniejsze nadpisywanie fot pełnowymiarowymi.

    Poza tym jest to też dobre wyjście dla gości robiących zdjęcia aparatami z obiektywami szerokokątnymi zza bramki. Otrzymanie wifi "w pakiecie" jest fajniejsze niż kupno transmitera wifi zaokoło 2.5-2.8 tysięcy zł.

    Cytat Zamieszczone przez the.watcher Zobacz posta
    Porównanie nie jest do końca fair, bo w 1Dx po każdej serii zdjęć musiałem sprawdzać ostrość (z uwagi na fatalne działanie autofocusa z Sigmami serii Art)
    Ostatnio była jakaś plota (nie pamiętam gdzie o tym czytałem), że Sigmy Art źle współpracują z iksami. Ma się to ponoć poprawić po aktualizacji softu w obiektywie. Więc albo trzeba mieć stację dokującą dla obiektywu, albo posłać go do serwisu.

    Swoją drogą ciekawe na ile słaba współpraca jest przypadkiem, a na ile Canon złośliwie postanowił utrudnić życie użytkownikom udanych Sigm Art i namieszał coś w komunikacji.

    A na koniec małe spostrzeżenie. Kiedyś była podnieta, że po co ISO 800 skoro to sieczka i to raczej nie użyteczna. Teraz zaczynamy się pochylać nad ISO 50 tysięcy nabijając się z ISO 1 mln. Minie pięć lat, a ISO 1 mln zacznie wyglądać znośnie. Dla mnie, fotorepa z jakimś tam doświadczeniem, jest to jak najbardziej pożądany rozwój technologii. Nie ma nic bardziej denerwującego jak hala ze światłem na ISO6400-12k i pełną dziurę 2.8.

    Szkoda, że optyka się tak nie rozwija i nie tanieje. Z tego co widzę słoiki klasy L lub część z nich kosztuje teraz praktycznie tyle samo co 5-10 lat temu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •