Czy mógłbyś sprawdzić czas nagrywania w 4k? Podobno A7 rII bardzo się przegrzewa i zatrzymuje nagrywanie po kilku minutach. Jeżeli to nie kłopot, to sprawdź to proszę.
Czy mógłbyś sprawdzić czas nagrywania w 4k? Podobno A7 rII bardzo się przegrzewa i zatrzymuje nagrywanie po kilku minutach. Jeżeli to nie kłopot, to sprawdź to proszę.
Ja mam pomysł. Nie ma Pan już przy sobie 5D Mark III bo przecież Pan go sprzedał więc nie jest Pan w stanie zrobić wiarygodnych testów porównawczych "aparat w aparat" (ta sama fotografowana ze statywu scena, podpięte obiektywy o identycznej ogniskowej, identyczne parametry techniczne zdjęcia) z Sony a7RII, szkoda Pańskiego czasu. Lepiej niech się Pan zajmie poznawaniem nieznanych Panu wcześniej funkcji tego aparatu bo zapewne ma takich sporo, jego konfiguracją "pod siebie" i robieniem normalnych dla Pana zdjęć.
Przegrzewa się ale po kilkunastu minutach a nie kilku.
https://www.youtube.com/watch?v=uHMKjDeuXe8
I najważniejsze komentarze pod tym filmikiem:
Problem przegrzewania się aparatu podczas filmowania w rozdzielczości UHD (4K) powoduje włączona stabilizacja.I've been running a few tests on my a7rii, and the thing I found that truly overheats it in UHD, is having steadyshot ON –– I did tests for 30 minutes with Steadyshot on/off and in full frame/super35. When it was in full frame or super 35mm, with Steadyshot on, without fail, it shut down at around 15-20 minute mark each time. But, when I turned steadyshot off, I could run in both full frame and 35mm for the full 30 minutes no problem. This is ok for me as I shoot mostly on sticks, but I imagine it won't be great for people that are handheld. The next thing I'm trying is to run power off-board completely, with a dummy battery running to an Anton Bauer. I could be wrong, but have a feeling that will also help the overheating issue (For people who are bummed about the battery life in general, this is honestly the way to go for these Sony cameras.)
Czyli inni producenci są albo mądrzejsi albo bardziej cwańsi (np. mogą reklamować swój produkt jako ten który nigdy się nie przegrzewa), zależy jak kto na to patrzy.Does 5 axis stabilization work when shooting UHD video? On other cameras the stabilization is turned off when shooting UHD.
akurat uważam ze porównania kolegi Jana są fajne
jestem amatorem wiec nie potrzebuje kosmicznych testów
ja bym je robił podobnie
i jak to powiedział Adam Mickiewicz wielkim poeta był
"Czucie i wiara silniej mówi do mnie
Niż mędrca szkiełko i oko."
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
Potrzebne są i szkiełko i czucie.
A w zasadzie rozróżnienie co (ze szkiełka) tych zaawansowanych testów w końcu widać (czucie) na zwykłym wydruku lub monitorze.
Jasne, zawsze można w specyficznych warunkach i powiększeniu 100% pokazać jakiś efekt, ale czy go ktoś zobaczy (no może z wyjątkiem badacza/autora) na normalnym wydruku normalnego zdjęcia lub na monitorze ?
No i w końcu jak, według autora, ma wyglądać wydruk/monitor w stosunku do tego co widziało jego "oko" gdy zabierał się do zdjęcia, co chce podkreślić/wyciągnąć, co chce widzowi/sobie przekazać/utrwalić. Oprócz specyficznych warunków zdjęcia to przekazywanie/utrwalanie emocji.
Możliwości obsługi, personalizacji A7R2 są znacznie bardziej rozbudowane niż 5D3. Jest też trochę inna "filozofia" obsługi.
No i palce jeszcze nie trafiają "same" we właściwe miejsca.
Nie mam żadnych doświadczeń/kompetencji w filmowaniu więc nawet nie startuję by coś sprawdzić/napisać.
Z instrukcji tylko wiem, że przy 4k trzeba bardzo szybkich i pojemnych kart. To tyle
jp
--- Kolejny post ---
Czyli chcesz przekazać, ze gdy wyłączy się stabilizację to podczas filmowania 4k aparat nigdy się nie przegrzeje ?
Tak z tego zdania wynika
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 26-08-2015 o 08:36
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
No dobrze, ale w dalszym ciągu twierdzę, że zdjęcia pokazane przez kolegę nie są Rawami wywołanymi na neutralnych ustawieniach bez odszumiania.
Tutaj jest rzeczony RAW (mam nadzieję, że autor nie będzie miał mi tego za złe) www.negatyw.org/kosz/raw.cr2
Tutaj jest jpg zaszyty w tymże rawie: www.negatyw.org/kosz/jpg.jpg
Widać wyraźnie, że zdjęcie jest zbyt mocno naświetlone, zwłaszcza w porównaniu do tego, co widzieliśmy wyżej, widać też szum w ciemniejszych partiach.
Jaśniejsze partie (zwłaszcza prześwietlone) maskują szum, a podbijanie programowe ekspozycji (wyciąganie) szum uwypukla.
O obiektywach wiem prawie wszystko
Sorry, to jest Twoja teza i oto "idzie" sprawa.
Zdjęcie RAW wykonano 5D3 przy ISO 800, jest wywołane w DPP, i jest nieodszumione.
Każdy może sprawdzić, Ty też pewno to zrobiłeś.
Przeczytaj więc raz jeszcze swoją tezę :
- było wykonane 5D3 ?
- było wykonane w RAW ?
- było wykonane przy ISO 800 ?
- było odszumiane (użyj DPP i sprawdź) ?
Zaglądam do CB "z rozpędu", spędziłem z Canonem 11 fajnych lat.
Ale czas się (powoli) rozstać
Dzisiaj "doszła" książka Sony a7 Series, Brian Smith, ponad 300 stron o filozofii/technologii Sony, chcę przeczytać. Mam też w pliku ale lepiej mi się czyta papierową wersję internetu.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 26-08-2015 o 13:14
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Nie bardzo wierzę w ten "test". Znajomemu w czasie ostatnich upałów A7rII przegrzała się po 4 minutach. Podobne problemy były tutaj:
News Shooter | Sony a7R II part III: 5-axis stabilisation and heat issues â going handheld to tell the story of a London busker
Ostatnio edytowane przez sv ; 26-08-2015 o 14:21
Robiłem zdjęcia A7 z 70 - 200 f 4 i 24 - 70 f 4 i w sumie jest to fajny sprzęt. Zdecydowanie lżej od odpowiedników z bagnetem A o świetle 2,8 Czasem nie trafiałem w kółko i nieświadomie zmieniałem korekcję ekspozycji. Ale to albo kwestia przyzwyczajenia albo kropelki kleju aby to zakleić. W A 7 II r cudownie działa śledzący AF Wciskasz do połowy spust migawki i aparat sam śledzi poruszający się obiekt. Przy filmowaniu z obiektywem 28 - 135 chyba raczej nie ma konkurencji.
Ostatnio edytowane przez Sergiusz ; 27-08-2015 o 00:27
Nie ogranicza mnie wyobraźnia ponieważ jej nie posiadam.
Rzeczywiście, kwestia przyzwyczajenia, po kilkunastu dniach zaczynam trafiać (nie patrząc) w odpowiednie przyciski/pokrętła.
Ponadto, nie trzeba nic "kleić", w setup można praktycznie każdy z nich "przeprogramować" a jedna możliwości to "nieaktywny"
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 27-08-2015 o 08:01
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/