Dzięki za pamięć, tak jak myślałem ze będzie to tak wyglądało. Nie wyobrażam sobie oddać taki materiał klientowi ;-)
Dzięki za pamięć, tak jak myślałem ze będzie to tak wyglądało. Nie wyobrażam sobie oddać taki materiał klientowi ;-)
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
Tak czy owak mz T-32 wykazuje pewną przewagę nad lampami w typie dzisiejszych normalnych lamp systemowych przy typowym scenariuszu robienia zdjęć w świetle odbitym z marszu. Do fotografii wnętrz- jeśli to ma być tip-top zrobione- to się żadna lampa w sankach nie nadaje, zwłaszcza gdy jest samotna. Ale jest jeszcze całe pole do popisu przy fotoreportażu i zdjęciach okolicznościowych.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Nie znam nikogo kto fotografuje wnętrza z zamocowana lampa na body, co do fotografii reportazowej tez jakoś nie widzę za bardzo tej lampy
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
Pewnie nie widzisz, bo nie skupiasz się na sposobie rozsyłu światła, lecz na fakcie, że nie pracuje ona w TTL z lustrzankami cyfrowymi. To jest lampa z czasów analogu i z Olympusami OM pracowała w TTL, a założona na systemowy grip dawała się obracać jak się chciało i obniżać-podwyższać wysokość palnika tworząc klasyczny "młotek" jak Metze czy Sunpaki. Olympus stworzył jako pierwszy system pomiaru błysku TTL i to jest jego druga podstawowa lampa, a potem stworzył jeszcze T-280- pierwszą lampę synchronizująca ze wszystkimi czasami otwarcia migawki. I decydując się na taką architekturę lampy T-32 wiedział, co robi. Dzisiaj miałem zagwozdkę, żeby wziąć M2 i na wszelki wypadek lampę mając jak najmniejszy bagaż, czyli spakować się w małą torebkę. Wszedł aparat z obiektywem 11-22, obiektyw 18-55 i T-32. Inna konfiguracja- M2+11-22 i YN-600EX RT- nie chciała się dopiąć torba, a na drugi obiektyw w ogóle miejsca nie było. A moc tych lamp jest taka sama ;-)
Jest cała masa agentów biur nieruchomości, którzy bez specjalnych ceregieli fotografują wnętrza z lampami na body i jest to materiał wystarczający do oferty sprzedaży towaru za ciężkie pieniądze ;-) Fotografia techniczno-artystyczna wysokiego lotu potrzebuje jednak innych rozwiązań i mało kiedy się obejdzie bez ciężkiego sprzętu, jak są problemy ze zdjęciami w świetle zastanym.
Ostatnio edytowane przez atsf ; 22-05-2015 o 21:15
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
A jak to się ma do tematu wątku? Takie foty jak Twoje można zrobić dla siebie nie dla klienta i nie na poważnie takie jest moje zdanie
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
Edytowałem w międzyczasie poprzedni post. Wątek nie określa precyzyjnie jak ma być fotografowane wnętrze ani dla kogo. Skoro się człowiek, który zadaje pytania, co wybrać, zastanawia nad JEDNĄ LAMPĄ NA SANKI do fotografowania wnętrz, to cudów z nią nie zwojuje. Potrzebnych jest więcej lamp, softboksy, ekrany, blendy itp. Jeśli chce coś maksymalnie osiągnąć z jedną lampą, na dodatek tanio, to T-32 ma pewne konkretne przewagi nad lampami systemowymi, a można ją też użyć w pełnym manualu i ze zdalnym wyzwalaniem za niewielkie pieniądze.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Ależ napisałem ze nie robi się tego lampa na aparacie ;-)
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
A co to zmienia, że tak napisałeś? Od Twojego "napisania" ludziom się nie rodzą pieniądze, ani krzepa rośnie do targania waliz ze sprzętem. Maksimum efektu przy minimum nakładów- to jest motyw przewodni większości zapytań. Często efekt nie musi być aż tak profesjonalny, jak sobie jedni wyobrażają, a innym to wisi.
Profesjonalizm ma dwa oblicza. To nie jest stawanie na łbie, żeby dogodzić klientowi, tylko wybadanie, na czym trzeba stanąć, aby mu dogodzić, a drugie oblicze to nieprzyjęcie zlecenia, jeśli ma się wątpliwości, czy się mu podoła. A przede wszystkim jest to postawienie wyboru klientowi, czy się zgadza na z góry określony standard wykonania zlecenia.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Masz jakieś dziwne nastawienie. Nie noszę wali ze sprzętem na takie zlecenia a myślenie ze efekt nie musi być aż tak profesjonalny wszystko mi mówi na Twój temat. Jestem zdania że albo robię coś porządnie albo wcale. Pozdrawiam
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
Taki komentarz, jak Twój, też dużo mówi o Tobie ;-) Ale, właśnie o tym pisałem, że jeśli się czegoś nie jest w stanie zrobić porządnie, to nie należy się tego podejmować w ogóle. Natomiast ja nie podejmuję się żadnych zleceń bo nie jestem czynny zawodowo. Jeśli jednak- sporadycznie- ktoś się uprze, żeby mu zrobić jakieś zdjęcia, to robię najlepiej jak umiem, ale uprzedzam, że lepiej się nie da i z jakiego z powodu. I to są robótki za friko, po znajomości ;-) Jeśli coś wymaga specjalistycznego sprzętu, którego nie mam, i nie mam skąd pożyczyć (np. optyki tilt-shift), albo nie mam czym przewieźć (bo nie mam kuropęda), to kieruję klienta do kogoś innego. A kiedy jeszcze konieczne są jakiekolwiek nakłady finansowe, a klient chce za wszystko zapłacić flaszką, to w ogóle nie ma rozmowy ;-) Pozdrawiam.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.