Tylko i wyłącznie światło zastane za dnia, jeśli robię zdjęcia wieczorne to wtedy błyskam octą lub słoneczkiem, kwestia jaki chce się uzyskać efekt. Pracuję na Canonie 5D MKIII z podpiętą Tokiną 16-28/2,8
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
dziękować bardzo. Co ważne Canon tutaj nam jest sprzymierzeńcem, bo nie doświetla zdjęcia a ja akurat takie ciemniejsze lubie dla uzyskania klimatu wnętrza, oczywiście nie zawsze i wszędzie będzie to regułą. Gdyby ktoś był ciekawy to obrabiam zdjęcia tylko i wyłącznie w Lightroomie.
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
w takiej sytuacju rob jak do tej pory , tak samo - powiedzmy zdj nr 1
nastepnie wykonaj drugie zdjecie nr 2 swiecac lampa tylko na okno na wprost . steruj iloscia swiatla tak, zeby zachowac plastyke oswietlenia na firankach ( czyli podswietlajac, mozesz ewentualnie owtorzyc przyslone gdyby lampa byly slaba , gdyz na okno nie potrzebujesz duzej GO , chodzi w zasadzie o rozjasnienie ram , firanek itp w stosunku do naswietlenia na zewnatrz).
ze zdjecia nr 2 wytnij tylko okno i wstaw w zdjecie numer jeden.
gdybys chcial osiagnac efekt " artystyczny" , ale o takim nie rozmawiamy , to konieczna bylyby technika HDR lub jakas zblizona jak np. maskowanie , ale to czasochlonna obrobka.
wszystko zalezy od przeznaczenia zdjecia. Jesli do sieci , na tablice ogloszeniowa w celach soprzedazy to kupujacy nie doceniaja walorow plastyczynch zdjecia , ma byc ostro i wyraznie ,wszystko dobrze widac i oczywiscie " ladnie".
Slowem przyzwoicie i prawidlowo naswietlone.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 12-05-2015 o 15:36
Jeśli to poważne, przyszłościowe/dochodowe przedsięwzięcie to powinieneś też potraktować to poważnie.
Oczywiście, najlepiej abyś zamienił na pełną klatkę ze względu na kąt widzenia
Ale zawsze musisz :
- kupić dobry statyw
- nabrać doświadczenia w robieniu i obróbce zdjęć BKT (np. -2EV, 0, +2EV) ze statywu i wgranie ich na warstwy np. w PS (lub jakiś inny program)
Masz wtedy pełną kontrolę na jasnością wszystkich elementów zdjęcia wykonanego w świetle zastanym.
Praktycznie w każdej sytuacji dasz sobie radę.
Krok następny/dalszy, jeśli chcesz wiernie pokazać pomieszcznia to unikanie zniekształceń liniowych tworzonych przez obiektywy krótkoogniskowe przy fotografowaniu z bliska.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 12-05-2015 o 18:02
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Można podpatrzyć ciekawe rozwiązania:
081, kierunkowy do Lublina - fotografia architektury wnętrz | Fotoblogia.pl
Wiele roboty- zwłaszcza w małych pomieszczeniach- można wykonać z jedną lampą błyskową odbijając światło od sufitu lub ścian. Ale jest jedno ale ;-) Nie jest wszystko jedno, jaka to jest lampa i gdzie jest zamocowana. Lampę można mieć w sankach aparatu i to jest przeważnie najkorzystniejsze, albo ustawić ją na statywie i wyzwalać zdalnie. Przy tym drugim rozwiązaniu jest zdecydowanie więcej kombinowania, jak skierować palnik do konkretnego kadru. Natomiast gdy lampa jest w sankach, to przynajmniej zawsze jest pod ręką ;-) Jest wszakże pewien szkopuł: lampy systemowe kiepsko się do tego nadają ze względu na swoją wysokość. Wiele lat używałem (i dalej mam) lampę Olympus T-32- ma dużą moc i szeroki kąt reflektora- kryje obiektyw 24mm z LP 32 dla ISO 100, a dodatkowo jest bardzo niska i podniesiony palnik nie wystaje ponad nią. Jest ok 10 cm niższa od każdej innej klasycznej lampy z podnoszona głowicą, i ta różnica daje bardzo istotne, lepsze efekty. Jeszcze lepiej jest, gdy się ją ustawi nisko nad podłogą i wyzwala zdalnie, a zawsze ma przewagę różnicy wysokości nad lampami systemowymi., którym nie pomaga nawet zbytnio większy zakres zooma reflektora.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
[Img]http://shashinki.com/shop/images/U-OLY-T32-170610.jpg[img]
Juz zamieniam moja 600'ke na to cudo
A tak na poważnie, jak koledzy pisali filtry to jakis obłed, wystarczy lekki błysk lub bracket kilku klatek.