Dzięki mkkaczy za wątek! Oglądam i analizuję. W zastanawiam się ostatnio nad połówką i jeszcze chyba mi trochę zejdzie. Bo wybór musi być przemyślany
Dzięki mkkaczy za wątek! Oglądam i analizuję. W zastanawiam się ostatnio nad połówką i jeszcze chyba mi trochę zejdzie. Bo wybór musi być przemyślany
.
dr11 piękne to masz na ts-e kupione czy profesjonalne dorobione ?
Po świecie szukałem, a znalazłem na targachTo wersja tylko pod TS-E, nie ma dostępnych jeszcze innych dodatków mocujących. Jest osobny model pod N14-24 i ona ma redukcje pod gwint jako akcesorium. Także szansa na ewolucję w przyszłości jest.
Wchodzą do tego filtry 150mm, połówkowy to przynajmniej 200mm na dłuższym boku będzie chyba potrzebny. I jak patrzę w wątku na przykłady, to raczej hard na takim kącie jest użyteczniejszy. Ale cały czas myślę, bo nie mam na razie szans na zakup więcej niż jednej sztuki z racji pułapu cenowego takich wielkich szyb.
.
Fajnie to wygląda. Wiem że Haida też ma holdery pod nietypowe obiektywy
<p>Haida, Professional Manufacturer to Camera Filters and other Lens Accessories</p>
Gdzieś w sieci spotkałem nawet takie, gdzie montuje się holder nie do gwintu w w obiektywie, ale na mocowaniu osłony przeciw słonecznej.
R6 5DIII 17-40/4 35/1.4LII 50STM 85/1.2II 135/2 200/2.8II 400/2.8IS TC1.4III
https://500px.com/mkkaczy
No właśnie w tym moim modelu tak się to odbywa. Ale element mocujący holder do obiektywu jest wkręcony w większy pierścien zewnętrzny, który to z oporem obraca się w holderze (w celu ustalenia przechyłu połówki). Więc jeśli uda się wykręcic ten osłonowy element mocujący z pierścienia, będzie można dokręcic w jego miejsce jakąś redukcję na gwint obiektywów i holder stanie się bardziej uniwersalny. Producent Nisi, materiał - w całości czernione aluminium.
mkkaczy, a Ty statystycznie do krajobrazów jakiego rodzaju połówek częściej używasz, hard czy soft? Chodzi mi oczywiście o szeroki kąt.
.
Podobno NiSi ma dobre produkty.
Co do połówek, to nie mam jakiejś uniwersalnej. Woda z czystym horyzontem to hard, wschód i zachód z czystym horyzontem to reverse, a wystające rzeczy ponad horyzont to soft.
Ta połówka Lee, mimo że jest nazwana hard, nie ma wcale aż tak twardego przejścia. Powiedział bym, że takie akurat.
R6 5DIII 17-40/4 35/1.4LII 50STM 85/1.2II 135/2 200/2.8II 400/2.8IS TC1.4III
https://500px.com/mkkaczy
Sunders, zgadza się.
mkkaczy, dzięki za podpowiedzi. Z tym Lee to zauważyłem, że krawędź jest dość fajnie poprowadzona.
Wesołych Świąt!![]()
.