Pokaż wyniki od 1 do 10 z 154

Wątek: EF 11-24mm f/4L USM

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar BartasPL
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Posty
    317

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez Przemek_PC Zobacz posta
    Cena zabija? Kogo? Amatora? A kto powiedzial, ze to sprzet dla amatorow? Cena ciagnika siodlowego zwnego potocznie TIR-em tez zabija ale to pojazd do konkretnych zastosown a nie turlania sie po miescie. Tak samo jest z tym obiektywem.
    O to to to!
    Do czego może służyć ciemne, drogie UWA bez stabilizacji i filtrów za to z minimalną dystorsją? No do czego? Hmmm?
    Czy zgodzicie się ze mną jeśli powiem, że do architektury i wnętrz? Ile można przytulić za zdjęcia np. nowego biurowca w Trójmieście albo wnętrz nowego hotelu we Wrocławiu? A willi w Konstancinie pod Warszawą wartej parę baniek? Pewnie parę tysięcy za każde z nich. A więc czy jeśli masz możliwości wykonywania takich zleceń to cena 11+ tys. za obiektyw do tego stworzony jest wzięta z kosmosu? Czy jest zawyżona? Jeśli dzięki niemu zarobisz odpowiednio wiele to może być to nawet najbardziej opłacalny zakup. Możesz też wyróżnić się z tłumu osób, których na niego nie stać. Twoje zdjęcia mogą lepiej prezentować sprzedawane nieruchomości i Twoi klienci mogą zechciec zapłacić więcej za współpracę z Tobą bo więcej i szybciej na tym zarobią.No chyba, że bedziesz nim focił wschody słońca w Tatrach to wtedy rzeczywiscie będzie to strasznie drogie UWA w dodatku bez IS i filtrów...
    Ostatnio edytowane przez BartasPL ; 08-02-2015 o 01:41
    5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
    500px

  2. #2
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    k
    Cytat Zamieszczone przez BartasPL Zobacz posta
    No chyba, że bedziesz nim focił wschody słońca w Tatrach to wtedy rzeczywiscie będzie to strasznie drogie UWA w dodatku bez IS i filtrów...
    A ja znam kogoś kto właśne z tego powodu chyba to szkło kupi . Dla amatora "opłacalność" jest bez znaczenia i to jest piękne .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez BartasPL Zobacz posta
    O to to to!
    Do czego może służyć ciemne, drogie UWA bez stabilizacji i filtrów za to z minimalną dystorsją? No do czego? Hmmm?
    Czy zgodzicie się ze mną jeśli powiem, że do architektury i wnętrz? filtrów...
    do wszystkiego ( z bliska).
    o ile w architekturze wnetrz znajdziesz lekko obejscie tego obiektywu i mozesz stosowac panorame, czyli obiektywy wezsze , jako ze obiekt statyczny , nie jestes pod naciskime czasu - mozna sie w architekturze obejsc, to w repo nie jeset to mozliwe .
    czyli przede wszystkim w scenach dynamicznych , reportazu - wszedzie tam gdzie jest wasko.
    mysle ze znajdzie zastosowanie. swiatlosila 4.0 nie jest wielka przeszkoda , przy aktualnych pieciocyfrowych-ISO jest dostatecznie jasny.

    akurat dla archiutektury chyba najmniejsze uzasadnienie , ale jesli sie go juz ma , to sie zastosowanie znajdzie i tam.

    to obiektyw dla tych , ktorzy maja wizje. jesli jej nie ma , to nie ma sensu kupowac - zreszta dokladnie dotyczy to kazdego innego obiektywu.

    Jesli pojawi sie jakis mistrz fotografii na super UWA , natychmiasst znajda sie setki nasladowcow w nadziei przescigniecia mistrza.

    dla maklerow i zdjec w sieci 1000 px - wystarcza ciamciang 8 mm i defishejowanie - az za dobry dla takich potrzeb , z tym ze oni sie nie znaja , wiec moze w nadziei na lepsza sprzedaz obiektu kupia cos takiego - ale uzasadnienia to w tym celu nie ma.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez BartasPL Zobacz posta
    Do czego może służyć ciemne, drogie UWA bez stabilizacji i filtrów za to z minimalną dystorsją? No do czego? Hmmm?
    Jakieś tam próby znalezienia zastosowania trwają:
    Canon Professional Network - David Noton on the new EF11-24mm: taking the wider view

    Jak poprosili landszafciarza to stosuje do krajobrazu. Nawet mu wychodzi
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Jakieś tam próby znalezienia zastosowania trwają:
    Canon Professional Network - David Noton on the new EF11-24mm: taking the wider view

    Jak poprosili landszafciarza to stosuje do krajobrazu. Nawet mu wychodzi
    taki sam wynik dostajesz z fe po zdefiszejowaniu,
    jakosc prawdopodbnie bylyby lepsza z 11-24.

    ale jesli wziac pod uwage ze fe to lekka stalka , jasna bo 2.8 tania i wygodna w zastosowaniu , to pytanie jest w jakich zastosowania nie znajde alternatywy dla tego obiektywu.

    poza ciasnym reportazem , aby przekazac poczucie bliskosci , tam gdzie nie ma rzeczywiscie miejsca , to wlasciwie zawsze znajde tanszy zamiennik.

  6. #6
    Początki nałogu Awatar BartasPL
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Posty
    317

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Jakieś tam próby znalezienia zastosowania trwają:
    Canon Professional Network - David Noton on the new EF11-24mm: taking the wider view

    Jak poprosili landszafciarza to stosuje do krajobrazu. Nawet mu wychodzi
    Dwa najlepsze w mojej ocenie ujęcia zrobił na ogniskowej 20 i 21mm. A tylko to ze stołem na 11mm.

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    czyli przede wszystkim w scenach dynamicznych , reportazu - wszedzie tam gdzie jest wasko.
    swiatlosila 4.0 nie jest wielka przeszkoda , przy aktualnych pieciocyfrowych-ISO jest dostatecznie jasny.

    akurat dla archiutektury chyba najmniejsze uzasadnienie , ale jesli sie go juz ma , to sie zastosowanie znajdzie i tam.

    dla maklerow i zdjec w sieci 1000 px - wystarcza ciamciang 8 mm i defishejowanie - aż za dobry dla takich potrzeb , z tym ze oni sie nie znaja , wiec moze w nadziei na lepsza sprzedaz obiektu kupia cos takiego - ale uzasadnienia to w tym celu nie ma.
    Olaboga! Ciężkie (1,2kg) ciemne UWA, którego pola widzenia nie da się oświetlić jednym speedlitem nazywasz szkłem reportażowym? Chyba musiałby być to reportaż o pracy Pani Windziarki w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie bo w Somalii to przednia soczewka długo by nie przetrwała. W dodatku 11mm musi masakrycznie deformować ludzi... 14-16mm to jest mocne przegięcie, a co dopiero szerzej.
    Proponujesz używanie ISO 10000+... bo f/4 w repo jest dostatecznie jasny. Skąd takie twierdzenia? Z praktyki?

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    to obiektyw dla tych , ktorzy maja wizje. jesli jej nie ma , to nie ma sensu kupowac - zreszta dokladnie dotyczy to kazdego innego obiektywu.
    Hmmm nie do końca się z tym zgadzam. Patrząc przez coś tak odlotowego jak np.8-15L pomysł na zdjęcie powstaje w chwili oglądania zniekształconego świata przez obiektyw. Patrzysz - ahaaaa więc tak to wygląda i to co widzisz cię inspiruje. Zastanawiasz się jak to najlepiej pokazać, o jakiej porze, przy jakim świetle, z jakiego kąta itd i masz wizję zdjęcia na którą trudno wpaść nie mając obiektywu. Podobnie będzie zapewne z 11-24L. Na przykład już teraz wiem,że chciałbym nim sfotografować np. katedrę Notre Dame - nie mam dokładnej wizji tego zdjęcia, ale kiedy będę w katedrze i spojrzę przez 11-24 na pewno znajdę ujęcie, które będę chciał zrobić najlepiej jak potrafię. To jak z dziewczyną... nie musisz mieć wizji co z nią zrobisz by ją mieć, ale gdy ją masz to wizja przyjdzie sama

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    mysle , ze glosy wynikajace z tego ze metoda " panoramowania " nie jest dobra , wynika z nieznajomosci tej techniki - a swiat ucieka naprzod , technika cyfrowa dala nam taka wrecz niesamowita mozliwosc.
    Ja nie lubię tego efektu. Kojarzy mi się ze strzelankami FPP. Kiedy przeglądam jedną, druga panoramę autentycznie mam zawroty głowy i mdłości. Obejrzenie całego budynku przedstawionego w ten sposób kosztowało by mnie wiele wysiłku. W dodatku nie się tego pokazać na papierze. Dla mnie to taka fotograficzna ciekawostka jak fotografia stereoskopowa.
    5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
    500px

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez BartasPL Zobacz posta



    Hmmm nie do końca się z tym zgadzam. Patrząc przez coś tak odlotowego jak np.8-15L pomysł na zdjęcie powstaje w chwili oglądania zniekształconego świata przez obiektyw. Patrzysz - ahaaaa więc tak to wygląda i to co widzisz cię inspiruje..
    zdjecia rodza sie w glowie - przynajmniej u mnie. zanim wyzwole spust aparatu wiem jak powinno wygladac.

    do wielu rzeczy celownik nie jest potrzebny , np do tak szerokiego krajobrazu .

    widze temat , w glowie rodzi sie obraz i wowczas wyzwalam migawke .

    bez tej wizji nie chcialoby mi sie podniesc aparatu do oczu.
    TZn zdjecie powstaje zanim jeszcze wyzwole migawke - wszystko pozniej to tylko zapis na sposob cyfrowy tego co sie zrodzilo wczesniej w glowie.

    znieksztalcenia nie maja znaczenia - je sie wyprowadza dowolnie w dalszej obrobce.


    oczywiscie ze 11-24 bedzie takze obiektywem do krajobrazu , tyle ze tutaj substytuty istnieja - 20 mm , 14 mm , 24 - stalki .
    mozna 11 mm zastapic skladajac 2 zdjecia robione na 20 lub 14 mm. - nie ma technicznych problemow - fotografia cyfrowa czyni to dziecinnie latwa igraszka.

    11-24 wyjdzie cenowo tak jak 2 - 3 stalki , to jest moze ta oszczednosc miejsca w torbie.

    a zatem w krajobrazie mozna go obejsc , sa alternatywy.

    nie da sie obejsc , jesli rzeczywiscie to musi byc tak szeroki kadr w jednym ujeciu.
    kiedy ? - w scenach dynamicznie sie zmieniajacych ( krajobraz jest statyczny) - np repo.

    niech bedzi windziarka w windzie - jak ktos zaproponowal.

    w rosji sa to niezwykle malownicze kobiety - tzw " babushki" , a wszystkie wspolpracuja ze sluzbami.

    swietny temat na repo- nawet dla tego obiektywu.
    6400 iso dzisiaj nie stanowi istotnego w repo ograniczenia jakosciowego zdjecia - to wystarcza.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •