Polar, to jeden z nielicznych filtrów, których nie da się w całości zastąpić PS/PSE czy wtyczkami.
Chociażby dlatego, że "polaryzuje" i w wodzie nie da się tego uzyskać, tak jak napisał mkkaczy.
Polar, to jeden z nielicznych filtrów, których nie da się w całości zastąpić PS/PSE czy wtyczkami.
Chociażby dlatego, że "polaryzuje" i w wodzie nie da się tego uzyskać, tak jak napisał mkkaczy.
Jak dobrze twórcy filtrów (wtyczek) dają sobie radę z "usunięcięm" (części spolaryzowanego światła odbitego od wody) czy też nie to by trzeba sprawdzić.
Na szybko zastosowałem, na moim "ostatnim" zdjęciu, działanie filtru "na niebie".
RAW, wywołane w DPP4, wszystko na 0
surowe
i po filtrze ustawionym ma max (Topaz Labs)
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 12-09-2014 o 18:57
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
fajnie, że robi niebiesko niebo, ale nie zrobi tego, że woda będzie przeźroczysta i będzie widać dno lol.
To jest niemożliwe do zrobienia filtrem wbudowanym w jakikolwiek program.
Nie wiem :
- czym różni się (oprócz polaryzacji) światło odbite od powierzchni wody od światła odbitego od dna rzeki
- jak dobrzy są twórcy filtrów,
zamiast pisać że to niemożliwe to wolałbym sprawdzić.
Potrzebne jest zdjęcie rzeki bez i z (fizycznym) filtrem polaryzacyjnym by spróbować porównać działanie fizycznego filtru z filtrem "cyfrowym"
jp
--- Kolejny post ---
podeślij proszę plik na jan.pawlak@onet.pl to spróbuję
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Zanosi się na kolejna jałowa dyskusję typu "moja krowa" i próba dowodu, że Ziemia jest płaska.
Tu też jest zdjęcie z woda (i zaba w wodzie).
Polarizing Filters - Bob Atkins Photography
Tak samo, nie da się usunać w żaden sposób z gotowego zdjęcia odbić np. z liści na drzewach czy krzakach, żeby były zielone a nie białe.
I werdykt, po angielsku, więc na pewno prawdziwy:
"There's no way to duplicate the effect of a polarizing filter digitally. "
--- Kolejny post ---
A sprawdziłeś już samodzielnie, że Ziemia kraży dookoła Słońca , a nie na odwrót? Kto wie....![]()
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
dzięki z pliki.
Wziąłem te plik "internetowy" dziecka w wodzie bez filtru i obrobiłem filtrem polaryzacyjnym.
Jakiś efekt był ale daleki od tego który widać na zdjęciu z fizycznym filtrem polaryzacyjnym.
Więc zgoda, zjawiska fizycznego eliminacji przez filtr (fizyczny) światła spolaryzowanego przez odbicie od powierzchni wody nie da się (jak na razie ?) zasymulować w postprocesie poprzez zastosowanie pojedynczego cyfrowego filtru (zwanego) polaryzacyjnym.
..i to by było na tyle
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Podepnę się pod temat. Stoję przed wyborem filtra polaryzacyjnego do swojego C 17-40/4. Po lekturze for mam dwóch faworytów:
Benro Filtr SHD CPL-HD ULCA WMC SLIM 77mm - Filtry pokrywki - Foto - Sklep internetowy Cyfrowe.pl
MARUMI FILTR POLARYZACYJNY KOŁOWY CPL 77 MM SUPER DHG - Cyfrowe.pl
Którym warto się zainteresować? A może Hoya DMC PRO 1 Digital?
1d mkIII, 20d, 70-200/4L, 17-40/4L, ex 430II, oraz kit i plany.
Ostatnio postanowiłem poeksperymentować z Hoya HD - polar i UV.
Dotąd używałem Hoya Pro 1 Digital ale ceny fitrów Hoya HD zbliżyły się do nich na tyle, że pora na coś innego.
Na razie wszystko OK ale jest to za krótko żeby powiedzieć na ile są "lepsze". Jakość wykonania bardzo dobra.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Używam tego Marumi Super DHG z Canonem 17-55 2.8, a Hoya DMC PRO 1 z Sigmą 10-20 3.5. Napiszę tak - różnic wielkich nie zauważam, oba filtry spełniają dobrze swoje zadanie. Natomiast Hoya jak to Hoya - zdecydowanie trudniej się czyści. Nie wiem z czego to wynika, miałem kilka polarów tej firmy i z każdym był ten problem.
A jeśli chodzi o dyskusję polar vs. photoshop. Spróbujcie osiągnąć taki efekt software'owo: Polaryzacja fali â Wikipedia, wolna encyklopedia
Stawiam duże piwo temu, komu się uda![]()