Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Wątek: HyperSync Fomei Panther + PocketWizard + 5D III

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    37

    Domyślnie Odp: HyperSync Fomei Panther + PocketWizard + 5D III

    zapominacie jak działa migawka w aparacie, przy krótkim czasie migawka nie otwiera się odsłaniając całą powierzchnie filmu/matrycy a jest szybko przesuwającą się wąską szczeliną, błysk pojedyńczy oświetli więc tylko część matrycy przez szczelinę w migawce, dlatego używa się HSS który jest zbliżony do światła ciągłego przez co świałto błysku wpada przez cały czas przesuwania się szczeliny na matrycę, zarówno jak szczelina jest na dole w połowie lub na górze matrycy. Nie przeskoczycie synchronizacji dla błysku, która jest w body i dla 5m3 jest 1/200 używając wyzwalaczy, które mają krótsze czasy synchronizacji.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: HyperSync Fomei Panther + PocketWizard + 5D III

    Cytat Zamieszczone przez troglodyta Zobacz posta
    zapominacie jak działa migawka w aparacie, przy krótkim czasie migawka nie otwiera się odsłaniając całą powierzchnie filmu/matrycy a jest szybko przesuwającą się wąską szczeliną, błysk pojedyńczy oświetli więc tylko część matrycy przez szczelinę w migawce, dlatego używa się HSS który jest zbliżony do światła ciągłego przez co świałto błysku wpada przez cały czas przesuwania się szczeliny na matrycę, zarówno jak szczelina jest na dole w połowie lub na górze matrycy. Nie przeskoczycie synchronizacji dla błysku, która jest w body i dla 5m3 jest 1/200 używając wyzwalaczy, które mają krótsze czasy synchronizacji.
    Obawiam się, że nie wiesz na czym polega ten trick.
    Masz rację z migawką szczelinową, z tym, że mamy wędrującą szczelinę, a nie odsłoniętą całą klatkę.
    Przy "normalnym" użyciu lampy błyskowej praca wygląda tak: otwarcie całej migawki - wyzwolenie błysku (naświetlenie całej klatki naraz) - zamknięcie migawki.
    Przy HSS lampa błyska wiele razy w trakcie przesuwu szczeliny, co zapewnia równomierne naświetlenie każdego "kawałka" klatki, odsłoniętego przez migawkę.
    Przy tym użyciu o którym piszą koledzy wykorzystujemy niedoskonałość lamp błyskowych - błysk ogólnie jest krótki, w lampach systemowych może zejść nawet do 1/20000s, ale w lampach studyjnych jest długi, nawet 1/500s. Używając krótkich czasów naświetlania i wyzwalaczy przenoszących informacje HSS traktujemy światło lampy błyskowej jak światło ciągłe - palnik zapala się stosunkowo szybko, ale dość długo gaśnie. Dlaczego wyzwalacz HSS? Aby podać impuls wyzwalający przy początku ruchu migawki.
    Skąd się biorą nierównomierności? Im lampa lepsza, tym ma krótszy czas błysku, szybciej się wygasza, dlatego "początek" zdjęcia jest jasny, a potem siła światła spada. Niestety, to, co "normalnie" jest najbardziej pożądaną cechą lamp studyjnych (krótki błysk, umożliwiający np. "zamrożenie" długich włosów, ubrań, kończyn podczas szybkiego ruchu) przy tym zastosowaniu jest ich największą wadą. Chińskie, starsze lampy, dobrze się sprawdzają w takiej zabawie, ale wymagają przenośnego zasilacza, nowocześniejsze lampy mogą być "za szybkie". Jednak warto zrobić test plenerowy - gdy lampa jest jedynym oświetleniem ściany efekt może być mocniej widoczny, niż przy użyciu w plenerze do doświetlenia sceny.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •