Testy wszystkich szkieł znajdziesz na optyczne.pl, gdzie wszystkie rzeczy o których potrzebujesz informacji (abberacje, winietowanie etc) są świetnie opisane.

Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
Wypowiedzi pełnoklatkowców mile widziane, bo szkiełka będą pracować głównie na filmach, czasem z 60d, czasem z 400d.
Oba modele które wymieniłaś to crop, więc.. po co Ci wypowiedzi pełnoklatkowców?

Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
F4 ze stabilizacją, to prawie jak 2.8 bez (pomijając głębię), prawda? Jak to wygląda optycznie?
Yyyy? Co ma przysłona do stablizacji?
2.8 a 4 to spora różnica.

Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
Elka niestałka, będzie lepsza niż stałka nieelka? Czy ktoś wie jak to szkło współpracuje z filmami?
Pytanie czy potrzebujesz jasnej stałki czy ciemnego zooma, L'ka nie ma nic do rzeczy.

Przy filmowaniu stabilizacja będzie przydatną sprawą. Zoom może jest i praktyczniejszy, ale stałkę łatwiej kontrolować podczas filmowania. Pracując na stałkach uczysz się też konkretnych ogniskowych, pola widzenia, perspektywy - stałka jest bardziej wymagająca i zmusza do myślenia nad kadrem, bo nie ma możliwości zoomowania.

Stałki 20mm i 24mm na cropie dadzą ekwiwalent ogniskowej zbliżonej do 35mm czyli klasyki w kinematografii.

--- Kolejny post ---

Testy wszystkich szkieł znajdziesz na optyczne.pl, gdzie wszystkie rzeczy o których potrzebujesz informacji (abberacje, winietowanie etc) są świetnie opisane.

Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
Wypowiedzi pełnoklatkowców mile widziane, bo szkiełka będą pracować głównie na filmach, czasem z 60d, czasem z 400d.
Oba modele które wymieniłaś to crop, więc.. po co Ci wypowiedzi pełnoklatkowców?

Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
F4 ze stabilizacją, to prawie jak 2.8 bez (pomijając głębię), prawda? Jak to wygląda optycznie?
Yyyy? Co ma przysłona do stablizacji?
2.8 a 4 to spora różnica.

Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
Elka niestałka, będzie lepsza niż stałka nieelka? Czy ktoś wie jak to szkło współpracuje z filmami?
Pytanie czy potrzebujesz jasnej stałki czy ciemnego zooma, L'ka nie ma nic do rzeczy.

Przy filmowaniu stabilizacja będzie przydatną sprawą. Zoom może jest i praktyczniejszy, ale stałkę łatwiej kontrolować podczas filmowania. Pracując na stałkach uczysz się też konkretnych ogniskowych, pola widzenia, perspektywy - stałka jest bardziej wymagająca i zmusza do myślenia nad kadrem, bo nie ma możliwości zoomowania.

Stałki 20mm i 24mm na cropie dadzą ekwiwalent ogniskowej zbliżonej do 35mm czyli klasyki w kinematografii.