Tym sposobem nie moglbys nigdy porownac APS-C z FF, bo nie ma takich samych matryc uzywanych i tu i tu.
Ale istnieje cos takiego jak interpolacja, aproksymacja, itp. ktore pozwalaja na porownanie dwoch roznych przedmiotow
Tym sposobem nie moglbys nigdy porownac APS-C z FF, bo nie ma takich samych matryc uzywanych i tu i tu.
Ale istnieje cos takiego jak interpolacja, aproksymacja, itp. ktore pozwalaja na porownanie dwoch roznych przedmiotow
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 07-04-2014 o 09:52
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Prawie się z Tobą zgadzam, jedynie co mnie trochę razi to kat widzenia obiektywu zgadzając się jednak z tym co chcesz wyrazić
Trzeba to jakoś inaczej określić, bo obiektyw czy na stole czy w puszcze FF czy APS-C ma stały kąt widzenia.
Może kąt widzenia matrycy byłoby lepiej ?
jp
--- Kolejny post ---
.... i tu wkraczamy w cały obszar gdzie trzeba zdefiniować co to znaczy x, y, .., w jakich warunkach, kto i kiedy może zauważyć różnicę
Stąd też propozycja #822
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 07-04-2014 o 10:16
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
No to zróbmy krok do przodu, załóżmy że mamy :
- FF, 5D3, 5760 x 3840 pikseli
- APS-C, 8D, 3840 x 2560 pikseli
8D to ta same technologia co 5D3. te same piksele, tylko mniejsza powierzchnia matrycy więc jest pikseli mniej.
Mamy drukarkę 254ppi, prezentujemy w necie pliki o rozmiarze 800 x 600 pikseli a mamy w domu monitor 1600 x 1200 pikseli
Kiedy, w jakich sytuacjach zobaczymy różnicę na zdjęciach z 5D3 a 8D
czyli na co ma wpływ fizyczny rozmiar matrycy FF vs APS-C ?
gdy wszystkie pozostałe cechy/własności 5D3 i 8D są takie same !
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 07-04-2014 o 11:23
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Oczywiście po pierwsze rozmiar matrycy ma wpływ na wybór ogniskowej obiektywu. Ponieważ fotograf kropowy nie różni się niczym od fotografa pełnoklatkowego, chce robić takie same zdjęcia. Czyli np. kiedy fotograf FF podpina 85 mm, fotograf APSC podpina 50 mm. To jest najważniejsza różnica. I teraz możemy porównywać dalej co z tego wynika.![]()
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 07-04-2014 o 11:37
Ok, mamy więc :
sytuacja 1.
5D3 oraz 8D stoją obok siebie, (zakładamy że ta sama przesłona)obaj chcą mieć na pełnym wizjerze to samo więc FF podpina 85mm a APS-C 50mm
Obraz z 5D3 jest na 5760 x 3840 pikseli a z 8D na 3840 x 2560 pikseli, inne głębie ostrości.
sytuacja 1a
jak w sytuacji 1 ale obaj robią zdjęcie tym samym obiektywem i z FF (5760 x 3840) w kompie wykadrowywujemy do rozmiary APS-C (3840 x 2560)
Mamy na obu zdjęciach tą samą głębię ostrości, mamy dokładnie wszystko to samo mimo że jedno jest z FF a drugie z APS-C
Ale to tylko dlatego że gęstość pikseli w 5D3 i 8D jest taka sama i piksele są takie same.
Tutaj istotny nie jest rozmiar fizyczny matrycy (FF vs APS-C) a ilość pikseli (gęstość pikseli) w obu aparatach
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 07-04-2014 o 12:09
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/