I jeszcze jedno. Czy da sie oprofilowac kolorystyke dla poszczegolnych obiektywow tak ze przy okreslonych warunkach swietlnych beda dawac takie same rezultaty jesli chodzi o kolory?
I jeszcze jedno. Czy da sie oprofilowac kolorystyke dla poszczegolnych obiektywow tak ze przy okreslonych warunkach swietlnych beda dawac takie same rezultaty jesli chodzi o kolory?
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Po pierwsze, ColorMunki Display słabo się do czegokolwiek nadaje. Znacznie lepiej I1 Display Pro.
Po drugie, jako-tako ustawić U2711 to masakra. To nieregulowalny kolorofon. Będzie miał Pan różne wyniki zależnie gdzie Pan powiesi czujnik. Jak już się coś uda, dwa dni po kalibracji będzie Pan miał już odchyły.
Po trzecie, ustawienie tak samo diametralnie różnych wyświetlaczy jest niemożliwe. Można jedynie trochę je zbliżyć, ale kosztem potwornych skutków ubocznych na laptopie.
Kolor z różnych aparatów może się różnić i to normalne. Nie kalibruje się monitorów aby te różnice zacierać, tylko aby widzieć oryginały zdjęć i w kontrolowany sposób je przygotować do wydruku/druku/publikacji. Za pomocą Passporta można oprofilować aparat, ale to się przydaje tak naprawdę wyłącznie przy fotografii produktowej.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 13-11-2013 o 01:27
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Nie jestem "ortodoksem" wierności kolorów, czasem jednak chcę na wydruku (z labu) aby było (jak pamiętam) "tak jak tam" gdzie robiłem zdjęcie.
Zrobiłem :
- monitory (takie same)ustawione na "kalibracja fabryczna"
- zdjęcia w RAW, w DPP wszystko 0 (profile zdjęć, ostrość, szumy)
- mam zdjęcie ColorChecker (X-rite) które w labie zostało wydrukowane i oprawione (folia)
- na końcu obróbki (docelowa rozdzielczość, po wyostrzeniu, 100% widok) patrząc na :
-- zdjęcie obrabiane
-- zdjęcie ColorChecker na drugim monitorze
-- wyduk kolor ColorChecker z labu
-- ColorChecker w naturze
próbuję dopasować kolorystykę.
Bardzo ważne jest oświetlenie pokoju w którym pracujesz.
Zupełnie inne wyniki gdy przy świetle dziennym a inne przy świetle "energooszczędnym".
A wydawałoby się, że ten sposób mnie od tego efektu uniezależnia.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 24-11-2013 o 10:45
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/