https://dl.dropbox.com/u/25235673/Dubliner.zip - link zaraz będzie aktywny. Są DNG z jakimiś już ustawieniami, ale sobie można prosto zresetować.![]()
https://dl.dropbox.com/u/25235673/Dubliner.zip - link zaraz będzie aktywny. Są DNG z jakimiś już ustawieniami, ale sobie można prosto zresetować.![]()
nie wyobrażam sobie już latania w studio z kablem. bałbym się. w przypadku problemów z radiem po prostu bierze się lampę błyskową (systemową) na sanki, tryb M 1/128, dla pewności palnik w tył, i jazda - fotocele w studyjnych przynajmniej trochę popracują (i robią to bez pudła). i w gratisie mamy wspomaganie AF.
tak więc IMHO brak PC w 6D to żaden brak.![]()
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
było.. C550D, C7D, C28, T17-50VC, Takumar 50SMC, Zenitar 16, S8, S14. Teraz jest tylko lepiej
Chyba mało pracowałeś w studio. U mnie na kablu np. lampy wyzwalają 1/320s - często pracuje tak w plenerze z mocną lampą z własnym aku. i nie ma tam fotocelii, z resztą zamiast 1/200 na wyzwalaczach, mam 1/320s Poza tym, często w studio jak dużo lamp jest, to tym sposobem co Ty napisałeś potrafi się nie wyzwolić jakaś, gdzieś schowana, wole mieć kabel, niż lampą kręcić na sankach żeby trafiać w fotocele. Kolejna sprawa, a jeśli nie naładujesz akumulatorków w lampię i masz sesje, ludzie czekają, wyzwalacze nie działają? Ja często tak mam że zwyczajnie nie biorę lampy systemowej do studia, albo nie ładuje aku do reporterskich bo po co?
Dużo pracuję z oświetleniem, sporadycznie wykorzystuje gniazdo PC i nie wyobrażam sobie lampy bez tego, dla moich potrzeb ten sprzęt jest ograniczony, bo po co mi WI-FI GPS jak nie ma najważniejszego, czegoś co jest bardziej potrzebne do robienia zdjęć ?!
Do tego, często śmigam po różnych studiach z różnym sprzętem, kabel PC zawsze mam w torbie, przy aparacie. Nie wyobrażam sobie życia bez tego gniazda...
Ostatnio edytowane przez kurczeblade ; 28-03-2013 o 09:47
a nie ma przypadkiem kabla PC z "gorącej stopki"?
[OT]
oj, ty chyba też mało pracowałeś w studio. albo za dużo (a świat się zmienia).
jakie znaczenie ma tam czas?
wszystkie normalne, profesjonalne lampy studyjne mają fotocele - przynajmniej wszystkie, z którymi miałem do czynienia - w pomieszczeniach nie ma żadnego problemu, żeby taka fotocela złapała błysk lampki reporterskiej. a jak choć jedna złapie, to już reszta poleci. przecież nie ciągniesz kabla do każdej lampy, nie?
no chyba, że ciągniesz.
oczywiście można sobie wyobrazić jakiś specyficzny setup ze snootami, plastrami, przesłonami, gdzie lampy się nie zobaczą - ale wiadomo, żadna sytuacja nie zwalnia z myślenia, i wtedy trzeba kombi-nować.
i nie mieszaj lamp w studio z plenerem - to zupełnie inna bajka jest.
i kończymy ten off-top.
to jest wątek o 6D, który jest dużo nowocześniejszy, niż IMHO przestarzałe rozwiązania wymagające gniazd PC.
[/OT]
oczywiście, że jest.![]()
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Widzisz Ty nie miałeś tego problemu, ja miałem, 2- 3razy w tygodniu przynajmniej robię sesje w studio (jak jest zima) w letnim sezonie przenoszę sesje w plener, często kabel PC ratował mi dupę, jak to nie ma znaczenia studio czy plener ? - jak błyskasz to przecież używasz podobnego sprzętu... Powodzenia z fotocelą i lampą w plenerze (zwykle lampy z własnymi bateriami nie mają fotoceli- takich używam) albo w dużym studio gdzie nie masz blisko ścian i chcesz ustawić wedle swojego pomysłu swój setup lamp![]()
wiele razy miałem tak że poprostu przychodząc do wynajętego studia, akumulatory siadały w nadajnikach, przed gotową sesją, gdzie modelka ubrana, umalowana, studio wynajęte na czas ... Wtedy ratował mnie kabel, który zawszę w studio był pod rękąco do pleneru, to nie będę wspominał bo to dla Ciebie nie ma znaczenia...
Wątek 6D - a ja odnoszę się do tego aparatu, nie jest to off-top
Poza tym, 1/8000s - tego brakowałoby mi , po stwierdzeniu że zdjęcia z czasem ok 1/8000 są u mnie w katalogu częstym widokiem.
Niestety dla mnie, takie szczegóły automatycznie skreślają ten aparat z listy zakupów, a nie jestem fanem iso 6400 i więcej, bo nie robię zdjęć w mrocznych ciemnościach
hipsterskie gadżety tez mi nie są potrzebne, takie jak GPS i Wi-fi w zamian tego wolałbym żeby dorzucili kilka krzyżowych AF, 1/8000s i gniazdo PC![]()
Ostatnio edytowane przez kurczeblade ; 28-03-2013 o 17:58
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
kurczeblade, kup d600 i już wybrzydzać nie musisz.. to czego nie ma 6D ma d600 i po sprawie.
Skoro 5D MKII nie było dla amatorów to i 6D nie jest... A canon musiał czymś zatkać dziurę więc wyszło tak a nie inaczej. Wystarczy porównać parametry 5D MKII i 6D... potem wybrać. Ja miałem go w rękach i zrobił na mnie dobre wrażenie, mimo że 19 punktów AF z 7D jest dużo lepsze. Prawda jest taka że jak ktoś zajmuje się zawodowo to będzie miał 6D i 5D MKIII... lub 5D MKII i 5D MKIII.
było.. C550D, C7D, C28, T17-50VC, Takumar 50SMC, Zenitar 16, S8, S14. Teraz jest tylko lepiej
naprawdę nie znajdujesz siły wifi używanego w studio? toż to idealne opcja do szybkiego podglądu zdjęć na kompie, kostkę na lampę z wyjściem pc kupisz za jakies 30 pln... Jak masz ciągle nie działające wyzwalacze radiowe to moze kup sobie fajniejsze. Jak ktos robi po 3 sesje w studio tygodniowo to albo jest dziwnym pasjonatem robiacym za friko albo go raczej stać na 5D3... nie rozumiem problemu w ogóle... A kilka krzyżowych w studio to rzeczywiście niezbędny element...