W takim razie jakiej stabilizacji używać, skoro glidecam jest taki niewygodny? Powiem szczerze, że wolałabym uniknąć kamizelki. Wydaje mi się, że ogranicza ruchy. Poza tym jak to będzie wyglądać: mała milka + wielka kamizelka ze sprzętem na około![]()
W takim razie jakiej stabilizacji używać, skoro glidecam jest taki niewygodny? Powiem szczerze, że wolałabym uniknąć kamizelki. Wydaje mi się, że ogranicza ruchy. Poza tym jak to będzie wyglądać: mała milka + wielka kamizelka ze sprzętem na około![]()
powiem tak, jeśli jesteś filigranową kobietką to nie masz szans utrzymać stabilnie jakiegokolwiek zestawu z 5d, eLką i monitorem - dla faceta to już jest nie lada wyczyn... przykre ale prawdziwe i powtórzę to co napisałem wcześniej, policz ile ważyłby taki zestaw (łącznie z ciężarkami do wyważania) i spróbuj pochodzić z takim ciężarem w dłoni, tak jakbyś trzymała stabilizator, podejrzewam że minuty nie dociągniesz.... wyjścia są dwa, albo leciutki zestaw (np. merlin + kompakcik) albo kamizelka ale weź pod uwagę że zestaw to koszt min 7-8 tys ......
http://www.obiektywni.pl/autorzy/aut...68-0-0-0-0.php
http://www.canon-board.info/galerie-...karaiby-84676/
Sprzęt: C650D+BG-E8, T17-50/2.8, C550EX dawniej: C20D, C300D, G3, S70-200/2.8, C50/1.4, T17-35/2.8-4.0, T90/2.8 macro...
Jestem raczej filigranową kobietką... Co w takim przypadku zrobić? Może powinnam wynająć wielkiego i silnego operatora do realizacji moich filmowych pomysłów?
to jest jakieś rozwiązanie...![]()
http://www.obiektywni.pl/autorzy/aut...68-0-0-0-0.php
http://www.canon-board.info/galerie-...karaiby-84676/
Sprzęt: C650D+BG-E8, T17-50/2.8, C550EX dawniej: C20D, C300D, G3, S70-200/2.8, C50/1.4, T17-35/2.8-4.0, T90/2.8 macro...
Glide jest tak samo niewygodny jak każdy inny stabilizator o podobnej konstrukcji.
Różnica jest taka że Glida zwłaszcza w wersji HD bardzo łatwo jest wyważyć w przeciwieństwie do hinduskiej konkurencji.
Nie mówię że hindusów się nie da, ale często jest to niemożliwe (wadliwe partie gimbala, kiepskie spasowanie i trwałość konstrukcji).
Pożycz albo wynajmij Glidecama i sama sprawdź ile dasz radę z tym polatać.
Ja swojego używam bez kamizelki, bo to już bardzo duży wydatek a filmy robię amatorsko i nie potrzebne mi to.
R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8
Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D
I to takiego który z tym pracował.
To niezłe rozwiązanie. Spróbuj. Ja jestem dość wątłej postury i z kamerą ok. 3 kg nie podjąłbym się zbyt długo z tym walczyć. Moim zdaniem w przypadku wątłych osób to i kamizelka niewiele pomoże - po kilku minutach kręgosłup pęka.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Czy to znaczy, że mam odpuścić sobie filmowanie? ;(
Filmowanie to nie tylko Steadicam/Glidecam itp![]()
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
http://www.obiektywni.pl/autorzy/aut...68-0-0-0-0.php
http://www.canon-board.info/galerie-...karaiby-84676/
Sprzęt: C650D+BG-E8, T17-50/2.8, C550EX dawniej: C20D, C300D, G3, S70-200/2.8, C50/1.4, T17-35/2.8-4.0, T90/2.8 macro...
nie przesadzajcie z tą wagą aparatu i flycama / glidecama.
Z tego co pamiętam, zdarzyło mi się dużo cięższy zestaw (flycam + kamera sony vx2100) utrzymywać przez godzinę, z krótkimi przerwami (fakt, że potem plecy bolały tak, że nie dało się spać bez środków przeciwbólowych).
Oczywiście, z aparatu należy zdjąć gripa, załączyć najlepiej jakiś lżejszy, szeroki obiektyw (20/2.8 lub 24/2.8, wcale nie trzeba L-ki do filmowania - na takim stabilizatorze filmuje się na przymkniętej przysłonie, przecież nikt nie będzie łapał ostrości podczas filmowania), można pominął wymysły w postaci monitorków.
I trzeba trochę poćwiczyć, co raz że wzmocni mięśnie, a dwa pozwoli uzyskiwać bardziej stabilne ujęcia. Do tego program do stabilizowania w postprodukcji i efekty mogą być ciekawe.
Polecam też slidera - takich ujęć nie uzyskasz z flycama/glidecama.
Canon 5dm2, C 100/2.0, C35/2.0, Tamron 28-75/2.8, Sigma 50/1.4, S14/2.8, 580EX II