Idąc za pomiarami prędkości zamieszczonymi tutaj:Rob Galbraith DPI: Canon EOS 5D Mark III
zainwestowałem w Lexar 1000x 32Gb. Działa :wink:
Idąc za pomiarami prędkości zamieszczonymi tutaj:Rob Galbraith DPI: Canon EOS 5D Mark III
zainwestowałem w Lexar 1000x 32Gb. Działa :wink:
Masz lustrzankę Canon EOS 5D Mark III? Zapomnij o kartach SD
W tym linku jest dokładnie to co Ci napisałem wyżej - SD powyżej class10 nie dają żadnego przyrostu prędkości.
18 RAW w szybkiej serii masz zawsze bo tyle wchodzi do bufora, jeśli potrzebujesz więcej to kup jak najszybszą CF. UDMA7 i czym szybszą kupisz tym szybciej będzie się opróżniał bufor.
Jan Pawlak - Czacha ma rację - używając zapisu równoległego spowolniłeś zapis, w Twoim przypadku za bezpieczeństwo kopii zapasowej płacisz wolniejszym zapisem. Jednak dla większości osób nie ma to znaczenia (w tym dla mnie), sama pojemność bufora jest w sam raz.
Ostatnio edytowane przez fro ; 25-12-2012 o 11:43
Ja mam SD 16 i CF 32 robię w raw i używam Autom. przeł. karty
Na jednej skończy to na drugiej zaczyna. Chyba metoda standard jest jeszcze lepsza jak skończy się jedna przełączyć na drugą. Lub w razie potrzeby np przy serii. Zapis wielokrotny to chyba przy popsutych kartach dla pewności.
Z tego co pamietam przelaczenie pomiedzy kartami po zapelnieniu jednej odbedzie sie dopiero po zwolnieniu spustu migawki i ponownym nacisnieciu. Wydaje mi sie, ze nie da sie tego zrobic "ciurkiem", czyli trzymajac non stop spust migawki przeskoczyc na 2ga karte. Ale moge byc w bledzie, nie przygladalem sie zbytnio temu.
dlatego włączyłem Autom. przeł. karty
Piszę o automatycznym przełączaniu karty. Zapelnij jedna z kart niemal do konca, wlacz tryb seryjny, wcisnij spust do konca i rob serie zdjec bez puszczania spustu migawki. W momencie gdy zapcha sie karta wydaje mi sie ze aparat nie przelaczy sie sam na 2ga az nie puscisz spustu migawki - po prostu przestanie robic zdjecia.
To w sprawie kart się wyjaśniło.
Zmieniając temat - odniosłem wrażenie, że wyświetlacz (którego po przejściu z 40D jakość zabija) nieco ociepla podglądanego rawa. To przy rawach oczywiście nie ma znaczenia, ale jakoś przypadkiem to zauważyłem porównując z podglądem na 40D i laptopie.
Tryton
--------------------------------------------------------------
5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS
Uwazam ze to nie istotne jak wyswietla kolory ekranik w aparacie - dla mnie mogl by byc i czarno bialy![]()
Dziś padły pierwsze strzały do ptaków ze 100-400. Współpraca piątki z tym tele jest dobra, a biorąc pod uwagę, że jeszcze nie opanowałem szerokiego zagadnienia AF to myślę, ze będzie coraz lepiej![]()
Tryton
--------------------------------------------------------------
5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS