Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

  1. #11
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    20

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    Jednak decyzja zapadła, sprzedaje 40d 17-85 i kupuje canona 5d m2 i w nastepnym miesiącu na razie jakiś obiektyw szeroki ale tu do zastanowienia czy 24 2.8 1.8 czy 28 lub 35 2.0 oczywiście z tych tańszych. Później znów ciułanie kasy na jakąś L

  2. #12
    Uzależniony Awatar xsardas
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Wrocław / Szczecin / Świnoujście
    Wiek
    40
    Posty
    731

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    Cytat Zamieszczone przez Sebus86 Zobacz posta
    Witam wszystkich po przewertowaniu tematów na forum mam mieszane odczucia co wyboru więc prośba o pomoc. Fotografuje amatorsko i tylko dla przyjemności. W chwili obecnej posiadam 40D 50mm1,4 85mm 1,8 i 17-85. Problem polega na tym że we wrześniu mam ślub kolegi, nie jest to żadne zlecenie ale chciałbym się sprawdzić robiąc dodatkowo jakieś zdjęcia. Na pewno planuję zakup lampy błyskowej i tu bez wątpienia 580 EXII ale niestety co do obiektywu to jest problem co własnie pod matryce APSC pod 5D wybrałbym 35L ale pod cropa???

    Oczywiście ktoś zaraz napisze kup 5D i tu od razu odpowiadam kiedyś kupie jak finanse i żona na to pozwolą:P ale niestety w chwili obecnej nei jest to możliwe. Wolę mieć lepsze szkło niż super puszke z dupnym szkłem.

    Zastanawiałem się nad
    16-35L
    35L
    24LII

    Cena max 6tys

    Wiec HELP ME może jakieś fotki z Cropa??
    Wybacz ale po co chcesz cokolwiek kupować? Skoro to amatorsko i dla siebie to idź z tym co posiadasz plus ewentualnie jakaś lampa gdyby światła brakowało...

    Co do puszek to za 6 kola kupisz stare 5d i jakieś szerokie szkło oczywiście nie klasy L.


    Cytat Zamieszczone przez Sebus86 Zobacz posta
    A co ze światłem nie będzie go brakować gdyż 40 D nie ma wysokich ISO
    Nie ma? A to ciekawe... zatem ISO 3200 to wg Ciebie jest niska czułość? :P

  3. #13
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    20

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    Po co a no po to że obraz z 5d jest magiczny taki bajeczny a po za tym lubię mieć nowe zabawki w domu. Nie rozumiem że jak amatorsko to nie może być już na dobrym sprzęcie to w końcu mi ma się podobać. Co do czułośći w 40d to nie jest tak dobrze co z tego że jest jak ziarno dosyć duże

  4. #14

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    Jestem w podobnej sytuacji. Posiadałem 16-35, które jakiś czas temu sprzedałem na rzecz 35L. Czekam na kuriera z nową zabawką. Jak tylko ją dostanę napiszę o wrażeniach. Czemu sprzedałem 16-35? 2.8 to zdecydowanie zbyt mało. A czemu 35, a nie 24? Z błahego powodu... Nie wiem czy słusznie, ale obawiałem się zbyt wielu egzemplarzy z wadami produkcyjnymi.
    Canon 60D || EF 35mm f/1.4 L || SPEEDLITE 580EX

  5. #15
    Początki nałogu Awatar moregun
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    351

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    dołączam się do tych do doradzają 5d. zobaczysz jak na FF ożyje twoja 85 i 50 mm. Jaka to ulga jak (nawet na 5dI) możesz używać ISO 1600 i po lekkiej korekcji w camera raw śmiać się z 40D. zapraszam do Innego świata. a czy 5d MI czy MII to sam kasowo musisz sie zastanowić. może odkryjesz żyłkę filmowca?? a jeśli nie to szukaj MI z niskim przebiegiem i ciesz się szerokością

    a teraz pytanie tytułowe - posłużę się obserwacja chyba najczęściej widzianym zestawem jest 16-35 + 35 i w takiej kolejności kupowane. (u mnie ze względów finansowych będzie 16-38 + 28 1.8) na FF możesz podkręcić wyżej ISO i 2,8 w wielu przypadkach wystarczy ale oczywiście nie zastąpi to ciekawej głębi 1.8 czy 1.4. z reszta sam wiesz co i do czego służy - do lasu zabieram 16-35 a na imprezę jasne stałki.
    Ostatnio edytowane przez moregun ; 23-07-2012 o 13:12

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Siedlce
    Posty
    1 496

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    Cytat Zamieszczone przez Sebus86 Zobacz posta
    Jednak decyzja zapadła, sprzedaje 40d 17-85 i kupuje canona 5d m2 i w nastepnym miesiącu na razie jakiś obiektyw szeroki ale tu do zastanowienia czy 24 2.8 1.8 czy 28 lub 35 2.0 oczywiście z tych tańszych. Później znów ciułanie kasy na jakąś L
    pod 5dii raczej tylko eLki, tanie stałki zamienniki nie bardzo dają rade z 5dmkii z mkI już lepiej sobie radzą.

  7. #17
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    589

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    Canon 85/1.8 jest doskonałym przykładem, że nie tylko L-ki.

  8. #18
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Siedlce
    Posty
    1 496

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    mam 85 1.8 i jego "plastyka" raczej wynika z połączenia ogniskowej i światłosiły a nie jego walorów optycznych. Aberacja, ostrość i kontrast pozostawiają wiele do życzenia względem 85L lub nawet sigmy 85 1.5 ba nawet samyanga... także zostaje przy swoim i podtrzymuję, że nie daje on zbytnio rady z 5dmkII

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie Odp: Do Canona 40 D Canon 16-35L vs 35L vs 24 L

    Cytat Zamieszczone przez robertskc7 Zobacz posta
    pod 5dii raczej tylko eLki, tanie stałki zamienniki nie bardzo dają rade z 5dmkii z mkI już lepiej sobie radzą.
    Nie bardzo rozumiem, 5DII ma gęstość pikseli jak 30D z 2006 roku - większość naprawdę słabych szkieł z tym sobie radzi.

    eLki eLkami, ale bardzo dobre jakościowo zdjęcia robiłem za pomocą 50/1,8, 50/1.4, 85/1.8, czy robię za pomocą 28/1.8. To samo z manualami, Zeissy Jena 20/2,8, 35/2,4, 50/1,8 czy 135/4 naprawdę dają radę z tym aparatem. Niektóre z nich spokojnie radzą sobie z 18 megapikselową matrycą np. 60D, więc o co chodzi?!

    - - - Updated - - -

    Cytat Zamieszczone przez robertskc7 Zobacz posta
    mam 85 1.8 i jego "plastyka" raczej wynika z połączenia ogniskowej i światłosiły a nie jego walorów optycznych. Aberacja, ostrość i kontrast pozostawiają wiele do życzenia względem 85L lub nawet sigmy 85 1.5 ba nawet samyanga... także zostaje przy swoim i podtrzymuję, że nie daje on zbytnio rady z 5dmkII
    To ja odbijam piłeczkę - jeśli chodzi o abberację - 35L, 50L, 85L są fatalne, praca pod światło w 135L, 200L czy 70-200/4L również. Ostrość obrazka nie są mocną stroną 24-105L, 24-70L, TS-E 24L I, czy 50L. Dysorsje optyczne dokuczają również 17-40L, czy 24-105L.

    Mowa o skrajnych wartościach ogniskowych czy w pełni otwartej przysłonie. Takie 28/1,8 jest naprawdę*ostre i daje fajny obrazek, wystarczy nieco przymknąć. Nawet tani 50/1,8 może wygenerować makabrycznie ostre obrazki, wystarczy to szkło przymknąć do f/4. Nie ma szkieł idealnych, są dobre i bardzo dobre, ale z tym "piątka" nie ma nic wspólnego.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •