A podpowiedzcie które szkło jest szybsze do reporterki: 35l czy 50l? i w sumie które lepsze optycznie?
A podpowiedzcie które szkło jest szybsze do reporterki: 35l czy 50l? i w sumie które lepsze optycznie?
Szybsze w sensie pracy AF czy jasności? W pierwszym przypadku szybszy jest 35/1,4. W drugim - oczywiście 50/1,2. Autofokus w 50/1,2 nie jest jakoś szczególnie wolniejszy, ale obiektyw ten bywa bardziej chimeryczny od 35/1,4 i czasem, niestety, potrafi się pomylić. Co do jakości obrazka - według mnie ciekawszy jest w tym względzie 50/1,2. 35/1,4 słynie z aberracji chromatycznych w kontrastowych ujęciach, ale według mojego doświadczenia to nie jest tak wielki problem, jak niektórzy opisują. 50-tka daje ciekawsze rozmycia i ze względu na dużą winietę przy większych otworach przysłony generuje ten słynny efekt 3D.
Jeśli miałbym wybierać, to do reportażu jednak wygodniejszy jest 35/1,4. 50/1,2 to znakomity obiektyw, ale wymaga trochę uwagi i w stresujących, dynamicznych sytuacjach praca z nim może okazać się nieco frustrująca.