Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Wątek: Canon 7D+ 28 mm f/1.8

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    bierz 28 1.8 i nie słuchaj "wujków dobra rada" o 17-40.

    -światło
    -ogniskowa między 35 a 50 na ff
    -inna filozofia fotografowania, stałki to inne myślenie, dużo bardziej rozwijające...

    mały rozmiar, na street, repo - dużo lepiej, nie będziesz zwracał uwagi

    o 70-200 na cropie - zapomnij, reportaż to nie ornitologia z całym szacunkiem (70-200, jako uzupełnienie do jakiegoś UWA albo 24-70 na ff już bardziej, nie jako jedyne szkło), jeżeli chcesz robić dobre zdjęcia, a nie "pstryki" w stylu "prezydent mojego miasta na uroczystościach z okazji XXX" to śmiało wal w tego 28 1.8. 7d świetna puszka, AF powala, kilka ciekawych funkcji, niezła matryca.

    17-40 dobre szkło ale na FF, na cropie ciemne, duża GO, nie jest już wcale szersze od kita, lepiej celować już w 17-55 canona albo budżetowo tamrona 17-50 jeżeli szukasz jakiegos szkła all-in-one

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez molmat Zobacz posta
    -światło
    Tu nie da się zaprzeczyć, praca na przysłonach poniżej f/2 to czysta przyjemność
    Cytat Zamieszczone przez molmat Zobacz posta
    -inna filozofia fotografowania, stałki to inne myślenie, dużo bardziej rozwijające...
    Tu znowu się zgodzę, uczy trzymania odpowiedniego dystansu i przewidywania sytuacji. :-)
    Cytat Zamieszczone przez molmat Zobacz posta
    mały rozmiar, na street, repo - dużo lepiej, nie będziesz zwracał uwagi
    Tutaj się nie zgodzę. W zasadzie wszędzie jakiekolwiek lustro zwraca uwagę ludzi. Nie jest ważne, czy to 500D z kitem, czy 1D z eLkami, ciężko z takim sprzętem być dyskretnym. Pod tym względem różnica między np. Fuji X100, czy Samsungiem NX10 a lustrem pokroju 5D, czy 7D jest ogromna. Samo 28usm to małe szkło, ale sam korpus jest duży i niespecjalnie dyskretny :-)
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez thedoc Zobacz posta
    za poprzednikiem, śmieszą mnie komentarze dot. zastosowania 17-40L do reportażu
    Reportaże też da się robić na f/5,6 czy f/8 :-) I tak w reportażach chodzi o jakąś historię, ciąg zdarzeń, światło i ułożenie zdjęć w odpowiedniej kolejności, a sprzęt ma po prostu nie przeszkadzać - na dobrą sprawę można to robić i iPhonem
    Ostatnio edytowane przez _igi ; 04-02-2012 o 23:12 Powód: Automerged Doublepost
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta

    Tutaj się nie zgodzę. W zasadzie wszędzie jakiekolwiek lustro zwraca uwagę ludzi. Nie jest ważne, czy to 500D z kitem, czy 1D z eLkami, ciężko z takim sprzętem być dyskretnym. Pod tym względem różnica między np. Fuji X100, czy Samsungiem NX10 a lustrem pokroju 5D, czy 7D jest ogromna. Samo 28usm to małe szkło, ale sam korpus jest duży i niespecjalnie dyskretny :-)
    z doświadczenia wiem, że oklejone taśmą 5dmkII i 35 f2 jest niezauważalne i nie budzi negatywnych emocji - na zasadzie - ot, turysta/amator, niech sobie foci, z lampą i 17-40 z osłoną momentami uniemożliwiał pracę. Pytanie jaki kto woli styl, dla niektórych ten wielki aparat robi trochę za zasłonę i "uprawnia" do robienia zdjęć bardziej bezpośrednio, ja wolę zgrywać głupa i się nie wyróżniać .

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •