Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 240

Wątek: 24-70/2.8 L USM czy 24-105/4 L IS USM

Mieszany widok

  1. #1
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Wiadomo, że najlepszy allrounder to 50/1,2! Bijcie! :-)
    Uwielbiam 50mm na FF

  2. #2
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michael_key Zobacz posta
    Uwielbiam 50mm na FF
    Ja też, jak chyba każdy wychowany na Zenicie z Heliosem lub podobnym zestawie :-)

    P.S. Ale oczywiście małe zgrabne 50 mm, jakoś nie wyobrażam sobie targać 50/1.2 na spacer do parku ;-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  3. #3
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Ja też, jak chyba każdy wychowany na Zenicie z Heliosem lub podobnym zestawie :-)
    cos w tym jest, bo nie majac tego historycznego tla, osobiscie kompletnie mi nie erekcjuje na mysl o zapieciu 50-tki mimo, ze robie zdjecia statyczne a kombinacja 5D + Sigmofon 50/1.4 daje przecudne zdjecia. wole na codzien biegac z 24-105 albo nawet lzej z 450D + 18-135 moze kwestia osobista, a moze wlasnie kwestia braku tej zaszlosci (jak dla mnie) a wlasnie od poczatku przyzwyczajenia do robienia duzym zakresem ogniskowych.

    co wiecej, uwazam, ze korzystanie z jednego lensa badz jednego waskiego zakresu ogniskowych, jest ograniczaniem sie. znacznie bardziej wole pracowac szerokim zakresem i miec w mozgu przyzwyczajenia, zeby wybierac lens do ujecia, a nie odwrotnie.

    na przestrzeni 8 lat jak foce byly dwie takie stalki, ktore mi naprawde na sercu lezaly: Sonnar 3.5/135 i elzbieta 300/4. obie jako tele do pracy odpowiednio w cropie/FF-ie. ale to juz sa katy widzenia, gdzie stala ogniskowa nie boli
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 28-12-2011 o 21:01
    www albo tez flickr

  4. #4
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    cos w tym jest, bo nie majac tego historycznego tla, osobiscie kompletnie mi nie erekcjuje na mysl o zapieciu 50-tki mimo, ze robie zdjecia statyczne a kombinacja 5D + Sigmofon 50/1.4 daje przecudne zdjecia. wole na codzien biegac z 24-105 albo nawet lzej z 450D + 18-135 moze kwestia osobista, a moze wlasnie kwestia braku tej zaszlosci (jak dla mnie) a wlasnie od poczatku przyzwyczajenia do robienia duzym zakresem ogniskowych.
    Widzisz bo najlepiej mieć i stałki i zoomy a wyboru dokonywać wyłącznie na podstawie chwilowego widzimisię podczas pakowania torby przed wyjściem :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Widzisz bo najlepiej mieć i stałki i zoomy a wyboru dokonywać wyłącznie na podstawie chwilowego widzimisię podczas pakowania torby przed wyjściem :-)
    A ja Ci powiem, że fakt, że pozbyłem się takich dylematów (czyli, że sprzedałem w tym zakresie wszystko poza 50-tką) daje mi wolność. Bo nie muszę myśleć czym zrobić, co zabrać, jak ustawić. Tylko aparat do oka i pstryk :-)

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar crazy
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Chełmno
    Wiek
    41
    Posty
    1 554

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta

    co wiecej, uwazam, ze korzystanie z jednego lensa badz jednego waskiego zakresu ogniskowych, jest ograniczaniem sie. znacznie bardziej wole pracowac szerokim zakresem i miec w mozgu przyzwyczajenia, zeby wybierac lens do ujecia, a nie odwrotnie.

    Właśnie posiadanie jednego szkła da bardziej kreatywne obrazy jak posiadanie masy szkiełek. Bardziej myślisz, wysilasz się aby znaleść kadr dopasowany pod 50tke nie odwrotnie. Tak jak pisze Mac, też zaczynałem od Zenita z Heliosem i dlatego potrafię dziś operować tylko jednym szkiełkiem. Posiadam Sigmaluxa 50 i FF i nie zamieniłbym tego zestawu na nic innego.
    Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.

  7. #7
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez crazy Zobacz posta
    Właśnie posiadanie jednego szkła da bardziej kreatywne obrazy jak posiadanie masy szkiełek.
    ale mowisz na podstawie wlasnych doswiadczen?

    no bo moich na pewno nie.


    Cytat Zamieszczone przez crazy Zobacz posta
    Bardziej myślisz, wysilasz się aby znaleść kadr dopasowany pod 50tke nie odwrotnie.
    a co, jesli widze po prostu z gory jeden kadr na 24 mm, drugi na 70, trzeci na 135 a czwarty na 300? i miedzy mna a fotografowanym obiektem jest woda?

    lubie rozne perspektywy. co wiecej, przy ogladaniu serii rzadko co mnie tak nudzi jak serie zdjec napierniczane z jednej perspektywy. nawet jesli jest to neutralna 50-tki. az nazbyt czesto sa w takich seriach foty, ktore albo nie sa dostatecznie blisko, albo az sie prosza o szerszy kadr... nie wspomne o tym, ze rzadko ktora sceneria oferuje kadry tylko dla 50mm (kata widzenia i perspektywy)

    Cytat Zamieszczone przez crazy Zobacz posta
    Tak jak pisze Mac, też zaczynałem od Zenita z Heliosem i dlatego potrafię dziś operować tylko jednym szkiełkiem. Posiadam Sigmaluxa 50 i FF i nie zamieniłbym tego zestawu na nic innego.
    w kazdej chwili zamieniam 50-tkę na 24-105. ale to ja. nie kaze innym tak samo robic
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 29-12-2011 o 16:22
    www albo tez flickr

  8. #8
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Ja uważam że wszystko zależy od tego ile mamy czasu na robienie fot. Zoomy są fajne szybkie i wygodne ale znowu stałki nawet te nie hajendowe mają lepsze światło i przeważnie dają lepszy obrazek.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz_C Zobacz posta
    ale znowu stałki nawet te nie hajendowe mają lepsze światło i przeważnie dają lepszy obrazek.
    akurat w przypadku canonowskich stalek nie-L ponizej 85mm to bym sie naprawde nie wyklocal, bo tam rzadko co jest optycznie sensowne. bez mala wszystko do kupy ma kwadratowy bokeh (50/1.4 mozna uznac za wyjatek, chociaz tez nie powala zanadto), kontrola aberracji wyglada roznie, a i z ostroscia nie zawsze to rozowo wyglada. pierwsza sensowna stalka nie-L to 85/1.8

    pomijam roznice miedzy 1 obiektywem a notorycznym przekladaniem trzech albo czterech...


    sprowadzenie wszystkiego do zagadnienia czasu tez nie jest trafne. jak stoje nad statywem przy landszafcie to mam duzo czasu, zeby sie nad zdjeciem pomodlic. wole go przeznaczyc na staranne zawezenie kadru, niz kombinowanie jak zrobic cos sensownego 50mm albo 85mm, bo posrodku nic nie ma...
    www albo tez flickr

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar crazy
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Chełmno
    Wiek
    41
    Posty
    1 554

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    ale mowisz na podstawie wlasnych doswiadczen?

    no bo moich na pewno nie.

    a co, jesli widze po prostu z gory jeden kadr na 24 mm, drugi na 70, trzeci na 135 a czwarty na 300? i miedzy mna a fotografowanym obiektem jest woda?

    lubie rozne perspektywy. co wiecej, przy ogladaniu serii rzadko co mnie tak nudzi jak serie zdjec napierniczane z jednej perspektywy. nawet jesli jest to neutralna 50-tki. az nazbyt czesto sa w takich seriach foty, ktore albo nie sa dostatecznie blisko, albo az sie prosza o szerszy kadr... nie wspomne o tym, ze rzadko ktora sceneria oferuje kadry tylko dla 50mm (kata widzenia i perspektywy)

    w kazdej chwili zamieniam 50-tkę na 24-105. ale to ja. nie kaze innym tak samo robic
    tutaj właśnie się kłania myślenie o którym pisałem wczesnieji trochę inwencji twórczej. Jesteś wygodny zakładasz zoom'a proste. Kiedyś ludzie mieli tylko 50tke a zjędia powstały z nich takie że dziś mówimy o nich jako klasyki gatunku. Druga sprawa to fakt iż jak ma się stałki należy się więcej nachodzić, co znowu wiąże się z wygodą/lenistwem. Ja mam stałki, zoomy dawno poszły w odstawkę, może to się zmieni jak będę miał więcej lat jak dotychczas i będę bardziej cenił wygode i komfort
    Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •