Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 9101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 113

Wątek: drugi plan ciemny z lampą w kościele

  1. #101
    Uzależniony Awatar Pawel_G
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    41
    Posty
    527

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kryniu102 Zobacz posta
    To moze ja wyjasnie jak to zrobic bylem na 3 warsztatach z tym samym pytaniem stracilem multum kasy i nic dopiero za 4 razem bedac u pana Piotra warsztatach dowiedzialem jak to robia profesjonalisci--mianowice osobiscie bylismy w kosciele ciemnym jak d4 (d...a)sprawa wyjasnila sie bardzom szybko,nie ukrywam jesli zrobimy fotke w kosciele bez lampy mam zazwyczaj wysokie iso mala glebie ostarosci i czas z zedu 1/15 lub 1/30 oczywiscie zolte zdjecie lub inne kolory w zaleznoaci od kosciola i problemy z ostrym zdjeciem canony tak maja niestety,teraz zeby to zjecie dopowadzic do jakiegos fajnego efektu wywolujemy rawa na buzie,tylki plan na sukienkie i na wszystko co chcemy poczym laczymy to na warstwach --jest to proces czasochlonny i wymaga wywolania minimum 3 rawow,ale jesli powiemy parze mlodej ze zawsze robimy po 3 zdjecia dbajac oto zeby oczy byly otwarte i ich mimika piekna robimy tak ----pierwsze zdjecie szczelam iso 1000- czas 1/60 przyslona jaks tam 4 lub inna z blyskiem(ladnie oswieltola para mloda blysk w sufit tylni plan czarny jak d4) niezmieniaja kadru przestawiamy czujnik af na prawy lub lewy bok i juz bez blysku naswietlamy sobie to samo zdjecie ale juz na tylni plan(wazne pomiar punktowy i wymagana niepowazna sptawnosc obsugi aparatu i znjomosc jego) mamy wiec 2 fotki znaczy 2 rawy,(tylni i przedni plan ladnie oswietlony) 3 to zdjecie bez blysku ostrosc na pana mlodego lub pania zdjecie bez blysku zeby miec cienie na twarzach i klimat-teraz efek finalany lacze 3 rawy ze soba majac pieknie oswietlony tylni plan pieknie naswietlona pare mloda razem ze suknia a na koniec 3 raw malym opasity dokladam delikatnie cienie i inne zeby zachowac klimat.To tyle efekt sprawdzony wymaga poswiecenia ale wszystko jak sie nalorzy na siebie daje efekt jasnego kosciola bez utraty klimatu.PS.Zazwyczaj po ladnym polaczeniu niezgadazja sie ostosci wiec stosuje rozmycie ,wcelu polacaenia wszystkiego dodaje delikatny szum oraz na koniec odribine kontrastu,sprawdza sie to przy fotografi slubnej jak staoja ,siedza , klecza bo jest na to czas, niestety te najwazniejsza styuacje obraczki itp... robie z blyskiem majac czrny tyl ale ze zrobionych tylnich planow wczesniejszczy staram sie podmieniac tylni plan ..... nie miescilo mi sie w glowie jak to zrobic ale trening trening i juz po bulu ......pozdawiam i sorwicz za bledy
    Chyba najciekawszy przykład skomplikowania sobie życia jaki tu czytałem

  2. #102
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_G Zobacz posta
    Chyba najciekawszy przykład skomplikowania sobie życia jaki tu czytałem
    Czepiasz się. Idealny sposób na fotografowanie w kościele ze statywem, a gości i parę młodą wypożyczasz od Madame Tussauds
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  3. #103
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Podkarpacie
    Posty
    70

    Domyślnie

    Jak gość to robi to ciekawe ile czasu po ślubie oddaje zdjęcia, po drugie po co sobie utrudniać życie. Czy śluby odbywają się w kopalni - jak masz FF to jakoś przecież idzie sobie poradzić. No chyba, że się mylę.

  4. #104
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 298

    Domyślnie

    to już chyba lepiej zrobić HDR z użyciem bracketingu

  5. #105

    Domyślnie

    Przeczytałem wątek od deski do deski i dobrze że jacab1 już spasował bo czego by mu się nie pokazało on i tak by wiedział lepiej.
    Lampa wcale nie psuje klimatu trzeba tylko myśleć jak się robi zdjęcia.
    A jak w kościele jest żółto to co wtedy też zastane , Ja bym użył lampy z filtrem a potem skorygował w LR.
    Co do sprzętu to on nie jest istotny aż tak bardzo lepszy aparat pomaga ale jak fotograf **** to i 1DmarkIV nie pomoże .

  6. #106

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kryniu102 Zobacz posta
    To moze ja wyjasnie jak to zrobic bylem na 3 warsztatach z tym samym pytaniem stracilem multum kasy i nic dopiero za 4 razem bedac u pana Piotra warsztatach dowiedzialem jak to robia profesjonalisci--mianowice osobiscie bylismy w kosciele ciemnym jak d4 (d...a)sprawa wyjasnila sie bardzom szybko,nie ukrywam jesli zrobimy fotke w kosciele bez lampy mam zazwyczaj wysokie iso mala glebie ostarosci i czas z zedu 1/15 lub 1/30 oczywiscie zolte zdjecie lub inne kolory w zaleznoaci od kosciola i problemy z ostrym zdjeciem canony tak maja niestety,teraz zeby to zjecie dopowadzic do jakiegos fajnego efektu wywolujemy rawa na buzie,tylki plan na sukienkie i na wszystko co chcemy poczym laczymy to na warstwach --jest to proces czasochlonny i wymaga wywolania minimum 3 rawow,ale jesli powiemy parze mlodej ze zawsze robimy po 3 zdjecia dbajac oto zeby oczy byly otwarte i ich mimika piekna robimy tak ----pierwsze zdjecie szczelam iso 1000- czas 1/60 przyslona jaks tam 4 lub inna z blyskiem(ladnie oswieltola para mloda blysk w sufit tylni plan czarny jak d4) niezmieniaja kadru przestawiamy czujnik af na prawy lub lewy bok i juz bez blysku naswietlamy sobie to samo zdjecie ale juz na tylni plan(wazne pomiar punktowy i wymagana niepowazna sptawnosc obsugi aparatu i znjomosc jego) mamy wiec 2 fotki znaczy 2 rawy,(tylni i przedni plan ladnie oswietlony) 3 to zdjecie bez blysku ostrosc na pana mlodego lub pania zdjecie bez blysku zeby miec cienie na twarzach i klimat-teraz efek finalany lacze 3 rawy ze soba majac pieknie oswietlony tylni plan pieknie naswietlona pare mloda razem ze suknia a na koniec 3 raw malym opasity dokladam delikatnie cienie i inne zeby zachowac klimat.To tyle efekt sprawdzony wymaga poswiecenia ale wszystko jak sie nalorzy na siebie daje efekt jasnego kosciola bez utraty klimatu.PS.Zazwyczaj po ladnym polaczeniu niezgadazja sie ostosci wiec stosuje rozmycie ,wcelu polacaenia wszystkiego dodaje delikatny szum oraz na koniec odribine kontrastu,sprawdza sie to przy fotografi slubnej jak staoja ,siedza , klecza bo jest na to czas, niestety te najwazniejsza styuacje obraczki itp... robie z blyskiem majac czrny tyl ale ze zrobionych tylnich planow wczesniejszczy staram sie podmieniac tylni plan ..... nie miescilo mi sie w glowie jak to zrobic ale trening trening i juz po bulu ......pozdawiam i sorwicz za bledy
    Bardzo cenne, że Ci się chciało podzielić wiedzą, dla mnie bardzo przydatne. Większość dobrych fotografików, wywołuje wiele razy foty i składa, to ich sukces, nie będę wymieniała nazwisk, aby nie zdradzić ich pilnie strzeżonej techniki , oczywiście oprócz tego mają talent i wyrobione metody.

  7. #107
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Przy fotografii wnętrza kościoła,statycznych obiektów metoda niepotrzebna.
    Przy fotografii dynamicznych obiektów ,ludzi,ślubów, metoda nierealna.

    canony tak maja niestety
    Nie tylko ,co gorsze wszystkie aparaty tak mają...przy złym ustawieniu.

    Bez urazy za ostra krytykę,ale takie jest moje zdanie.

  8. #108
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wymarzonyzawod Zobacz posta
    Większość dobrych fotografików, wywołuje wiele razy foty i składa, to ich sukces, nie będę wymieniała nazwisk, aby nie zdradzić ich pilnie strzeżonej techniki
    Pytanie tylko czy wywołują kilka razy tego samego rawa, czy sklejają różne.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  9. #109
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Kielce
    Posty
    1 290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Pytanie tylko czy wywołują kilka razy tego samego rawa, czy sklejają różne.
    Wątpię, że podczas zakładania obrączek itp byłby czas na takie numery
    Zresztą na zdjęciach tych którzy nie używają lamp można zobaczyć dość solidnie szumiące tła- stąd wniosek ze wszystko jest z jednej klatki

  10. #110
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiktor2323 Zobacz posta
    Wątpię, że podczas zakładania obrączek itp byłby czas na takie numery
    Zresztą na zdjęciach tych którzy nie używają lamp można zobaczyć dość solidnie szumiące tła- stąd wniosek ze wszystko jest z jednej klatki
    Otóż to, dlatego wcześniej sugerowałem, że metoda kryniu102 sprawdzi się doskonale ze statywu i z figurami woskowymi. W zastosowaniach typowo kotletowych jest kompletnie nierealna.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 9101112 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •