Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 43

Wątek: Który lepszy C24-70, S24-70, C24-105 IS

  1. #11
    Początki nałogu Awatar KUBAwo
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    W-WA
    Posty
    449

    Domyślnie

    Jeżeli nie chcesz stałek (bo fajny jasny komplet byś miał jakbyś dokupił do swojej 50-tki 28 1.8 i 85 1.8) a chcesz tym szkiełkiem także zarabiać to bierz c 24-70 2.8, dobry af, pancerne wykonanie i niezłe światełko. Na pewno Cię nie zawiedzie a zawsze będziesz mógł go odsprzedać z niewielką stratą.pzdr

  2. #12
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    66

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KUBAwo Zobacz posta
    Jeżeli nie chcesz stałek (bo fajny jasny komplet byś miał jakbyś dokupił do swojej 50-tki 28 1.8 i 85 1.8) a chcesz tym szkiełkiem także zarabiać to bierz c 24-70 2.8, dobry af, pancerne wykonanie i niezłe światełko. Na pewno Cię nie zawiedzie a zawsze będziesz mógł go odsprzedać z niewielką stratą.pzdr
    Nie powiedziałem ze nie chce bo 50ka bardzo mi sie podoba jednak zmiana szkła wiąże sie z ryzykiem zabrudzenia matrycy jesli nie robi sie tego w warunkach domowych dlatego uważam ze ciemniejszy zoom sprawdzi sie lepiej niz stalki w aparacie który niema czyszczenia matrycy.
    Canon 1Ds Mark II, C24-105/4L IS USM, C17-85/4-5.6 IS USM, C70-300/4-5.6 IS USM, C28 1.8 USM, C50 1.4 USM, C430EX II
    http://maciejko.net/cbsearch/

  3. #13

    Domyślnie

    Polecam Ci C24-70L - używałem go 2 lata i bardzo sobie chwalę. Sprzedałem tylko dlatego, że przesiadłem się na stałki i potrzebowałem kasy - inaczej nigdy bym się go nie pozbył, a kiedyś jeszcze go dokupię. Co do samych stałek to jak najbardziej skłaniam się do propozycji kolegów powyżej, ale jeśli faktycznie chcesz robić kotlety to potrzebowałbyś do nich drugiego body, bo żonglerka słoikami w błyskawicznym tempie wymaga większej wprawy. Pozdrawiam.
    D3

  4. #14
    Początki nałogu Awatar dulak
    Dołączył
    Nov 2009
    Miasto
    Lublin
    Posty
    268

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stintrepid Zobacz posta
    ...Sigmy 24-70 2.8 i Canona 24-70 2.8 ? (...) czytałem testy na optycznych ze Sigma niczym nie ustępuje Canonowi.
    Stałem przed podobnym wyborem jak Ty. Porównywałem w tych samych warunkach (pięknym lipcowym słońcu) oba szkła. Oba nowe w lubelskim KDMie. O Canonie mogę pisać w samych superlatywach, o Sigmie - że nie dorasta mu nawet do pięt! AF to dramat, potrafił gubić się nawet w słoneczny dzień, prędkość znacznie niższa niż budżetowej stałki 35 2.0.

    Ogniskowa 70mm przy 2.8 generuje znaną wielu osobom "mgiełkę". Doliczyć do tego tragiczny wprost serwis Sigmy należy uczciwie stwierdzić, że to jest naprawdę słaby obiektyw, owszem przy parametrach 24mm f2.8 generuje trochę lepszy obrazek niż Canon, ale na tym koniec.

    Reasumując, nie spojrzę na pewno w stronę tego szkła i jeśli posiadasz owe 1000 zł będące różnicą zapomnij o tej Sigmie.

    pozdrawiam

  5. #15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stintrepid Zobacz posta
    Nie powiedziałem ze nie chce bo 50ka bardzo mi sie podoba jednak zmiana szkła wiąże sie z ryzykiem zabrudzenia matrycy jesli nie robi sie tego w warunkach domowych .
    Nie demonizuj tak zmiany szkieł. Wiadomo, że jak się jest na plaży i wieje jak diabli to szkieł lepiej nie wymieniać :-P, ale w normalnych bezwietrznych warunkach jak się zachowujesz ostrożnie naprawdę nie powinno byc problemu. inna sprawa, że to czyszczenie matrycy to IMHO "chlyt małketingowy".

    Cytat Zamieszczone przez stintrepid Zobacz posta
    dlatego uważam ze ciemniejszy zoom sprawdzi sie lepiej niz stalki w aparacie który niema czyszczenia matrycy.
    Zoom jest praktyczniejszy ale jakość.... kiedyś miałem też 17-85 IS i poza tym stałki 50mm i 35mm. Zawsze byłem w stanie określić, które zdjęcie bylo zrobione zoomem a ktore stałoogniskowym. Nawet przymknietymi. Pogoniłem ciemnego zooma na allegro za jakieś 500zł bez najmniejszego żalu.

    Teraz też mam zooma ... 16-35/2.8 II - bo nie stać mnie na 35L
    Ostatnio edytowane przez Cluer ; 24-09-2011 o 22:19
    40D + BG-E2N + 16-35 + 50 + 85 + 70-200

  6. #16
    Bywalec Awatar Smok
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    W-wa
    Wiek
    56
    Posty
    122

    Domyślnie

    Na spacerek zdecydowanie 24-105, zakres fajniejszy, a i stabilizacja fajna i przydatna. Nie tak dawno temu stałem przed podobnym dylematem i wybrałem właśnie to szkiełko na wakacje i byłem/jestem z niego bardzo zadowolony. Ale tak jak piszą poprzednicy, do pomieszczeń i gorszego oświetlenia pewnie 24-70 ze światłem 2,8 byłby fajny.
    Aczkolwiek z drugiej strony C 5dmkII naprawdę robi fajne fotki na wysokim iso i w połączeniu z 24-105 stanowi super zestaw, ale ja jestem tylko amatorem i nie zarabiam na fotkach

    Pozdrawiam

    Smok
    "Piękno jest doskonałością z defektami" - Gilbert Adair

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stintrepid Zobacz posta
    Nie powiedziałem ze nie chce bo 50ka bardzo mi sie podoba jednak zmiana szkła wiąże sie z ryzykiem zabrudzenia matrycy jesli nie robi sie tego w warunkach domowych dlatego uważam ze ciemniejszy zoom sprawdzi sie lepiej niz stalki w aparacie który niema czyszczenia matrycy.
    po to mamy lustra, żeby szkła wymieniać
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  8. #18
    Bywalec Awatar CyrJak
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    Poznań
    Posty
    141

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    jesli glownym zastosowaniem jest reportaz, to z tej trojki z gory wykreslam 24-105. to nie jest szklo do kotleciarstwa, bo IS niespecjalnie pomocny, a f/2.8 to jednak nie to samo (rowniez ze wzgledu na AF).
    Kolega jest w błędzie. Około 1/4 branży używa właśnie tego obiektywu. W "kotleciarstwie" nie jest ważne światło szkła, a stabilizacja pomaga( pewniejsze strzały z długiego końca). Generalnie w sztuce kotleta zasada jest taka że jak lampa nia pomaga to podbijasz iso( do oporu), bo co z tego że szumi jak i tak (np. u mnie) to większość fot jest drukowana z rozdziałki 600x900 na kiepskim papierze. Finalnie to wychodzi ze 25k iso jest używalne. Wszystko zależy do czego. Gazety na szarym papierze to nie ważne ile iso dasz będzie dobrze.

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    IMO najlepszym wyborem będzie do tego typu zdjęć szkło C 24-70 f/2.8L. W tej sytuacji światło duże lepsze niż posiadanie IS.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  10. #20
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Nie baw się w półśrodki stintrepid.
    Kup C 24-70 2.8
    Bolek02 już podkreślił, że światło jest ważniejsze niż IS. Najlepiej jak byś się o tym przekonał osobiście

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •