-
Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Zastanawiam się, czy to szkło nada się jako podstawowy obiektyw do zdjęć prasowych w pomieszczeniach - głównie Sejm, konferencje, spotkania vipowskie i urzędników,itd. - i niekoniecznie z podpiętą lampą, czy f/4 nie będzie za ciemno? Podpięty byłby do 6D. Jest ktoś może na forum z prasówki kto postawił na to szkło?
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
24-105 f/4L faktycznie nie jest jakiś super jasny, ale ma tę zaletę, że jest bardzo ostry od pełnej dziury. Ja go czasami używałem w fotografii ślubnej z 5D mk. III gdyż był to mój jedyny zoom i nawet w ciemniejszym kościele dawał radę. Dzisiaj kiedy aparaty mają naprawdę wysokie używalne ISO, użycie wyższej przysłony jest czasami zaletą, gdyż możemy uzyskać większą głębię ostrości.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
6D + 24-105 spokojnie się do tego nada.
Taki tandem przestaje być użyteczny dopiero na ciemnej sali weselnej, gdzie ze względu na F4 obiektyw nie bardzo chce złapać ostrość.
VIPY się po ciemku nie spotykają więc ok. A jak się spotykają po ciemku to i tak nie po to, żeby się fotografować :-)
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Uzupełnię, że najczęściej przy tego typu zdjęciach używa się lampy, więc za ciemno na pewno nie będzie ;).
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Jeśli interesują Cię kotlety (nie istotne jest tutaj czy jesteś początkujący czy nie), to się nada. Jeśli myślisz poważnie, zainwestuj na początek w dwie jasne stałki, albo chociaż dobrego krótszego zooma, reszta przyjdzie z czasem. Nie upieczesz wszystkich pieczeni na jednym ogniu (napisałem wszystkich, bo jest ich zdecydowanie więcej niż "dwie" w tej robocie :)
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
weź coś jak najbardziej szerokiego możesz (ale nie przesadnie). Robiąc zdjęcia tego typu będziesz często spotykać się z tym, że jest bardzo ciasno - jest gość w dość małym pomieszczeniu, wokół tłum innych fotografów operatorów i redaktorów, może nie byc miejsa żeby się cofnąć i objąć wszystko co chcesz. Jednocześnie jeśli chcesz wyciąć człowieka z tego całego szumu, musisz przybliżyć. Być może zakres 24-105 mieści się w Twoich wymaganiach dotyczących tych parametrów, ale nad tym zastanowić musisz się już sam znając zakres swoich działań i typ fotografii które raczej będziesz robić (czy często będą dajmy na to 4 osoby ściskające sobie dłonie które trzeba odjąć czy częściej chcesz zbliżyć na pysk któregoś towarzysza itp). Pamiętaj o mnożniku dla 6D, będziesz miał odpowiednik mniej więcej 35 na 24 czyli zdaje się 63 stopnie kąta widzenia.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
Johnus
Pamiętaj o mnożniku dla 6D, będziesz miał odpowiednik mniej więcej 35 na 24 czyli zdaje się 63 stopnie kąta widzenia.
Szczególnie że to FF jest...:mrgreen:
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
godzina 14:30 a jeszcze śpi :mrgreen:
Trzeba się wysypiać albo myśleć co się pisze i nie mieszać ludziom w głowach przelicznikami w 6d :mrgreen:
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Właśnie się zastanawiałem co ja kupiłem;P
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Dzięki za sugestie.
Stałki są świetne, ale konieczność częstej zmiany może skutkować nie złapaniem ważnych ujęć, stąd pomysł o zmiennoogniskowej, 24-70/2.8 za drogi - zakres na końcu trochę też za krótki, a 24-105mm zakresowo niemal idealny, jedynie to f4 mnie trapi trochę, tym bardziej że lampę rzadko zakładam.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
W warunkach, które wymieniłeś akcja jest raczej niemrawa, więc f4 na 6D powinno styknąć.
Tym bardziej, że masz OS, więc ze dwie działki do przodu. Nie przekonasz się, póki nie spróbujesz.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
stałki super sprawa ale nie w tłumie fotoreporterów.
strefy dla foto mogą być różnie oddalone o głównych wydarzeń. a może trzeba będzie robić szybkie foty w kuluarach lub przez otwarte drzwi.
imo c24-105/f4L jako allround to minimum - ze wszystkimi ograniczeniami wynikającymi z ogniskowych i f4
(dochodzi jeszcze kwestia gdzie to chcesz publikować? skoro pytasz to zapewnie nie na rozkładówkę newsweeka i może nikt nie będzie kręcił nosem na wysokie ISO).
zwyczajów sejmowych nie znam ale robiłem kiedyś foty w pałacu prezydenckim jako tzw gość. sala kolumnowa. światło dużo gorsze niż na standardowej konferencji prasowej.
daleko miałem do Prezydenta a i tłumek "pro" w swojej strefie był odgrodzony taśmą i nie mógł zbyt blisko podejść.
moje foty małpą to słabizna - lepiej przemilczę. natomiast jeden"pro" pstrykający dla poważnego portalu www, nie wyciął exifów i stąd wiem, że robił Canonem EOS-1D Mark IV, 1/125s. f4, ISO 1250, bez lampy, na preselekcji czasu i AWB :). ogniskowe: 78mm do 93mm więc być może nawet tym samym zoomem o który pyta autor wątku.
no ale te foty to też takie sobie - ot chałturka na www.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Ah zapomniałem że 6D to FF, nie grzebałem dawno w nowszych sprzętach i byłem poprostu zmęczony. Człowiek zajmuje się fotografią więc wie o czym do niego mówię, nawet jeśli się pomyliłem to adresat komentarza zrozumiał o co mi chodziło. Można było mnie poprostu skorygować natomiast nie widze potrzeby zamieszczania jakichś zjadliwych komentarzy. Nawet jeśli jestem niewyspany to nie dlatego, że długo spałem.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Ja mam dokładnie ten sam set: 6D z 24-105 4L. Na co dzień głównie zajmuję się fotografią koncertową (ale powiedzmy, że jedno i drugie to swego rodzaju reportaż ;) ) i obiektyw jest naprawdę uniwersalny. Póki co - jedyny jaki posiadam. 6D ma naprawdę sensowne ISO wiec można zawsze podbić, gdy światła za mało natomiast ta pucha ma to do siebie, że AF ma...nienajlepszy i czasem przy dynamicznych sytuacjach jest z nim problem, a przy reportażu może to zaważyć o tym, czy mamy dobre zdjęcie, czy go nie mamy.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Anthony ja bym ten zestaw uzupełnił jakąś jasną stałeczką.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
24-105 to mój główny wół roboczy do ślubów, eventów, konferencji, targów...słowem do wszystkiego i w prawie każdych warunkach - dodatkowy zakres 70-105 jest bardzo użyteczny i dlatego wolę ten słoik bardziej niż 24-70. Fotografuję praktycznie w 100% z lampą, więc zawsze mam wspomaganie dla AF.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
miszaj racja 24-105 baaaaardzo uniwersalny jest. Fakt przy f/4 może czasem brakować światła ale osobiście wtedy błyskam małym Sunpakiem 2000 lub 430-ką zależnie od potrzeb. Na bieganie po mieście bardzo fajny zakres. I co też ważne - jest moim jedynym szkłem, które zabieram na wakacje :)
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
ATBFLASH
miszaj racja 24-105 baaaaardzo uniwersalny jest. Fakt przy f/4 może czasem brakować światła ale osobiście wtedy błyskam małym Sunpakiem 2000 lub 430-ką zależnie od potrzeb. Na bieganie po mieście bardzo fajny zakres. I co też ważne - jest moim jedynym szkłem, które zabieram na wakacje :)
Ja na wakacje też go wziąłem, ale częściej miałem założonego 17-40 i 50-tke. Później jak urodziły mi się dzieci i zmienił się przekrój robionych zdjęć na portretowe w trudnych domowych warunkach i czasem na dworze to 24-105 zrobił się za ciemny, poza tym kiepsko było z rozmyciem tła przy f/4, a dziecięce portrety powinny być miękkie raczej. Dlatego 24-105 mimo, że kiedyś mój ulubiony, zaczął leżeć w torbie. Później jeszcze bardziej polubiłem stałki i sprzedałem go w końcu.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
24-105L jest tak naprawdę użyteczny w zakresie 24-50 (przy przesłonie 4), potem robi się mydełko, trzeba przymykać, więc jest to bardziej szkło plenerowe
przynajmniej tak było w moim, używanym b, krótko, egzemplarzu
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
To rzeczywiście kiepski egzemplarz miałeś, na moim nie widzę różnicy w rozdzielczości na żadnej ogniskowej.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
arkosol
To rzeczywiście kiepski egzemplarz miałeś, na moim nie widzę różnicy w rozdzielczości na żadnej ogniskowej.
u mnie tak samo
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Aż tak kolorowo to niestety nie jest i jednak trzeba trochę przymykać. Mam bdb egzemplarz, a jednak czasem się zdarzy mydło. Jednak jakoś specjalnie to nie przeszkadza przy foceniu krajobrazów.
Mnie osobiście bardziej wkurza winieta z tego szkła . Można ją usunąć w PS-ie ale jednak. :(
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
igor58
24-105L jest tak naprawdę użyteczny w zakresie 24-50 (przy przesłonie 4), potem robi się mydełko, trzeba przymykać, więc jest to bardziej szkło plenerowe
przynajmniej tak było w moim, używanym b, krótko, egzemplarzu
Mój był ostry w całym zakresie. Ale mojego sąsiada np jest ostry od f4 w górnym zakresie bliżej 100
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
jak to raz sie trafi ostry a raz trzeba przymknac? to raczej wina af nie optyki
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Potwierdzam mój też ostry od pełnej dziury w centrum, a o rogach przez grzeczność nie wspomnę
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
RTSiak
jak to raz sie trafi ostry a raz trzeba przymknac? to raczej wina af nie optyki
Nie. Na 24 do 70 trzeba przymykać a na 70-105 ostry od f/4. Ostrzejszy tele niż szeroki.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
Mariusz_C
Ja na wakacje też go wziąłem, ale częściej miałem założonego 17-40 i 50-tke. Później jak urodziły mi się dzieci i zmienił się przekrój robionych zdjęć na portretowe w trudnych domowych warunkach i czasem na dworze to 24-105 zrobił się za ciemny, poza tym kiepsko było z rozmyciem tła przy f/4, a dziecięce portrety powinny być miękkie raczej. Dlatego 24-105 mimo, że kiedyś mój ulubiony, zaczął leżeć w torbie. Później jeszcze bardziej polubiłem stałki i sprzedałem go w końcu.
Co do stałek to się zgodzę - od momenty zakupu 85mm 1.8 zaczęła się cała zabawa :) Aczkolwiek chodziło mi o to że na wakacje nie chce mi się zabierać całego ustrojstwa a zakres 24-105 na wczasowe fotki jest dla mnie w sam raz
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
ATBFLASH
Co do stałek to się zgodzę - od momenty zakupu 85mm 1.8 zaczęła się cała zabawa :) Aczkolwiek chodziło mi o to że na wakacje nie chce mi się zabierać całego ustrojstwa a zakres 24-105 na wczasowe fotki jest dla mnie w sam raz
Masz rację, ale na 24-105 w wakacje wyszło mi, że w 5d1 mam strasznie brudną matrycę, czego zupełnie nie było widać na stałkach 1,4 do 1,8 :) , na f4 f5,6 syf na matrycy już widać na zdjęciach
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
Mariusz_C
Masz rację, ale na 24-105 w wakacje wyszło mi, że w 5d1 mam strasznie brudną matrycę, czego zupełnie nie było widać na stałkach 1,4 do 1,8 :) , na f4 f5,6 syf na matrycy już widać na zdjęciach
Dlatego też dokupiłem Sigmę 1.4DG tam gdzie 24-105 nie daje rady:)
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Ja mam obecnie jednego zooma tylko i to jest 17-40, ale bywa czasem tak, że tęsknię za 24-105, najczęściej jest to na spacerach z dzieciakami, gdy biorę wózek i dwóch chłopaków to już nie ma zbytnio miejsca i czasu na zmianę obiektywu, a czasem przydałoby się coś więcej niż 35-tka lub 50-tka, które biorę na spacer.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Zestaw 6D plus 24-105 f4 jest idealny do prasówki - używam takiego zestawu od czasu jak sie pojawiło w sprzedazy 6D. Nie miałem na zadnej ogniskowej problemów z ostrością.
Zawsze mozna tez kupić 24-70 f4.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
luq
stałki super sprawa ale nie w tłumie fotoreporterów.
strefy dla foto mogą być różnie oddalone o głównych wydarzeń. a może trzeba będzie robić szybkie foty w kuluarach lub przez otwarte drzwi.
Stałki w tłumie innych fotoreporterów - jak najbardziej kolego:) Z tym że najlepiej na 2 korpusy.
Cytat:
Zamieszczone przez
live
Zestaw 6D plus 24-105 f4 jest idealny do prasówki - używam takiego zestawu od czasu jak sie pojawiło w sprzedazy 6D. Nie miałem na zadnej ogniskowej problemów z ostrością.
24-105 chyba do kotletów:) "Prasówka" to nie super-express.
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
Cytat:
Zamieszczone przez
jas_rambo
Stałki w tłumie innych fotoreporterów - jak najbardziej kolego:) Z tym że najlepiej na 2 korpusy.
24-105 chyba do kotletów:) "Prasówka" to nie super-express.
nikt nie powiedział ze do superaka :P
-
Odp: Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?
6D i 24-105 daje radę na imprezach!