-
AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Koledzy, mam problem z tym, że nie wiem czy jego poruszenie zgodne jest z tematem tego działu.
Od jakiegoś czasu dysponuję body 5D Mark III oraz obiektywem Canon EF 35mm F/1.4L. Zwykle pracuję na tym zestawie w studio i tutaj spisywał się wyśmienicie (pod względem plastyki, ostrości i kontrastów bo AF odgrywa tutaj niewielką rolę). Przyszło mi jednak wykonać krótki reportaż grupy dzieciaków podczas zabawy. Wcześniej tego typu zdjęcia wykonywałem na 5D Mark II w połączaniu z ciemnym obiektywem Canon EF 24-105mm F/4.0L. Warunki oświetleniowe były bardzo średnie i miałem pewne trudności z AF stąd wspomagałem się lampą 600EX-RT. W przypadku 5D Mark III warunki były podobne, pomyślałem jednak, że ulepszony AF oraz jasny obiektyw ułatwią pracę podczas fotografowania chaotycznie poruszających się dzieci we wszystkie możliwe strony:)
Poległem...
Po wglądzie w materiał okazało się, że jest problem z ostrością i do znaczący. Fotografowałem na przysłonie 2.8, obawiałem się zejść niżej. Być może to 2.8 okazało się zbyt nisko. Chciałem jednak maksymalnie zminimalizować siłę błysku i raczej delikatnie doświetlić niż polegać tylko na świetle błyskowym. Próbowałem okiełznać ten rozbudowany system AF z bocznymi punktami jednak zwyczajnie mi to nie wyszło. Lampę ustawiłem na synchronizację z czasem 1/200 gdyż dzieciaki skakały i biegały więc krótki czas był jak najbardziej wskazany.
Pytanie, czy mieliście okazję poznać bliżej ten system AF w nowej 5'tce? Czy powinienem korzystać z gotowych ustawień AF? Jeśli tak, który tryb byłby tutaj najbardziej odpowiedni? Przyznaję, że nie poznałem jeszcze tego body zbyt dobrze. W 5D Mark II fotografowałem na środkowym punkcie i nie miałem zbytnio wyboru. Tutaj wybrałem sobie grupę punktów AF i manewrowałem nimi w zależności od położenia obiektu, na który ostrzyłem (w tym wypadku była to twarz dziecka).
Trochę się zawiodłem i mam ogromną nadzieję, że wynika to z braku mojego doświadczenia w obsłudze tego body. W 5D Mark II wraz z ciemnym obiektywem, wiedziałem, że nie mogę liczyć na zbyt wiele stąd byłem zadowolony, że cokolwiek wyszło. Wraz z nowym body i szkłem miałem cichą nadzieję, że będzie lepiej. Gdybyście mieli jakieś sugestie, własne doświadczenia w tej kwestii lub bezpośrednio przy tego typu zdjęciach np. w przedszkolu, będę wdzięczny za dobrą radę:)
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
jest taki temat 5mk3 w praktyce
tam znajdziesz odpowiedz
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
canon_user
Trochę się zawiodłem i mam ogromną nadzieję, że wynika to z braku mojego doświadczenia w obsłudze tego body.
Dokładnie tak - brak doświadczenia, a podjąłeś się trudnego zadania.
Cytat:
Zamieszczone przez
canon_user
Gdybyście mieli jakieś sugestie, własne doświadczenia w tej kwestii lub bezpośrednio przy tego typu zdjęciach np. w przedszkolu, będę wdzięczny za dobrą radę:)
Nie fotografuję w przedszkolu. Robię za to sporo koncertów - muzycy bywają równie dynamiczni jak dzieci. Mam własne dorosłe i nadal fotografuję czasami małe dzieci brata.
Co do rad - moim zdaniem wybranie mocno aberrującego obiektywu jest pierwszym powodem porażki, ale nie jedynym. Przyjmij od razu do wiadomości, że AF w 5D3 źle znosi aberrujace szerokie szkła. Skoro strzelałeś przy f:2.8, to po co Ci był obiektyw z f:1.4?
Z tego co piszesz, wnioskuję że próbowałeś trybu AI Servo - jeśli tak, to moim zdaniem jest to drugi powód, który trochę przyczynił się do mizernego efektu. Nie piszesz jakich punktów AF używałeś w trybie servo. Coś piszesz o jakiejś "grupie punktów AF" - ostrzałka w 5D3 i w ogóle AF Canona ma to do siebie, że ostrzy na to, co "uzna" za najlepszy punkt zaczepienia, co nie zawsze będzie tożsame z Twoim zamiarem, ponieważ obszar krycia punktów AF jest nieco większy (upraszczając) niż kwadracik/i w wizjerze. Czasem może to mieć zasadnicze znaczenie dla zdjęcia i o tym trzeba wiedzieć i uwzględniać to w trakcie fotografowania. Dodatkowo, jeśli używasz punktu AF rozszerzonego, to wiedz że przy szerokim kącie narażasz się na większy procent nietrafionych zdjęć.
Teraz o tym, jak ja postępuję w przypadku fotografowania ruchliwych muzyków lub dzieci:
1. Tryb AF - One Shot (czasem AI Focus). Punkty AF - tylko krzyżowe. Priorytet ostrości w serii i w one shot.
2. Obszar AF - punktowy lub precyzyjny punktowy ~50/50.
3. Ja zwykle używam "Rear Focusing", ale w takich przypadkach jakieś75% zdjęc wykonuję jak bym miał AF w spuście (trzymajac AF-on i naciskajac spust) i tobie radzę spróbować AF pod spustem (prawdopodobnie już tak masz) dlatego że:
4. Fotografujesz bez przekadrowywania - wyceluj aktywnym punktem AF i strzelaj. Strzelaj seriami, jeśli jest akcja. Kadruj ew. tak, żeby zostawić margines na przycięcie zdjęcia w PP, ale dzięki rozmieszczeniu punktów AF w 5D3 większość można robić z docelowym kadrem, lub z niewielkim przycięciem potem.
Ad. 2 - precyzyjnego pkt. AF w 5D3 (nie mylić ze zwykłym punktowym) generalnie nie polecam do reportażu stałkami Canona 24L i 35L z powodu aberracji występujących w tych skądinąd bardzo dobrych szkłach.
To, co napisałem sprawdza się u mnie zadowalająco, co nie znaczy że przypadku Twoim czy kogoś innego zadziała out of the box. Trzeba ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, a własna recepta na zwiększenie skuteczności się pojawi. Opisany przeze mnie sposób fotografowania poruszających się ludzi wymaga szkieł z szybkim AF - ja używam w takich sytuacjach zoomów 24-70L II i 70-200 2.8 II i na tych szkłach można polegać w filmach akcji ;). Ktoś inny może skutecznie używać innych narzędzi i na pewno wielu takich się znajdzie. Ja wrzuciłem swoje trzy grosze.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Kuba1 Dorzuce sie do tego co powiedziales, gdyz uwazam ze w 5mk3 af jest bardzo rozbudowany i naprawde najlepsza metoda na jego okielznanie jest go uzywanie w kazdych sytuacjach dostosowujac parametry przy ktorych osiagniemy najlepsze wyniki?
Szczegolnie z c24L moze z poczatku platac figle co tez trzeba opanowac? :lol:
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Tak na szybko pragnę podkreślić, że mój nieudany reportaż wynika właśnie z niewiedzy na temat rozbudowanego AF w 5D Mark III. W poprzednim korpusie nie miałem wielu opcji tylko robiłem zdjęcia, tutaj zdecydowanie przekombinowałem i nie w tą stronę, w którą powinienem. Zrobiłem sporo ujęć mniej w stosunku do poprzednich, podobnych sytuacji, w których miałem okazję fotografować. Kombinowałem, kręciłem i teraz mam za swoje:)
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
Skoro strzelałeś przy f:2.8, to po co Ci był obiektyw z f:1.4?
Obiektyw ten kupiłem jako jeden z najbardziej uniwersalnych z całej gammy stałoogniskowych (wg własnych potrzeb i preferencji). Przysłona 1.4, 1.6 czy 1.8 jak najbardziej będzie przeze mnie wykorzystywana. W opisywanej sytuacji nie miałem potrzeby uzyskania tak płytkiej głębi ostrości, stąd przysłona 2.8. Oczywiście jest kilka klatek poniżej tej wartości.
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
Z tego co piszesz, wnioskuję że próbowałeś trybu AI Servo...
Fotografowałem w trybie One Shot.
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
24-70L II i 70-200 2.8 II i na tych szkłach można polegać w filmach akcji
W to nie wątpię jednak muszę polegać na tym co mam, a wbrew pozorom 35mm 1.4 to też świetne szkło.
Nowe body jest od niedawna, skupiony na innych "statycznych" tematach jakie fotografowałem, nie miałem okazji zapoznać się z całym systemem tego nowego AF'u. Porwałem się na dość wymagające zadanie i efekty są jakie są:)
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
Raideur
Kuba1 Dorzuce sie do tego co powiedziales, gdyz uwazam ze w 5mk3 af jest bardzo rozbudowany i naprawde najlepsza metoda na jego okielznanie jest go uzywanie w kazdych sytuacjach dostosowujac parametry przy ktorych osiagniemy najlepsze wyniki?
Szczegolnie z c24L moze z poczatku platac figle co tez trzeba opanowac? :lol:
Oczywiście, masz rację. Zabawka jest na tyle fajna, że każdy może mieć swój indywidualny sposób na jej skuteczne użycie. Ważne, żeby na siłę nie forsować niewłaściwych sposobów, bo wtedy tylko frustracja..
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Ja nową 5tkę mam od miesiąca i powiem Tobie, że dwa tygodnie temu też wybrałem się porobić córci zdjęcia na baliku i poległem na całej linii. Miałem zapięty 24-105 i ŻADNE zdjęcie mnie nie zadowala. Totalna porażka wynikająca z nieznajomości sprzętu. Wczoraj Młoda miała Jasełka i z duszą na ramieniu szedłem to udokumentować. Wiele wcześniej w domu kombinowałem z ustawieniami i powiem Tobie, że na 120 fotek 7 jest popsutych. Fociłem głównie 70-200 F4 is. Tryb AF - One Shot czasami Al Servo. Punkt AF centralny i przekadrowywałem. Tak, że trzeba ćwiczyć by możliwości tej puszki opanować i iść robić zdjęcia bez stresu.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
A po co przekadrowywales?
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
a no właśnie.. chyba po to kupujemy aparat z super autofokusem aby z niego korzystać.
A swoją drogą można ustawić tak aby autofokus śledził sam obiekt np: punktowo?
Ewentualnie ustawić tak, że obiekt pojawia się w ustawionym punkcie i aparat automatycznie ostrzy ?
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
scooter
A po co przekadrowywales?
Tak jak napisałem pierwsza sesja na baliku totalna porażka więc chociaż z Jasełek chciałem zrobić córci pamiątkę, a nie zaliczyć kolejną wtopę. Na Mk3 przesiadłem się z I a tam wiadomo tylko środkowy. Boczne na co dzień używam i jest dobrze, ale do tej pory robiłem bardziej statyczne fotki.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Gargins Porazka? Niemozliwe bo nawet slabo znajac ustawienia MK3, mozna liczyc na udane zdjecia.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Największy problem jaki sprawiły mi szalejące dzieciaki tkwił w tym, że w biegu bardzo szybko przemieszczały się zbliżając i oddalając od obiektywu.
AF miałem ustawiony w taki sposób, że wybrałem sobie opcję "Case 1" czyli nastawy uniwersalnej i następnie punkty AF jak poniżej.
O ile mnie pamięć nie myli, próbowałem również w ten sposób.
Skutek był taki, że AF trafiał gdzieś w ucho dziecka, szyję, włosy, kołnierzyk itp. Efektem zdecydowanie nie były portrety z ostrą twarzą dziecka. Tak jak śledzę sobie punkt ostrości AF w Canon DPP, czasami trafiał w obszar oka jednak mimo wszystko fotografia była nieostra (przykładowo: przysłona 2.8, a czas 1/160). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że Canon nie ma zaprogramowane "trafiaj w oko" jednak myślałem, że wybierze punkt najbliższy, a tak do końca nie było. Przy przysłonie 2.8, trafienie we włosy czy ucho wystarczy jednak aby twarz była nieostra. Być może wyjściem jest manewrowanie tylko jednym punktem AF w obrębie całego pola 61 puntów i wybór tego momentu kiedy trafimy w obrębie najbliższym twarzy.
Przyznam się, że bez kombinacji, na środkowym AF w starej puszce (5D Mark II + 24-105 F/4.0) efekt był podobny ale przy reportażu ślubnym w naprawdę dużo trudniejszych warunkach oświetleniowych.
Znalazłem w sieci taki oto przewodnik po opcjach AF w nowej 5'tce. Są to suche dane, myślę, że trzeba poćwiczyć na dynamicznych, poruszających się obiektach i zweryfikować rezultaty.
http://cpn.canon-europe.com/files/ed...anuary2013.pdf
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
Raideur
Gargins Porazka? Niemozliwe bo nawet slabo znajac ustawienia MK3, mozna liczyc na udane zdjecia.
A byłeś kiedyś na dziecięcym baliku gdzie światła jest tyle co kot napłakał?
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
Gargins
A byłeś kiedyś na dziecięcym baliku gdzie światła jest tyle co kot napłakał?
Okazuje się, że reportaż ślubny to pikuś. Dziecięcy balik - to dopiero wyzwanie:)
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
bucefal14
A swoją drogą można ustawić tak aby autofokus śledził sam obiekt np: punktowo?
Można, ale nie licz na cuda. Śledzenie działa dobrze w pewnych sytuacjach, w innych nie.
Cytat:
Zamieszczone przez
bucefal14
Ewentualnie ustawić tak, że obiekt pojawia się w ustawionym punkcie i aparat automatycznie ostrzy ?
Nie, to fotograf uruchamia AutoFocus.
Cytat:
Zamieszczone przez
canon_user
[...]
AF miałem ustawiony w taki sposób, że wybrałem sobie opcję "Case 1" czyli nastawy uniwersalnej
Dlatego pytałem, czy fotografowałeś w Servo.. Te tryby dotyczą servo, A Ty sam napisałeś:
Cytat:
Zamieszczone przez
canon_user
Fotografowałem w trybie One Shot.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
canon_user
No to tak jak już wcześniej pisałem - sam sobie pomogłeś w porażce. Pierwszy obrazek, to strefa - działa jak pomniejszony Autowybór pola AF i ostrzy na najbliższy element w obszarze krycia AF. Drugi to punktowy rozszerzony - również da Ci w dużej części losowe wyniki. Powtórzę to na tym forum enty raz - ten AF nie czyni cudów i nie myśli za fotografa. Jeśli powierza się sprawy w "jego ręce", to wyniki są słabe i tyle. Główna zasada - nie należy ustawiać większego obszaru krycia AF, niż obiekt/fragment który ma być ostry. Wiadomo, że to się zmienia - obiekty zbliżają się i oddalają, raz trzeba trafić w oko, raz wystarczy gdzieś w korpus. AF w 5D3 to jest instrument, którego trzeba nauczyć się biegle używać, tak samo jak grać na instrumencie muzycznym - jeden grajek zagra lepiej, drugi gorzej na tym samym instrumencie.
Jeśli dzieci Ci biegały tak jak piszesz wyżej, to trzeba było pstrykać w AI Servo, używając punktowego obszaru AF i używać serii, nie oszczędzać migawki. W dynamicznych sytuacjach nie ma czegoś takiego, jak 100% trafionych zdjęć. Czasem jest w takiej sesji tylko kilka ostrych zdjęć, ale chodzi o to żeby było chociaż jedno światowe ;).
Myslę, że w opisanej przez Ciebie sytuacji nie trzeba było focić szerokim szkłem, bo zapewne z konieczności byłeś blisko dzieciaków i w takiej sytuacji AF musi się mocno napracować w Servo. Ty jednak servo nie używałeś, tym samym jeszcze zmniejszając szanse na udane zdjęcie.
To, co jeszcze przychodzi mi do głowy, to aby nie zmieniać od razu podstawowych zasad wykonywania zdjęć, z powodu zakupienia bardziej zaawansowanego sprzętu. Trzeba najpierw zbadać jak się ten sprzęt sprawdza przy fotografowaniu "po staremu". Porobić na centralnym z przekadrowywaniem, potem zamienić przekadrowywanie na używanie bocznych punktów jak już napisałem wyżej. I wyłączyć punkty niekrzyżowe - 48 krzyżowych nie wystarczy?
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
No to tak jak już wcześniej pisałem - sam sobie pomogłeś w porażce.
Z całą świadomością biorę tą porażkę na klatę.
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
To, co jeszcze przychodzi mi do głowy, to aby nie zmieniać od razu podstawowych zasad wykonywania zdjęć, z powodu zakupienia bardziej zaawansowanego sprzętu.
Wracam zatem do punktu wyjścia, którym jest "stara szkoła" jeszcze z czasów mojej poprzedniej puszki. W sytuacjach dynamicznych i w pewien sposób związanych z "odpowiedzialnością" za materiał nie czas na eksperymentu tylko znane i sprawdzone metody pracy. Sukcesywnie będę starał się flirtować z moim nowym narzędziem pracy, a być może wyniknie z tego głębsze uczucie, jakiś szalony romans:)
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
Nie, to fotograf uruchamia AutoFocus.
Ale jeśli fotograf przytrzymuje AF-ON lub spust do połowy, a w ustawieniach AF jest wybrany przypadek 3 to aparat wyostrzy natychmiast na obiekt jak tylko znajdzie się on w obrębie wybranego czujnika lub grupy czujników AF, a chyba o to chodziło koledze?
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
fro
Ale jeśli fotograf przytrzymuje AF-ON lub spust do połowy, a w ustawieniach AF jest wybrany przypadek 3 to aparat wyostrzy natychmiast na obiekt jak tylko znajdzie się on w obrębie wybranego czujnika lub grupy czujników AF, a chyba o to chodziło koledze?
Jeśli przytrzymasz włączony AF (obojętnie czy spustem migawki czy przyciskiem Af-on), to uważasz, że AF poczeka na Twój "obiekt"? - Nie, AF wyostrzy od razu na to, co znajdzie na swojej drodze, np. na tło oddalone o 5 czy tam 200 metrów od płaszczyzny występowania obiektu. Sama instrukcja obsługi nie wystarczy do poznania tego systemu, trzeba go wziąć do ręki, a wtedy czar pięknych papierowych formułek pryska. Ten AF widzi w kadrze wszystko("śmieci" też), w odróżnieniu od wielu fotografów. Już niejeden się o tym przekonał, czy to przesadzając z czułością śledzenia, czy to szafując AF-Spot'em. Po drugie, sam na pewno wiesz używając Canona, że "wyostrzy natychmiast" może mieć wiele znaczeń, niekoniecznie dosłownych ;).
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
scooter
A po co przekadrowywales?
To jest inspirujące pytanie, warto by taki wątek stworzyć.
Wady i zalety przekadrowywania, w różnych sytuacjach fotografowania.
Fotografuję głównie "sytuacje, ulice, pejzaże" a więc głownie statyczne, z ręki i ze statywu.
Z ręki prawie zawsze przekadrowywuję, korzystam ze środkowego jednopunktowego (lub rozszerzonego) AF.
Cel główny to szybkość wykonania i panowanie nad głębią ostrości.
Mam ustawione Av, dla C1 Av=5,6 a dla C2 Av= 2,8 lub pracuje w trybie P
Na statywie pracuję w LV.
jp
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
Gargins
A byłeś kiedyś na dziecięcym baliku gdzie światła jest tyle co kot napłakał?
Nawet ostatnio robilem zdjecia gdzie jeszcze mniej swiatla?
Czemu uzywasz tylko case1 uniwersalna, skorzystaj z innych, jesli chcesz trafic w oko to ustaw af punkt precyzyjny i trafisz w srodek oka?:idea:
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
Jeśli przytrzymasz włączony AF (obojętnie czy spustem migawki czy przyciskiem Af-on), to uważasz, że AF poczeka na Twój "obiekt"? - Nie, AF wyostrzy od razu na to, co znajdzie na swojej drodze, np. na tło oddalone o 5 czy tam 200 metrów od płaszczyzny występowania obiektu. Sama instrukcja obsługi nie wystarczy do poznania tego systemu, trzeba go wziąć do ręki, a wtedy czar pięknych papierowych formułek pryska. Ten AF widzi w kadrze wszystko("śmieci" też), w odróżnieniu od wielu fotografów. Już niejeden się o tym przekonał, czy to przesadzając z czułością śledzenia, czy to szafując AF-Spot'em. Po drugie, sam na pewno wiesz używając Canona, że "wyostrzy natychmiast" może mieć wiele znaczeń, niekoniecznie dosłownych ;).
Nie będę analizował całego Twojego posta, powiem tylko, że jest przyrostem formy nad treścią. To co napisałeś, ma się nijak do tego co napisałem ja. I uwierz mi, nie znam tego tylko z instrukcji. Napisałem tylko, że AF ostrzy natychmiast na obiekt w jego obrębie, wiec jest oczywiste, że również na tło.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Dobrze by było przerzucić ten wątek tutaj: http://www.canon-board.info/canon-ds...ien-afa-88605/. Powyższa dyskusja jest idealną jego kontynuacją i może przywróci go do życia.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
W najbliższym czasie mam ponownie okazję odwiedzić przedszkolaków podczas balu przebierańców. Tym razem pójdę w kierunku krzyżowych punktów AF. Mam nadzieję, że będzie lepiej:) Przekonam się o tym niebawem.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
Jeśli dzieci Ci biegały tak jak piszesz wyżej, to trzeba było pstrykać w AI Servo, używając punktowego obszaru AF i używać serii, nie oszczędzać migawki. W dynamicznych sytuacjach nie ma czegoś takiego, jak 100% trafionych zdjęć. Czasem jest w takiej sesji tylko kilka ostrych zdjęć, ale chodzi o to żeby było chociaż jedno światowe .
Z mnogości ustawień AF najczęściej używam powyżej wymienionego.Mam wtedy najwięcej trafień.Przekonały mnie o tym zawody modeli,ależ one miały przyśpieszenia :shock: .
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
I jak w koncu spisuje sie to all servo w 5 d mark III w reportazach slubnych , tancach itd? Jesli macie jakies patenty piszcie.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
-
Odp: AF w 5D Mark III - chaotycznie poruszające się obiekty.
Cytat:
Zamieszczone przez
mkamelg
Dzięki, pisząc patent chodziło mi o najlepsze ustawienie all-servo (które zostało przesadnie rozbudowane) do np tanców na slubie itd.Zapytam więc krótko które jest najpewniejsze przy którym jest najwięcej trafien ? Bardziej od suchych teorii wole opinie uzytkowników do których kieruje to pytanie.