Mam takie pytanko czy wiecie jak się sprawuje właśnie Canonowska 35L w połączeniu z 50d ?
Wersja do druku
Mam takie pytanko czy wiecie jak się sprawuje właśnie Canonowska 35L w połączeniu z 50d ?
Będzie działać.
Heh. musi !! ;)
Tylko moje pytanie tyczy się tego jak będzie wyglądał obrazek ( przykładowe zdjęcia ) czy ktoś testował i porówna to do FF :)))
Crop wycina obraz ze środka szkła.Więc powinno być lepiej a nie gorzej.Zło czai się zwykle po kątach.:smile:
Ja tam lekkie boczne zaczernienia LUUBIĘ :)
Ale tak to jest jak się czegoś w łapie nie ma ... i szuka się informacji .
Zdjęć w sieci od groma. Ostre kontrastowe z fajnym rozmyciem i sprawnym af'em, ale na apsc do ff ma się nijak, moim zdaniem. Mi szczęka nie opadła, po podpięciu :)
Szukałem po pl.pixel-peeper ale tam jakich Chińczyk tylko tym robił na wakacjach .. ;/
Ja uzywam go z 7D i nie zaluje zadnej zlotowki, ktora na niego wydalem. Z Twoja 50D powinno byc podobnie. Poszukaj jeszcze raz zdjecia pod adresem, ktory podales z innymi aparatami APS-C, z 7D znalazlem ich tam sporo.
Ciężko powiedzieć do czego ta kombinacja miałaby być... street?
To jest inwestycja przed FF, na razie brakło kaski na Pełną i chce dołączyć to do ASP-c
Nie lepiej i taniej Sigmę? :) Albo poczekać już na 35 mk II?
500px / Search
Pozdrawiam!
Właśnie zapomniałem o 500px >
Dzięki marcinstanczak
Właśnie one są z Rokinon 35 f/1.4
tu powinieneś coś znaleźć
Flickr: Canon EF 35mm f/1.4L USM content tagged with 50d
Należy pamiętać, że aby uzyskać taki sam kadr używając cropa i FF, z cropem należy odejść od obiektu - ostrzenie na dalsze odległości wiąże się ze spadkiem "fajności" obrazka. I parę innych rzeczy (m.in. upakowanie pikseli na małych matrycach), więc nie jestem pewien czy taka zaleta w ogóle występuje, a jeśli nawet, to czy warto o niej wspominać. ;)
Zamieszczone przez janmar
Crop wycina obraz ze środka szkła.Więc powinno być lepiej a nie gorzej.Zło czai się zwykle po kątach.
Oczywiscie ze taki fakt wystepuje i nalezy go brac pod uwage. Uwagi na temat relacji APS-C a FF sa ogolnie znane i nie chodzi tu o ""fajności" obrazka", bo ta dla kazdego co innego znaczy.
Mile widziane dalsze pokazy fotek ;)
Dzięki za pomoc.
A co do tego to prawdopodobnie przekonam się za niedługo ( tak myślę )
--- Kolejny post ---
na flickr, pokazuje on się z lepszej strony EWIDENTNIE !
A konkretnie ?Cytat:
Oczywiscie ze taki fakt wystepuje i nalezy go brac pod uwage. Uwagi na temat relacji APS-C a FF sa ogolnie znane i nie chodzi tu o ""fajności" obrazka", bo ta dla kazdego co innego znaczy.
Nie rozumie uwagi. Poparlem Panskie stwierdzenie, ze aparat z matryca APS-C, korzysta z lepszej czesci obiektywow. Natomiast "fajnosc obrazka" FF uwazam za stwierdzenie oddajace subiektywne odczucia. Mozna mowic o innym kacie patrzenia, innej perspektywie, innej geometri obrazu nawet o jakiejs plastyce obrazu chociaz tu juz za bardzo nie wiadomo o co chodzi.
To pytanie a nie uwaga z mojej strony. :smile:
Pytam bo nie mam cropa i ciekawi mnie odbiór szkiełka na tej matrycy.Oczywiście oprócz DT. jest pewien subiektywizm odbioru.Ja mam wrażenie że jestem niezbyt obiektywny w ocenianiu niektórych szkieł.Mimo niezbyt czasem pochlebnych ocen ich parametrów w testach,zdjęcia nimi robione przyklejają je w mojej torbie.
Bo w zdjęciu tak naprawdę rzadko kiedy zależy o to czym jest zrobione. Bardziej kwestia jak. :) Na Bokeh i inne takie patrzą raczej tylko fotografowie. Przeciętny człowiek cieszy się, że główny obiekt się wyróżnia z tła i wie na co ma patrzeć. :) Ważne by było ostre, tam gdzie jest główny temat. W rogi też raczej gapią się ci co się patrzą na bokeh. :)
Z drugiej strony jeżeli szkło może mieć lepsze parametry, to czemu nie. :)
Na Twojej stronce wiem na co patrzeć.Dobra fotografia.
A szkła? Czasem mam frajdę z kontaktu z fajnym przedmiotem niezależnie od funkcji i przeznaczenia.
Hahaha! Zjadaczu Żelków bardzo to śmieszne i prawdziwe zarazem :)
Do mojego 7D C. 35mm/1.4 sie "przykleilo" . :-)
ja się odważę nie zgodzić z tłumem i delikatnie zasugeruję, że wycinki środka z tego szkła mogą go pozbawić jakiegoś wyrazu czy plastyki, dla którego to szkło często się kupuję
oczywiście świetna ostrość, jasność i AF nie znikną :)
Używam razem z 30D od dłuższego czasu. Mogę wypowiadać się w samych superlatywach. Polecam :)
W centrum tak. Dalej już nie.
http://photographylife.com/wp-conten...-DX-camera.png
Rysunki są poglądowe których celem jest pokazanie, że na całym obrazie o przekroju kołowym tworzonym przez cały obiektyw matryca FF zajmuje większy prostokąt niż matryca APS-C.
Prawdą jest że :
- pogarszają się (na ogół) własności obrazu wraz z (z wzrostem promienia) odchodzeniem od środka obrazu
- udział w każdym miejscu obrazu mają wszystkie części optyczne obiektywu.
Jak przykleisz w środku obiektywu (dowolnej soczewce obiektywu) kropkę to nadal będziesz miał na matrycy cały obraz, ciemniejszy ale cały
jp
Też lubię i doceniam ładnie wykonane przedmioty. I niestety jako do umysłu technicznego, silnie do mnie przemawiają liczby i wykresy. :( Ciężko się z tym walczy.Cytat:
A szkła? Czasem mam frajdę z kontaktu z fajnym przedmiotem niezależnie od funkcji i przeznaczenia.
Zawstydziłem się.Cytat:
Na Twojej stronce wiem na co patrzeć.Dobra fotografia.
Używałem z 40D tego szkła (35L) i moje wrażenie jak i kilku innych użytkowników tego formum jest dość słabe. Kupiłęm to szkła z myślą że docelowo bede działał na FF i tak to sie dzisiaj stało. Na FF szkło jest idealne i mucha nie siada ale na cropie nie jest warte tych pieniędzy.
Używam tego szła z 50D i muszę powiedzieć tak:
AF poezja 100%/100
Ostrość rewelacja na f1,4 - zrobiłem 90% ślubnych/5%85/1,8 oraz 5% 15-85IS i zoom nożny coś pięknego powrót do czasów analogowych i większej radości z fotografowania (bliższe obcowanie z fotografowanym obiektem) - trochę to trudno opisać ale jak ktoś robi zdjęcia od podstawówki to będzie wiedział o co chodzi....Obiektyw wymaga poruszania się i szukanie ciągle nowych perspektyw co ma zasadniczy wpływ na materiał
Obiektyw pokazał nowe możliwości 50D - rewelacyjny sraw i iso 800/1600 żadnych zastrzeżeń
Sam zamierzam przejść na 6D ale jeszcze poczekam...
Jeżeli to inwestycja na przyszłość pod ff, to bierz. Mam to szkło od prawie roku. Statystyki w Lightroomie mówą, że przy reportażu wykonuję nim około 70 % zdjęć (mam 5 obiektywów). Ale to z pełną klatką. Pod cropem roi się mniej uniwersalny kąt widzenia. Jakość, obrazu i jakość wykonania rewelacja.
No nie wiem, dokładnie sprawdź
Canon EF 35mm f/1.4 USM L - Full Format Lab Test Report / Review - Analysis
jest to popularna i oceniana jako bardzo dobra strona testowania sprzętu.
Są wyniki dla FF oraz APS-C
jp
Przyłącze się do dyskusji jako posiadacz 50D oraz alternatywy dla tego szkła, czyli Sigmy 35 1.4. Ze wszystkich szkieł jakie posiadam w stopce jestem zadowolony, celnie, ostro, przy stałkach jasno. Miałem wcześniej c 17-55, c 50 1.4 i 1.8, 28 1.8, też było ostro, celnie ( no może z wyjątkiem 1,4). Tak więc podejrzewam, że gdybym zapiął c 35 1.4 do pięćdziesiątki również byłbym zadowolony, ale... Podpinałem ostatnio moje szkła - tak dla testu i porównania - do pełnej klatki kolegi i... już nie byłem tak zadowolony z cropa. Stałki stały się zupełnie innymi obiektywami, oczywiście na ich korzyść. Dlatego popieram tezę tych, którzy twierdza , że dopiero FF spowoduje zupełnie inny odbiór zdjęć, a nie tylko lepszy obiektyw. Twierdzę, że owszem, trzydziestka piątka będzie na cropie bardzo dobra, ale praktycznie takie same obrazy będzie można uzyskać innymi szkłami ( pomijam bezdyskusyjną kwestię światła). Ale jak to ma być zakup przyszłościowy, pod pełną klatkę, to jak najbardziej. Pozdrawiam
kluczem tej słabości jest tu moim skromnym zdaniem 40d i jego przedobrzony filtr przed matrycą..
35L to moja pierwsza stałka z paskiem, używałem ją jeszcze na 350d gdzie rewelacyjnie się spisywało.. potem miałem 40d gdzie obrazek był w porównaniu z 350tką raczej kiepski.. a potem.. potem janmar w sandomierzu na plenerze pokazał 5d.. i pozamiatane :)
a konkluzja - moim zdaniem crop wyciąga z tego szkła jego najlepsze cechy optyczne jak ostrość ale przez odcięcie brzegów lekko ujmuje mu plastyki/magii czy jak to nazwać..
A ja właśnie miałem okazję popstrykać nim na 40D i byłem bardzo zadowolony. Ale nie miałem okazji na innych body, więc porównania nie mam.
No niestety wszystkie moje Lki poza 35L dawaly przyzwoity obrazek na cropie i nie odstawaly diametralnie w porownaniu do FF. Roznica jest i to oczywiste jednak przy 35L jest zdecydowanie najwieksza, zbyt duza moim zdaniem.
W moim przypadku 35/1,4 L USM bardzo źle współpracował z Canonem 7D. System ustawiania ostrości zawodził bardzo często. Pomyłki były spore i denerwujące. Kiedy musiałem wpinać to szkło do 7D, często wolałem ustawiać ostrość ręcznie. W niczym mi to nie przeszkadzało, gdyż obiekty w 95% były nieruchome.
Dziwne, bo przy FF pod względem AFu to jedno z celniejszych i pewnych szkiełek.
Ja pod 50D podpiąłem ten obiektyw jeden raz i nie zauważyłem większych problemów z AFem, na FF jakość zdjęć wyraźnie lepsza, ale to wynika z matrycy.
No właśnie, ktokolwiek coś wie na temat 35LII? Ja też tak czekam i czekam, ale pewnie w końcu kupię starą wersję. Z drugiej strony świetne opinie zbiera sigma i jest wyraźnie tańsza. Pewnie jak się w końcu doczekamy wersji II, jego cena przebije 85LII zgodnie z najnowszą polityką canona :(.