Wymiana sprzętu na gwarancji
Witam,
Sprawa wygląda tak: po trzech tygodniach od zakupu w sklepie padła mi migawka w EOSie 1100d (err 30). Zgodnie z procedurą wysłałem sprzęt na Żytnią. Minęły 2 tygodnie (czas realizacji naprawy) i dostaję po uprzednim zapytaniu wiadomość, że w serwisie brakuje części. Myślę sobie: "dobra, do końca miesiąca mi wyślą". Mija miesiąc, sprzętu nie ma, a ja jestem w ciemnej d**ie i nie mam czym pstrykać. Dzwonię do serwisu i znowu ta sama gadka co w mailu: "obecnie mamy brak części". Pytam się więc - czy istnieją jakieś przepisy regulujące ową sytuację? Czy po upływie terminu naprawy mogę żądać wymiany uszkodzonego sprzętu na nowy?
Dodam tylko, że mam wrażenie, że podczas rozmowy jestem zbywany i rozmawiam z kimś, kto wie tyle co ja na podstawie ich strony. Na fejsie odpisali mi na komentarz, że w chwili obecnej należy czekać ok 10 dni, dzień wcześniej otrzymałem maila, że w moim przypadku będzie to 4-5 dni roboczych.
Czuję się oszukany i totalnie olewany przez serwis.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
A co masz napisane w gwarancji? Pytam bo nie wiem. Nie kupowałem nowego sprzętu.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
W gwarancji nie jest określony czas naprawy i zasada wymiany sprzętu, w tym problem. Pisałem prosto do Canon Polska, gdzie potwierdzili, że ten czas jest nieokreślony. Chodzi po necie info, że Canon olewa sobie totalnie serwisy z naszej części Europy i nie dostarcza części zgodnie z zapotrzebowaniem. Nie wiem czy to prawda, choć to całkiem prawdopodobne.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
No to sobie poczekasz. A nie mogles isc do sprzedawcy skoro towar niezgodny z umowa?
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Cytat:
Zamieszczone przez
pheterh001
Dodam tylko, że mam wrażenie, że podczas rozmowy jestem zbywany i rozmawiam z kimś, kto wie tyle co ja na podstawie ich strony.
Przyzwyczaj się to Canon:mrgreen: mi na pytanie czy dane kalibracyjne obiektywu są zapisywane w pamięci aparatu czy szkła odpisali, żebym przysłał im body razem ze szkłem to mi skalibrują..:lol:
Moim zdaniem raczej nic nie ugrasz. Trzeba cierpliwie poczekać- choć to irytujące żeby autoryzowany serwis nie mógł ściągnąć części.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Ciekawe, jak się sprawa dalej potoczy.
Ogólnie jak mają części na stanie, to robią błyskawicznie. Jak zaznaczyłem, że zależy mi na czasie, to było to w sumie 20 godzin (z nocą po drodze).
Ciekawe ile czasu potrwa sprowadzenie i ile/jakie części mają w magazynie.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
O ile nic się nie zmieniło od czasu, kiedy się tym interesowałem, nie istnieją żadne przepisy regulujący maksymalny czas naprawy realizowanej przez serwis na podstawie gwarancji. Teoretycznie mogą trzymać sprzęt w nieskończoność.
Co innego, kiedy naprawę realizujemy na podstawie przepisów o niezgodności towaru z umową. Wówczas naszym partnerem w dyskusji nie jest serwis producenta tylko sprzedawca od którego nabyliśmy towar i te relacje są dość precyzyjnie obwarowane stosownymi przepisami.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Dlatego zawsze najlepiej się zastanowić czy korzystać z gwarancji. Ja osobiście nigdy nie korzystam z gwarancji tylko z niezgodności towaru z umową. Nie jestem pewny czy serwis może przetrzymywać sprzęt w nieskończoność. Nie sądzę, żeby to nie było uregulowanie. Gwarancja nie może ograniczać praw konsumenta, może je jedynie rozszerzać.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Cytat:
Zamieszczone przez
CSI FOTO I VIDEO
Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.
To moze szanowny serwis zamiast zdawkowej informacji określiłby jaki jest maksymalny czas naprawy gwarancyjnej ?
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
No jak przepisy tego nie określają to koło się zamyka :lol:.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
A ja się podepnę, bo temat wątku zbieżny.
O ile np. można żądać wymiany aparatu na inną sztukę ze względu na niezgodność z umową, to jak to wygląda w przypadku zakupu na fakturę? Dodam, że na działalność gospodarczą, może to ma znaczenie, bo jednak NIP jest osobowy.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Cytat:
Zamieszczone przez
Kolekcjoner
No jak przepisy tego nie określają to koło się zamyka :lol:.
Obawiam się, że pheterh001 to nie rozśmieszy ;-)
Czy rzeczywiście autoryzowany serwis może przyjąć sprzęt do naprawy gwarancyjnej i bezterminowo "bezkarnie" jej nie wykonywać tłumacząc to brakiem części :shock:
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
CSI FOTO I VIDEO
Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.
Naprawdę jest to zgodne z jakimiś przepisami :confused:
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Cytat:
Zamieszczone przez
andymis
To moze szanowny serwis zamiast zdawkowej informacji określiłby jaki jest maksymalny czas naprawy gwarancyjnej ?
A na karcie gwarancyjnej w warunkach nie jest podane?
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Cytat:
Zamieszczone przez
allxages
A ja się podepnę, bo temat wątku zbieżny.
O ile np. można żądać wymiany aparatu na inną sztukę ze względu na niezgodność z umową, to jak to wygląda w przypadku zakupu na fakturę? Dodam, że na działalność gospodarczą, może to ma znaczenie, bo jednak NIP jest osobowy.
Kupując jako przedsiębiorca korzystasz z rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
Wymiana sprzętu na gwarancji
Cytat:
Zamieszczone przez
Sunders
Obawiam się, że pheterh001 to nie rozśmieszy ;-)
Czy rzeczywiście autoryzowany serwis może przyjąć sprzęt do naprawy gwarancyjnej i bezterminowo "bezkarnie" jej nie wykonywać tłumacząc to brakiem części :shock:
--- Kolejny post ---
Naprawdę jest to zgodne z jakimiś przepisami :confused:
Obawiam się, że niestety jest zgodne. Polecam lekturę http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=417, poniżej fragment odnoszący się do tematu wątku:
Kodeks cywilny zawiera reguły dotyczące wzajemnych rozliczeń gwaranta i kupującego, mówi wyraźnie o braku odpłatności za naprawy gwarancyjne, o kosztach demontażu i transportu – art. 580 Kc. Precyzyjnie reguluje również sposób, w jaki gwarancja się przedłuża – przedłuża się ona o okres naprawy, a jeżeli rzecz była wymieniana, to gwarancja biegnie od początku.
W ustawie konsumenckiej brak jest takich przepisów, a więc gwarancja konsumencka może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo w razie wymiany rzeczy. Co najważniejsze - bardzo rzadko daje możliwość odstąpienia od umowy, czyli możliwość zwrotu towaru za zwrotem ceny, a takie uprawnienie – w pewnych, określonych przepisami, sytuacjach - daje nam ustawa. Z tego płynie wniosek, że czasami skorzystanie z uprawnień, jakie daje nam ustawa i zgłoszenie reklamacji do sprzedawcy jest bardziej korzystne niż reklamowanie na podstawie gwarancji.
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Cytat:
Zamieszczone przez
MC_
Kupując jako przedsiębiorca korzystasz z rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
A jako znawca KC możesz coś więcej powiedzieć od strony praktycznej?
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Przypominam się...dzisiaj ;-)
Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji
Witam po dłuższej przerwie.
Aparat wrócił do mnie tydzień temu. Sprawa wyglądała tak: w poniedziałek dostałem maila o tym, że części mają już na Żytniej i biorą się do roboty, w środę wysłali sprzęt (mail z nr listu przewozowego DHL), w czwartek dotarła paczka. Obiektyw i body solidnie zabezpieczone + folia na lcd, pełen profesjonalizm.
Na razie zrobiłem ok 500 zdjęć od powrotu z serwisu (wesele, makro na starych obiektywach m42, sport) i aparat sprawuje się dobrze.
Podsumowując - kontakt dobry - maile o otrzymaniu części, podjęciu naprawy. Po części mieli chyba rację, że europejski oddział Canona ma polski serwis tam, gdzie światło nie dochodzi. Sama naprawa przeprowadzona bardzo szybko.