-
Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Oficjalna informacja od Canon:
Canon poinformował o wprowadzeniu nowej drukarki z serii PIXMA Pro – PIXMA PRO-1, która jest pierwszym na świecie modelem A3+ wyposażonym w zestaw 12 atramentów. Drukarka gwarantuje najwyższą jakość wydruków zarówno monochromatycznych, jak i kolorowych. Dzięki temu jest doskonałym rozwiązaniem nie tylko dla profesjonalistów, ale i pasjonatów fotografii. Wyjątkowa jakość wydruku sprawia, że urządzenie sprosta wymaganiom studia fotograficznego i sprawdzi się przy produkcji komercyjnych wystaw. Drukarka charakteryzuje się także innowacyjnym designem inspirowanym systemem EOS.
Znakomite rezultaty dzięki systemowi 12 atramentów
Unikalny system 12 atramentów pozwolił na znaczące rozbudowanie gamy kolorów, a zastosowanie Chroma Optimizer gwarantuje jeszcze większą gęstość czerni oraz równomierny połysk. Zestaw 5 monochromatycznych atramentów umożliwia tworzenie profesjonalnej jakości czerni i bieli, a także wyjątkowo odwzorowanych detali. Wszystko to przy zachowaniu subtelnych cieni i kontrastów oraz równomiernych przejść tonalnych. Nowa generacja tuszów pigmentowych LUCIA gwarantuje wybitną trwałość obrazu, dzięki czemu wydruki mogą być przedmiotem sprzedaży lub ekspozycji.
Wyjątkowa jakość druku kolorowego i monochromatycznego
PIXMA PRO-1 wspiera rozdzielczość wejściową na poziomie 1200ppi
(dwukrotnie wyższą w porównaniu z poprzednimi modelami), by w pełni odzwierciedlić rosnącą liczbę pikseli dostępną w profesjonalnych aparatach. Tym samym tworzy doskonałe wydruki w wysokiej rozdzielności, nawet do 4800 x 2400dpi. Nowy system Optimum Image Generation (OIG) analizuje kolory na zdjęciu i tworzy optymalną kombinację potrzebnej ilości i wielkości kropel atramentu, które są precyzyjnie nanoszone przez głowię drukującą Canon FINE z 12,288 dyszami.
System OIG zapewnia doskonałe odwzorowanie koloru, naturalną gradację odcieni oraz równomierne nabłyszczenie przy wszystkich opcjach wydruku i typach nośnika, tak by stworzyć realistyczne wydruki. Drukowanie w trybie 16 bitów na kanał zapewnia bardziej płynne przejścia tonalne w wydrukach kolorowych i monochromatycznych. Nowy model PIXMA PRO-1 oferuje trzy tryby kolorów, w tym Photo Colour, który odtwarza żywe błękity i zielenie, aby kolory jeszcze lepiej zapadały w pamięć. Tryb Linear Tone odtwarza kolory z liniową krzywą tonalną, podczas gdy tryb ICC pozwala używać profili dopasowanych do rodzaju papieru lub tworzyć własne.
Wydajność na dużą skalę
PIXMA PRO-1 pozwala tworzyć wydruki w jakości wystawowej w około 2 minuty i 55 sekund zamiast w 7 minut i 55 sekund, jak było to w przypadku drukarki fotograficznej PIXMA Pro9500 MkII. Większy (2,5x) pojemnik z tuszem zapewnia dłuższy okres użytkowania pomiędzy wymianą. Dzięki nowej konstrukcji zbiorniki z atramentem dostępne są z przodu urządzenia. Z kolei tylna taca może w celu zwiększenia wydajności pomieścić do 20 arkuszy papieru fotograficznego, natomiast podajnik ręczny mieści papier o szerokości do 356mm (14”) a także cięższe papiery artystyczne.
Kontrola rzeczywistej objętości kropli stabilizuje głębię i gęstość koloru zapewniając powtarzalność rezultatów, co ma szczególne znaczenie w przypadku prac przeznaczonych na sprzedaż. Niezawodność w pracy profesjonalistów jest osiągana dzięki szerokiej gamie funkcji typowych dla profesjonalnych urządzeń wielkoformatowych. Gwarantuje to również wentylator z systemem cyrkulacji powietrza oraz dodatkowy system zasilania atramentem (niezależny od głowicy drukującej). Dzięki łączności Ethernet, PIXMA PRO-1 może być swobodnie współdzielona przez sieć.
Łatwa obsługa i profesjonalne zarządzanie kolorem
Wtyczka Easy-PhotoPrintPro upraszcza sterownik drukarki i pozwala na drukowanie wsadowe. Wsparcie obejmuje także pełen katalog produktów Adobe Photoshop oraz oprogramowanie Canon Digital Photo Professional.
Drukarka może automatycznie dokonywać korekty zbioru danych ICC dla podłoży Canona oraz Fine Art znanych marek.
Oprogramowanie Colour Management Tool Pro wspiera narzędzia do zarządzania kolorem x-rite, w tym Colour Munki Photo i Colour Munki Design, umożliwiające użytkownikom tworzenie profili ICC. Model PIXMA PRO -1 został także wyposażony w system Ambient Light Correction, który pozwoli dobrać parametry wydruku optymalnie dopasowane do miejsca, w którym wydruk będzie prezentowany. Kolory na wydruku są automatycznie przystosowywane dla najlepszego odwzorowania, bez względu na rodzaj i warunki oświetlenia.
PIXMA PRO-1 – kluczowe cechy:
Zaawansowana drukarka A3+ dla profesjonalnych fotografów
Przełomowy system 12 atramentów zapewniający szeroką gamę kolorów
Chroma Optimizer dla uzyskania jednolitej i błyszczącej czerni
System Optimum Image Generating wzmacniający reprodukcję kolorów
Doskonałe wydruki czarno-białe dzięki 5 monochromatycznym atramentom
Nowy atrament pigmentowy LUCIA gwarantujący wyjątkową trwałość
Możliwość tworzenia wydruków w jakości wystawowej w formacie A3 już w 2 minuty 55 sekund
Zwiększona pojemność atramentów zapewniająca dłuższe użytkowanie pomiędzy wymianami
Szeroka gama nośników, w tym 356mm (14'')
Easy-PhotoPrintPro do optymalizacji pracy
-
ciekaw jestem jak wypadnie w porównaniu z Epsonem R3000... planuję zakup i chyba poczekam jeszcze chwilę.
-
No i co? NI ma....
Czekam no to z utesknieniem, bo potrzebuję do wydruków B&W.
Ktos wie o co chodzi, dlaczego nie ma?
-
Jest jest...przynajmniej w USA.
Byla recenzja jako taka na Canonrumors.
Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Od jakiego papieru zacząć przygodę z tą drukarką?
Na początek chciałbym przetestować jakiś podstawowy papier matowy i błyszczący A4 - może Canona - na wydrukach barwnych. Zależałoby mi na tym aby ten pierwszy strzał był w miarę trafiony, chciałbym na starcie uniknąć podstawowych błędów w wyborze. Pierwsze wydruki mają trafić do albumów ale później wydruki A3 planuję już na ścianę.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Słabo znam ofertę papierów Canona z arkusza - z roli są bardzo fajne, moje ulubione to Photo Glacier i HW Gloss (300gsm), ale nie są chyba u nas dostępne w arkuszu.
Pewny strzał to Ilfordy Pearl i Gloss 290gsm.
Górna półka (z moich ulubionych) to barytowy Ilford Gold Fiber Silk, jego bliźniak - Canson Baryta Photografique (perłowe baryty), Hahnemuehle Photo Rag Baryta (baryt błyszczący o widocznej strukturze włókna na podłożu bawełnianym bez OBA), Photo Rag Pearl (kremowa perła na bawełnie), oba w wersji FineArt na podłożu papierowy z lekką domieszką OBA (bielsze), Canson Platine Fibre Rag (podobny do Baryta Photographique, perłowy na podłożu bawełnianym wybielany (ciekawostka) TiO2 bez OBA), Cztery wariacje baryty Harmana - z widocznym włóknem i całkiem gładki, błyszczący, wybielane OBA (jaśniejsze) i bez wybielacza (naturalne).
To oczywiście na początek, z szlachetniejszych papierów fotograficznych powlekanych. Dalej mamy kartony matowe, matowe teksturowane, płótna matowe i błyszczące - czeka Cię mnóstwo zajebiaszczej zabawy! *
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Czy ktoś z używających mógłby powiedzieć coś na temat kosztów wydruku tą drukarką? np.format A4
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Zabieram się za wydruki czarno-białe na papierach Ilford Pearl i Gloss (próby z kolorami i profilami Ilforda wyszły super).
Przyznam, że nie do końca rozumiem jak ustawiać parametry wydruku w sterowniku dla wydruku cz-b.
Po pierwsze, czy należy odhaczyć "wydruk w skali szarości" - nie działa wtedy opcja zarządzania kolorami w oparciu o profil.
Po drugie, jak w praktyce wykorzystać opcję "ocieplenia - ochłodzenia" wydruku cz-b, czy to nie rozwala idei wydruku tylko z wykorzystaniem tuszów szarych.
Należałoby poeksperymentować ale to już ma proste przełożenie na koszty i wolałbym zacząć od poprawnego ustawienia na starcie.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Na wstępie gratulacje z okazji nabycia najlepszej drukarki fotograficznej świata :D
Profili używa się w trybie kolor dla druku fotografii barwnych, choć można też z powodzeniem drukować w ten sposób fotografie B&W. Specjalnych profili do druku w trybie B&W producenci nie wykonują, bo nie są zbyt potrzebne.
Specjalny tryb B&W służy drukowaniu przy użyciu minimalnych domieszek atramentów barwnych, używanych wyłącznie do ew. zneutralizowania barwy podłoża. Mówiąc fachowo w tym trybie stosowany jest maksymalnie agresywny GCR, co pozwala uzyskać lepszą trwałość wydruku na blaknięcie - atramenty neutralne blakną znacznie wolniej niż C, M a przede wszystkim Y.
Jeśli jednak nie zależy nam na ultymatywnych właściwościach archiwalnych, nie musimy zawracać tym sobie głowy. Pigmenty LUCIA EX nawet w przypadku wydruków barwnych wytrzymują na ścianie kilkadziesiąt lat.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Cytat:
Zamieszczone przez
czornyj
Na wstępie gratulacje z okazji nabycia najlepszej drukarki fotograficznej świata :D
Dziękuję ! :grin: Tytułem usprawiedliwienia dodam, że próbowałem korzystać z niższej półki ale efekty były mizerne a mam już swoje lata i czasu mało na ciągłe poszukiwania :(.
Teraz mam sytuację odwrotną - co nie wydrukuję zaskakuje mnie in plus. Delikatne mgiełki na moich landszaftach wyglądają jakby unosiły się przed płaszczyzną obrazu, odcienie czerwieni i żółci są żywe i świetliste, długo by pisać...
Dzięki za rozwianie wątpliwości w zakresie wydruków cz-b. Pierwsze próby wypadły obiecująco, więc na razie nic nie zmieniam w ustawieniach. Przejścia tonalne w kierunku całkowitej bieli wyszły genialnie :grin:
Myślę, że czas spróbować Gold Fibre Silk Ilforda - przyznam, że mam sentyment do Ilforda z czasów fotografii analogowej, jego romansu z Ciba i papieru Cibachrome.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Witamy we wspaniałym świecie druku pigmentowego, gdzie nagle okazuje się, że matryce aparatów cyfrowych mają śmiesznie niską rozdzielczość, a odbitki z minilabów to nędzna pasza dla żyjącego w błogiej nieświadomości pospólstwa ;)
IGGFS przepięknie naśladuje ręcznie suszony baryt, jego głęboka czerń budująca fantastyczną kontrastowość czyniąc wydruki nieomal trójwymiarowymi.
Natomiast Cibachrome jest niestety nie do podrobienia :( Istnieją wprawdzie podłoża metalizowane, ale w tym wypadku zaleta druku pigmentowego - jaką jest mocno kryjąca i nieprzezroczysta natura atramentowego koloidu - staje się wadą i w ciemnych partiach gasi metaliczny charakter podłoża...
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Można gdzieś zamówić odpłatnie wydruki z tej drukarki?
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Witam
Pytanie do tych co kupili jaka cena wydruka A3 . Papier ,pigmenty i amortyzacja .znalazlem cene na jedno pojemnik w przeliczeniu na pzl 166 x12=1992 zl a wydajnosc 110 arkusz A3 tj.18 zl +papier ??. (+ -) 25 za A3 i amortyzacja. Za 16 -20 zl (w przeliczeniu na zl)u nas moge wydrukowac w studio ktore obsluguje zawodowcow i grafikow na epsonieA2 na art.papierachi orginalnych atramentach.
A moze gdzies w wyliczeniach jest blad.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Koszt zestawu pojemników to ok. 1200 zł. Pojedynczy pojemnik kosztuje ok. 120 zł. Arkusz papieru A3 Canon PP-201 to ok. 5,5 zł.
Nie znalazłem nigdzie jednoznacznego oszacowania wydajności zestawu pojemników. Przyjmując podaną w poście powyżej wydajność 110 arkuszy A3 mamy koszt wydruku ok. 16,5 zł. Jeśli kupimy pojemniki osobno a pewnie w zastosowaniu amatorskim tak będzie to koszt A3 wzrośnie do ok. 18,5 zł.
W jakimś teście niemieckim podano koszt tuszu do wydruku testowego A4 ok. 1.7 Euro co daje koszt wydruku A3 ok. 19,5 zł no i to chyba maksimum.
Co się wyrabia z tuszami przy użytkowaniu amatorskim i drukowaniu po kilka kartek dziennie to nie wiem - pewnie sporo znika podczas płukania głowicy.
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Przez lata byłem Epsoniarzem - zakochałem się w Stylusie Photo EX (pierwsza drukarka A3 która dawała naprawdę fotograficzną jakość, oszalałem jak zobaczyłem wydruk z tego cuda, w tamtych czasach ryła psychę, a fotografowie nie wierzyli że to wydruk), potem 1200, 1270, dwie 1290, R1800 i wreszcie Stylusa Pro 7880.
W tym jednak momencie trafiła mi się okazja potestowania Canona iPF6350 i wieloletni związek z Epsonkami szlag trafił - odkryłem życie bez zapchanych dysz, drukowania nozzle checków przed każdym zleceniem i pasków pojawiających się pod koniec wydruku, na który poszło już metr barytowego papieru wartego 50PLN.
Pigmentowa PIXMA Pro-1 Canona to zdecydowanie najlepsza, najbardziej udana i najtańsza w eksploatacji biurkowa drukarka pigmentowa jaka powstała. Jeśli tylko kogoś stać na taką przyjemność, to z pewnością warto zaznać przyjemności drukowania z użyciem misternej i szlachetnej technologii wodnopigmentowej, szczytowego osiągnięcia w dziedzinie artystycznego druku fotografii.
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Cytat:
Zamieszczone przez
czornyj
...
Pigmentowa PIXMA Pro-1 Canona to zdecydowanie najlepsza, najbardziej udana i najtańsza w eksploatacji biurkowa drukarka pigmentowa jaka powstała. Jeśli tylko kogoś stać na taką przyjemność, to z pewnością warto zaznać przyjemności drukowania z użyciem misternej i szlachetnej technologii wodnopigmentowej, szczytowego osiągnięcia w dziedzinie artystycznego druku fotografii.
Przyjemnie się to czyta :) no i wiadomo w jakim kierunku iść.
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Cytat:
Zamieszczone przez
czornyj
Pigmentowa PIXMA Pro-1 Canona...
Da się na niej wydrukować z rolki? Wiem, że nie ma takiego podajnika ale czy istnieje jakiś patent? Np czy wciągnie pocięty papier rolkowy i sterownik pozwoli na dłuższy wydruk?
Np kupiłbym rolkę 24" i pociął ją w poprzek po 356mm (bo tyle mieści podajnik ręczny). Można by wtedy drukować 175x262mm. Do dużego barańskiego jak znalazł. Wejdą 4 szt na taki pocięty arkusz. No i czy na papierze można drukować w poprzek? :-)
Fajnie by było bo na a3+ nijak nie wejdą 4 sztuki 150*225mm (a pomniejszać bym nie chciał...).
Patrząc na Twoje wyliczenia kosztów w innym wątku (2,15/a4 + papier) znów naszła mnie faza na zastąpienie labu takim "tanim ploterem". Może nie dla pieniędzy a wygody i elastyczności :-) A dodając do tego cenę odbitki np. 18x25 (którą i tak muszę przekadrować) to chęć posiadania takiego urządzenia wzrasta :-)
Jak z trwałością wydruku na zarysowanie? Można zamówić u Ciebie jakieś wydruki z tego canona? Ile za A3?
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Cytat:
Zamieszczone przez
jaroslaw.majcher
Da się na niej wydrukować z rolki? Wiem, że nie ma takiego podajnika ale czy istnieje jakiś patent? Np czy wciągnie pocięty papier rolkowy i sterownik pozwoli na dłuższy wydruk?
Np kupiłbym rolkę 24" i pociął ją w poprzek po 356mm (bo tyle mieści podajnik ręczny). Można by wtedy drukować 175x262mm. Do dużego barańskiego jak znalazł. Wejdą 4 szt na taki pocięty arkusz. No i czy na papierze można drukować w poprzek? :-)
Fajnie by było bo na a3+ nijak nie wejdą 4 sztuki 150*225mm (a pomniejszać bym nie chciał...).
Patrząc na Twoje wyliczenia kosztów w innym wątku (2,15/a4 + papier) znów naszła mnie faza na zastąpienie labu takim "tanim ploterem". Może nie dla pieniędzy a wygody i elastyczności :-) A dodając do tego cenę odbitki np. 18x25 (którą i tak muszę przekadrować) to chęć posiadania takiego urządzenia wzrasta :-)
Jak z trwałością wydruku na zarysowanie? Można zamówić u Ciebie jakieś wydruki z tego canona? Ile za A3?
Chyba nie jest tak różowo z kosztami - 2,15/a4. Jeden zasobnik o poj. 36ml kosztuje 150zł a na a4 trzeba liczyć ok. 1ml tuszu. Do tego sporo tuszu jest zużywane na czyszczenie dysz. Na chwilę obecną chyba tylko epson l800 :( Chociaż marzy mi się ta pixima pro-1 :D Cena samej drukarki jeszcze by uszła, gorzej z eksploatacją. Czy są na rynku rozwiązania (na oryginalnych tuszach) pozwalające zmieścić się w cenie np. 2zł za 15x23cmm, czy 4zł za A4 (z papierem - dobrym, niekoniecznie high-endowym)?
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Może Canon iPF8300? :-) Kupując 700ml wychodzi 1,6zł na 1ml. Tusz zdaje się ten sam.
Dodatkowo Czornyj podawał 0,7ml na A4. Przy cenie 110zł wychodzi 2,13 / a4.
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Cytat:
Zamieszczone przez
jaroslaw.majcher
Da się na niej wydrukować z rolki? Wiem, że nie ma takiego podajnika ale czy istnieje jakiś patent? Np czy wciągnie pocięty papier rolkowy i sterownik pozwoli na dłuższy wydruk?
Np kupiłbym rolkę 24" i pociął ją w poprzek po 356mm (bo tyle mieści podajnik ręczny). Można by wtedy drukować 175x262mm. Do dużego barańskiego jak znalazł. Wejdą 4 szt na taki pocięty arkusz. No i czy na papierze można drukować w poprzek? :-)
Fajnie by było bo na a3+ nijak nie wejdą 4 sztuki 150*225mm (a pomniejszać bym nie chciał...).
Patrząc na Twoje wyliczenia kosztów w innym wątku (2,15/a4 + papier) znów naszła mnie faza na zastąpienie labu takim "tanim ploterem". Może nie dla pieniędzy a wygody i elastyczności :-) A dodając do tego cenę odbitki np. 18x25 (którą i tak muszę przekadrować) to chęć posiadania takiego urządzenia wzrasta :-)
Jak z trwałością wydruku na zarysowanie? Można zamówić u Ciebie jakieś wydruki z tego canona? Ile za A3?
Może być problem - plotery korzystające z rolki prowadzą papier podciśnieniowo, z dużą precyzją, potężną mocą i kontrolą przekoszenia. Zwykła drukarka może mieć problemy nawet z załadowaniem papieru, potem z uderzaniem głowicą w wygięty papier, prostym prowadzeniem długich arkuszy i ich uciągnięciem. Do tego dochodzą trywialne problemy wynikające z braku obsługi rolek w sterownikach.
Rolka 24" ma 610mm, więc można ją ciąć tylko na 305-tki - choć z tym też mógłby być problem. 356mm i tak nie weszłoby do tylnego podajnika, z przedniego druk z roli jest całkowicie nierealny.
Zdecydowanie lepszym i bardziej wyjściem jest cięcie A3+ (329x483) na 4 - wychodzi 164,5x241,5, więc takie 15x23 na bogato.
Oczywiście najlepszym wyjściem jest niestety zakup plotera 24" - papier w 610mm rolach i tusze do plotera są tańsze, a maszyna jest nieporównywalnie szybsza. Osobiście uskuteczniałem i nadal uskuteczniam na takowym regularną produkcję ślubnych 15x23 drukując na rolce 61cm w paskach po 4 sztuki, w niecałą godzinkę mam gotowe (wydrukowane i pocięte) zlecenie 80-100 fotek do albumu.
Canon LUCIA EX chlubi się najlepszą na rynku odpornością na ścieranie, więc jest nieźle - w przypadku PIXMY Pro-1 dochodzi do tego dodatkowy GO, który powinien jeszcze poprawić i tak dobrą odporność. Niestety prywatnie drukuję na ploterze iPF8300, ale o wydruk z PIXMY Pro-1 mogę poprosić kolegę, który jest jej szczęśliwym posiadaczem - podeślij adres na PM jeśli jesteś zainteresowany ;)
Cytat:
Zamieszczone przez
jinks
Chyba nie jest tak różowo z kosztami - 2,15/a4. Jeden zasobnik o poj. 36ml kosztuje 150zł a na a4 trzeba liczyć ok. 1ml tuszu. Do tego sporo tuszu jest zużywane na czyszczenie dysz. Na chwilę obecną chyba tylko epson l800 :( Chociaż marzy mi się ta pixima pro-1 :D
Po pierwsze kaseta kosztuje 110PLN, po drugie Canon zużywa na A4 ok 0,7ml, po trzecie prawie nie zużywa tuszu na czyszczenie dysz (chyba że ktoś go włącza i wyłącza - wtedy masakra).
Epson L800 jest bezkonkurencyjny pod względem kosztów, ale znośnego B&W na nim nie uzyska, trwałość wydruku gorsza, a ilość mediów na których da się drukować nieporównywalnie uboższa.
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Cytat:
Zamieszczone przez
czornyj
Po pierwsze kaseta kosztuje 110PLN, po drugie Canon zużywa na A4 ok 0,7ml, po trzecie prawie nie zużywa tuszu na czyszczenie dysz (chyba że ktoś go włącza i wyłącza - wtedy masakra).
Epson L800 jest bezkonkurencyjny pod względem kosztów, ale znośnego B&W na nim nie uzyska, trwałość wydruku gorsza, a ilość mediów na których da się drukować nieporównywalnie uboższa.
Od jakiegoś czasu szukam informacji o tej drukarce w internecie i znalazłem jedynie kasety po 145-150zł. Jeśli faktycznie można je kupić po 110zł a drukarka zużywa 0,7ml/A4 a nie 1ml to takie koszty mnie w zasadzie zadowalają. Nie koniecznie szukam rozwiązania tańszego od labu. Nie chciałbym jednak przekraczać ok. 4zł za A4. Czy to jest możliwe przy takiej drukarce? Czy gdzieś można kupić arkusze A4, A3 lub A3+ w większych ryzach np. 250-1000szt. w niższej cenie niż przy ryzach typu 10-50szt.?
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Na gorszych papierach - bez problemu.
Na dobrych papierach - tylko rolka, mój ulubiony Canon Glacier 300g/m^2 kosztuje mnie ok. 1,5PLN za A4
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Cytat:
Zamieszczone przez
czornyj
A3+ (329x483)
Jesteś w 100% przekonany, że papier sprzedawany w paczkach ma ten wymiar? Bo jak tak to problem znika. No może oprócz kosztów takiego papieru.
Może mógłbyś po krótce napisać mały przewodnik po papierach? Wybór jest ogromny, nawet do papierów 10zł/A4. Łatwo się zgubić.
Za chwilę napisze PW w sprawie tych wydruków.
Przy okazji skoro jesteś moderatorem to przeniesiemy się z dyskusją o canonie do odpowiedniego wątku? :-)
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Bardzo dobry pomysł, przenoszę OT do stosownego wątku ;)
Faktycznie, pod oznaczeniem "A3+" kryje się sporo różnych formatów, ale w przypadku drukarek atramentowych oznaczenie to odpowiada formatowi zwanemu w US Super A3, Super B, SRA3 - o wymiarach 13x19 cali czyli dokładnie 329x483mm. Wszystkie papiery do druku atramentowego konfekcjonowane w formacie A3+ (SRA3+) z którymi się zetknąłem miały 329x483mm i nie zetknąłem się z wyjątkiem od tej reguły.
Co do przewodnika po papierach, to od dawna noszę się z tym zamiarem - ale ogrom takiego przedsięwzięcia nieco mnie paraliżuje. Dodatkowo czekam na wsparcie dla i1pro2 w Argyllu CMS, bo chciałbym swe rozważania poprzeć spektrogramami M1/M2 (pomiar z UV i bez UV), a nie chce mi się bulić ~100$ za SpectraShop lub BabelColor CT&A.
Cytat:
Zamieszczone przez
jaroslaw.majcher
Jesteś w 100% przekonany, że papier sprzedawany w paczkach ma ten wymiar? Bo jak tak to problem znika. No może oprócz kosztów takiego papieru.
Może mógłbyś po krótce napisać mały przewodnik po papierach? Wybór jest ogromny, nawet do papierów 10zł/A4. Łatwo się zgubić.
Za chwilę napisze PW w sprawie tych wydruków.
Przy okazji skoro jesteś moderatorem to przeniesiemy się z dyskusją o canonie do odpowiedniego wątku? :-)
-
Odp: Tusz z Epson L800 do Epson P50
Cytat:
Zamieszczone przez
czornyj
Co do przewodnika po papierach, to od dawna noszę się z tym zamiarem - ale ogrom takiego przedsięwzięcia nieco mnie paraliżuje.
A nas maluczkich paraliżuje ogrom oferty papierów na rynku. :smile:
Wskazałeś mi kierunek na starcie mojej przygody z PRO-1 i sumiennie go realizuję. Ostatnio przetestowałem Gold Fibre Silk Ilforda i mam kilka spostrzeżeń. Wydrukowałem kilka moich landszaftów i wszystko było O.K. Efekt dosyć podobny do wydruku na Smooth Pearl.
Gdy następnego dnia zobaczyłem te wydruki oświetlone słońcem to mnie wdusiło w fotel. Fantastyczne wysokie światła, głębokie pełne szczegółów cienie. Zupełnie nie było tego widać przy sztucznym świetle. Jest jakaś tajemna wiedza o papierach i ich właściwościach i jest potrzeba jej przekazania amatorom, którzy może coś tam przypadkiem odkryją (albo nie). Tak więc czekamy :-)
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Czekając na przewodnik po papierach zapytam czy ktoś miał do czynienia z papierami tecco?
Centrum papieru bardzo je ostatnio promuje. Wydawać by się mogło, że mają bardzo dobry stosunek jakość/cena ale jak jest w rzeczywistości?
Podstawowy Professional Portrait Pearl Gloss 248g to ok 5zł/a3+
Satynowy Professional Portrait LUSTER 285g ok 8,50/a3+
Część papierów np luster ma certyfikaty WIR
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Zastanawiałem sie czy przy okazji zakupu papierów Ilforda w Centrum Papieru nie kupić na próbe także Tecco, ale przyznam, że zniecheciła mnie bliskość cenowa do papieów Ilforda. GALERIE Classic Pearl 250 g, A3+ wychodzi po 6zł.
Poza tym bardzo mi się sprawdzają fabryczne profile Ilforda a na tym polu nie chciałbym eksperymentować.
No ale czekamy na kogoś kto sie "poświęci" i przetestuje Tecco.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Tecco to spora niemiecka papiernia, klepią wiele papierków OEM dla Epsona i Canona, raczej sensowna jakość.
Z ciekawostek Teccowskich interesujące są Premium Raster Silk 290g/m^2 - jedyny sensowny papier o wykończeniu a'la Kodak Endura Silk (Surface Y) zwany u nas matem jedwabistym (regularna faktura plastra miodu, przypominająca zdjęcia ze starych albumów).
Drugie mało spotykane podłoże to Iridium Silver Gloss - całkiem przyjemny papier metalizowany. Wprawdzie z uwagi na mocno kryjącą i nieprzezroczystą naturę pigmentu ciemny nadruk tłumi efekt metaliczności, ale za to papier jest znacznie bardziej kontrastowy niż odpowiedniki minilabowe, których nie znoszę z uwagi na szarość bieli.
W kwestii podłoży błyszczących, perłowych, barytowych itd. preferuję ofertę Canona, Ilforda, Hahnemuehle i Cansona, w Tecco na razie nic nie zwróciło mojej uwagi.
Ilforda serii Classic nie polecam do druku pigmentowego. Jest to papier z warstwą puchnącą, mającą hermetyzować barwnik, z pigmentem efekty są średnie. Sporo sobie natomiast obiecuję po nowej serii Galerie Prestige Smooth Pearl/Gloss/High gloss. Canon niestety kończy ponoć produkcję Glacier 300g/m^2, który do tej pory był moim podstawowym podłożem z uwagi na wyjątkowo ładną perlistość, krzepkość i świetną trwałość. Pierwszym kandydatem na następcę dla mego nieodżałowanego Glaciera jest właśnie GPSPP12, więc niebawem pewnie zdam relację dot. tego papierku.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Może kogoś zainteresuje wyliczenie wydajności atramentów dla drukarki Pixma Pro - 1 wg producenta http://www.canon.pl/ink/Yield/printers/PIXMA_PRO-1.aspx
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Jako że przymierzam się do zakupu jakiegoś sensownego urządzenia, na podstawie profili udostępnionych przez Ilforda dla papieru Galerie Fibre Silk pokusiłem się o porównanie gamutu drukarek Epson R3000 oraz Canon Pixma Pro 1. Wygląda to tak:
.
Koszty tuszu w najtańszych znalezionych w sieci źródłach (PL): Epson 25.9 ml 88 zł (3,40 zł/ml), Canon 36 ml 112 zł (3,11 zł/ml), a to już całkiem blisko 2,75 zł/ml dla Epsona 3880. W dodatku Canon, jak pisze kolega Czornyj, zużywa mniej atramentu przy druku. Cena startowa obu drukarek jest podobna (Canon ok. 10% droższy). W Canonie jest mniejszy problem z zapychaniem głowicy. Co może mnie zaskoczyć w niej? Są jakieś argumenty przeciw? Czy posiada on niezależne głowice dla czerni matowej i fotograficznej (a tym samym czy zużywa zbędnie tusz przy zmianie medium)?
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Przyjmując, że Canon zużywa ok. 70% tego, co Epson oraz marnuje mniej tuszu na konserwację uważam, że koszt tuszu przy 20x30 powinien oscylować w granicach 2,2PLN. Dodatkowo tusze do PIXMY Pro-1 dostępne są w wielopakach, gdzie koszt kasety spada do 105PLN a koszt do ok. 2PLN.
PIXMA Pro-1 posiada osobną kasetę dla MBK osobną dla PBK, więc nie marnuje tuszu podczas zmiany papieru z fotograficznego na matowy czy płótno.
Różnice w gamucie są do pominięcia, natomiast co bardziej istotne LUCIA EX pozwala uzyskać wyższą gęstość optyczną czerni na wydrukach fotograficznych, co daje ok. 2/3EV przewagi w DR nad Epsonem K3 - tworzy to na wydrukach wrażenie przestrzenności. Wisienką na torcie jest lepsza neutralność B&W, 3 szare tusze +2 czernie, większa odporność na ścieranie, bronzing, gloss differential, oraz trwałość na blaknięcie.
Zaskoczyć może wielkość, niektórzy narzekają też na brak wyświetlacza.
Szczerze mówiąc nie bardzo sobie potrafię wyobrazić powód, dla którego ktoś mógłby się zdecydować na R3000 zamiast na PIXMĘ Pro-1...
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
1) Chciałbym jeszcze upewnić się przed zakupem co w przypadku Canona oznacza format A3+. Czy jest to 32,9 x 48,3 cm (13 x 19") i czy w takim formacie drukarka ta ma możliwość drukowania bez marginesów? Gdyby canonowe A3+ oznaczało inne wymiary nie chciałbym stanąć przed koniecznością korzystania z ograniczonej ilości podłoży krojonych i oznaczonych jedynie czerwonym logo.
2) Czy Ilford Smooth Galerie to dla tej drukarki podłoże "fine-art"? Druk z marginesami 35mm na tym podłożu bardzo by mnie bolał... ;)
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Cytat:
Zamieszczone przez
simon83
1) Chciałbym jeszcze upewnić się przed zakupem co w przypadku Canona oznacza format A3+. Czy jest to 32,9 x 48,3 cm (13 x 19") i czy w takim formacie drukarka ta ma możliwość drukowania bez marginesów? Gdyby canonowe A3+ oznaczało inne wymiary nie chciałbym stanąć przed koniecznością korzystania z ograniczonej ilości podłoży krojonych i oznaczonych jedynie czerwonym logo.
2) Czy Ilford Smooth Galerie to dla tej drukarki podłoże "fine-art"? Druk z marginesami 35mm na tym podłożu bardzo by mnie bolał... ;)
W sterowniku drukarki jest możliwość wyboru papieru 13"x19"(33x48cm) i wydruku bez marginesów oraz nawet 14"x17".
O tym czy podłoże jest "fine art" decyduje nie drukarka tylko producent papieru. Ilford w swoich profilach ICC ( wprost w nazwie pliku z profilem) podaje jakie parametry podłoża trzeba ustawić w sterowniku dla danego papieru np. dla Galerie Prestige Fine Art Smooth ustawić należy Photo Paper Matt co daje możliwość druku bez marginesu. Dla innych papierów (nie sprawdzałem dla jakich) może być wymagane ustawienie FAP i wtedy konieczne są marginesy.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Cytat:
Zamieszczone przez
marfot
Ilford w swoich profilach ICC ( wprost w nazwie pliku z profilem) podaje jakie parametry podłoża trzeba ustawić
Racja, zapomniałem o tym, mimo że ściągałem kilka godzin wcześniej aktualne profile :). Dziękuję za pomoc. Grunt, że obsługuje 13x19", to daje jakieś możliwości. Organizuję jeszcze źródło oprawy wydruków i zamawiam urządzenie. Planuję naklejać wydruki wprost na czarną/białą płytę piankową zostawiając pustą przestrzeń wokół zdjęcia. Płyta w formacie B2 (50x70 cm) stworzy ładną ramkę dla wydruku A3+.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
13" to praktycznie standard, więc problemu nie będzie.
Co do mnie, to oprawiam prace albo klejąc je na piankę samoprzylepną 10mm bez passe-partout, albo na piankę samoprzylepną 5mm z marginesem, do tego wycinam z kartonu ramkę passe-partout z okienkiem ciętym pod kątem 45stopni, a całość oprawiam w ramkę alu/drewnianą.
Piankę dobrze się formatuje zwykłym nożykiem OLFA z czarnymi ostrzami i linijką z metalową sztabą.
Dla leniwych - gotowe ramki drewniane z dociętą pianką i passe-partout - Ogami,
Pianki samoprzylepne, zawieszki do pianek - Falter,
Same profile i osprzęt do ramek alu i drewnianych na wymiar - Klimar
Do cięcia passe-partout na początek wystarczy sam nóż kątowy i liniał, sam korzystam z najprostszego stołu, jest wygodny i chodzi jak burza:
Gotowa wystawa - pianki 5mm Falter, ramki alu Klimar, passe-partout Fabriano, wydruki 60x90 Hahnemuehle Photo Rag Satin 310g...
...i oczywiście tusze Canon LUCIA EX 8-)
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Jakie minimalne marginesy (pomijając druk bezmarginesowy) można ustawić na Pro-1 dla papierów pearl/gloss? Czy jestem w stanie bez metody prób i błędów ustawić obraz idealnie na środku arkusza zostawiając wokół niego białą, równą na każdej krawędzi ramkę?
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
W "Podręczniku ekranowym" znalazłem odpowiedź na pierwsze pytanie. Margines górny: 3mm, dolny: 5mm, lewy/prawy: 3.4mm. Aktualne pozostaje zatem pytanie drugie :).
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Drukowałem z Lightrooma i przez pomyłkę ustawiłem marginesy 2 mm praktycznie na kazdej krawedzi. W sterowniku miałem wydruk bez marginesu a w LR "zostały" 2mm. Wyszły w miarę równe na formacie A4. Tego się chyba nie da zrobić drukując z oprogramowania drukarki.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Zastanawia mnie co to jest za tusz PGI-29 CO (chroma optimizer). Wg specyfikacji canona starcza go tylko na 90 zdjęć A3+. Czy ten tusz idzie w każdym wydruku?
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
nie orientuje się ktoś, czy papier CANON Glacier Photo będzie nadawał się do druku na epsonie r2880? - oczywiście po oprofilowaniu. Pozdrawiam,
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Przepraszam , że tutaj się podepnę ale mam małe pytanko. Kupiłem Canona 9500 MK II czy macie informację czy jest do niej system stałego zasilania lub zamienniki oryg. tuszy? Pro 1 cenowo mnie odstraszyła niestety
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Ostatnią rzeczą, jaką montowałbym do Canona to system stałego zasilania, gdy Ci się coś zapowietrzy, to głowica się usmaży. jeśli już to tylko kartridże wielokrotnego napełniania, choć też ryzykowne. Do takich zamiennych zabaw nadaje się epson z jego "niezniszczalną" piezoelektryczna głowicą. Spróbuj na agawa.pl z OCP. Pozdrawiam,
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
o pojawiły się zamienniki, szkoda, że nie ma jeszcze Activejeta do niej :(
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Cytat:
Zamieszczone przez
czornyj
Szczerze mówiąc nie bardzo sobie potrafię wyobrazić powód, dla którego ktoś mógłby się zdecydować na R3000 zamiast na PIXMĘ Pro-1...
Ponieważ dla R3000 można znaleźć bardzo dobrej jakości tusze nieoryginalne, również encapsulated podobnie jak OEM i o bardzo dobrym glossiness oraz dMax, w cenie ok 0.80PLN/ml (wliczając VAT za łączny koszt towaru i przesyłki + cło importowe - stawka 0%)....!
.... i po wykonaniu około 15000 wydruków A4 na samym tuszu mamy oszczędzone(w stosunku do Pixmy Pro-1 jadącej na oryginałach - nie licząc kosztów wymiany głowic) mniejwięcej tyle by sobie kupić ploterek 24" - Epson'a Stylus Pro 7900 z UltraChrome HDR licząc po wygórowanej cenie podanej na epson.pl..............:-D:-D:-D
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Wątpię, by SP7900 przetrwał 15tyś A4 na zamienniku, a SPR3000 ma na to całkowicie nikłe szanse. Do tego kalkulacja nie uwzględnia kosztów zwiększonego zużycia tuszów na częste czyszczenie dysz, naszego czasu i nerwów :mrgreen: O niewiadomej trwałości wydruku przez litość nie wspomnę
Ogólnie gdybym miał perspektywę wydruku 15tyś A4, to raczej szarpnąłbym się na iPF6400/8400 - sumaryczny koszt wydruków będzie niższy, prędkość realizacji będzie 10x większa, jakość lepsza, trwałość gwarantowana, komfort pracy z innej ligi, a do tego moża dziubnąć 100 innych rodzajów zleceń. Miałem Epsona R1800 na stałym zasilaniu, miałem iPF6350, teraz (o radości!!!) mam wreszcie kaliber 44" - wszechmocnego iPF8300, wiem co mówię ;)
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
czornyj.. te trzy roześmiane gębki świadczą o tym że owe 15000 wydruków A4 na R3000 to był żart jakby.. bo jako obecnie amatora mnie na to nie stać. ;) chociaż... taką liczbę daje nam drukowanie tylko 41 zdjęć codziennie przez okres jednego roku.
Gdybym jednak dziwnym zrządzeniem losu miał przejść na profeskę to wybierając np 24" pewnie zdecydowałbym się na iPF6400, bo... nie wierzę własnym oczom... Canon iPF6400 300ml Ink Cartridges -- 47.95GBP za 300ml - taka promocja czy pomyłka na ich stronie... i jeszcze to że canon te iPF'ki rozdaje prawie darmo w leasing'u.. Nic tam że te głowice trzeba wymieniać co kilka/kilkanaście litrów przelanego tuszu.. i tak się opłaci. Zwłaszcza że SP7900 (jak widze na LuLi) miewają poważne problemy z drożnością dysz i z tego powodu seria 7890 wydaje się być rozsądniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o ofertę epsona... więc canon wygrywa z 12-stoma inkami LuciaEX... ;)
Jednak, jak sądzę, dla amatora (spośród A3+) drukarka R3000 chodząca na zamiennikach nie jest głupim rozwiązaniem... bo tenże amator nie musi aż tak rozpaczliwie trzymać się za kieszeń kiedy realizuje swoje amatorskie projekty. A dla epsonów jest w czym wybierać jeśli chodzi o niefirmowe tusze.. i nie mam na myśli używanie CISS'ów tylko cartridge'ów wielokrotnego napełniania. Miałeś złe doświadczenia z ciss'em na Twojej byłej R1800.. a możesz napisać jakiej marki tuszu używałeś..? Lyson'ów może czy czegoś bardziej NoName...? Ja cały czas mam na myśli tusze które mają dobrą reputacje na takich forach jak the Luminous Landscape czy dPreview.. jest ich kilka do wyboru a chwalone w Polsce Lyson'y nie są wymieniane choć to amerykańska firma. W USA, UK i innych bogatych zachodnich krajach, używanie niefirmowych tuszów nie jest uważane za takie druciarstwo i dziadostwo jaką to opinię próbuje się kreować na polskich forach Nikoniarze i CanonBoard.
Na marginesie dodam że, czytając dzisiaj ten wątek na LuLi epson 4900 ready to order first inkset....? natrafiłem na firmą która odważyła się sprzedawać również zamienniki do canonów.. takich jak pro9500mkII. iPF5100, iPF6300, oraz oferuje też tusze i cartridge do Pixma Pro-1 ale na razie oferta nie jest dopięta, i trzeba się z nimi konsultować przed dokonaniem zamówienia. Wspominają o tym że kolory są kompatybilne z OEM ale tusze szare wymagają oprofilowania. Kolega crazy pytał o zamienniki do 9500mkII dlatego o tym wspominam... wystarczy wrzucić w googlarkę chasło INKJETCARTS. Wspomniana przez bnmnb firma OCP produkuje tylko tusze barwnikowe do pixmy pro9000 a tysze pigmentowe do 9500mkII widnieją w ofercie jako under development.
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Posiadam jeszcze w stajni R1800, lałem do niej co popadnie (głównie tusz barwnikowy) i mechanizm podawania papieru już się zajechał, elektronika też coś szwankuje, lecz głowica bez zmian - działa bez zarzutu. Myślę, że w przypadku domowych wydruków, nawet jeśli mamy borykać się z zasychaniem głowicy itp. zamienniki opłacają się. Nie wyobrażam sobie płacić za komplet atramentów do r2880 400zł i wydrukować na nim niecałe 50 kartek A3, nie mówię już o postoju i pewnie też zasychaniu. To prawda jednak, że zabawa z zamienniki bywa frustrująca i upierdliwa, wiele razy miałem ochotę wyrzucić drukarkę za okno i nakrzyczeć Pani z .....pl co to za kartridże sprzedają, które nie trzymają atramentu, bywa że wycieknie przez głowicę, sam nie wiem, czy to wina wkładów czy słabej lepkości atramentu. Zamiennik to kupa nerwów i doświadczenie w opanowaniu cholerstwa, lecz jest taniej, zwłaszcza, gdy człowiek eksperymentuje z wydrukami, a nie każda fota okazuje się warta wydruku. Użytkowanie zamiennego tuszu zmusiło mnie do zakupu kalibratora - bez tego urządzenia ani rusz w tym przypadku. Gdybym miał jednak używać oryginalnego atramentu, na pewno nie kupiłbym dzisiaj małej drukarki, tylko od A2 wzwyż, z dużymi pojemnikami. Pozdro
--- Kolejny post ---
Pytanie co Czornyja: CANON Glacier Photo - lubisz ten papier - cz można pchać go do epsona, czy tzw. drukowanie na zimo i ciepło coś tu namiesza?
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Cytat:
Zamieszczone przez
digger-gp
czornyj.. Kolega crazy pytał o zamienniki do 9500mkII dlatego o tym wspominam... wystarczy wrzucić w googlarkę chasło INKJETCARTS. Wspomniana przez bnmnb firma OCP produkuje tylko tusze barwnikowe do pixmy pro9000 a tysze pigmentowe do 9500mkII widnieją w ofercie jako under development.
A coś w PL możesz polecić, bo z zagranicy mało opłacalne ściąganie zamienników
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+
Cytat:
Zamieszczone przez
crazy
A coś w PL możesz polecić, bo z zagranicy mało opłacalne ściąganie zamienników
Nic nie polecam.. ja po prostu wspomniałem że że w ogóle udało mi znaleźć pigmentowe tusze do drukarek Pixma Pro u renomowanego sprzedawcy w USA(tego czy istotnie aż tak renomowany też nie jestem pewien). Wiadomo że ktoś taki kładzie na szalę swoją reputację i będzie starał się nie sprzedawać jakiegoś badziewia.. Alternatywnie możesz skusić się na ofertę ebay'owych sprzedawców LINK ..albo Honkong albo barwniki.. i tym podobne cudaki..
-
Odp: Canon PIXMA PRO-1 zaawansowana drukarka A3+