pytanie, na czym najlepiej ustawiać?
próbowalem na ulotkach itp.
jest może jakiś wzór który można zciągnąć wydrukować itp?
Wersja do druku
pytanie, na czym najlepiej ustawiać?
próbowalem na ulotkach itp.
jest może jakiś wzór który można zciągnąć wydrukować itp?
http://www.northlight-images.co.uk/a...djustment.html
mówisz-masz.Pozdrawiam
super, dzięki.
teraz pytanie, niby jestem trochę anglojezyczny, niestety nie do końca wszystko rozumiem.
w linku ponizej wrzuciłem jpg z ponoć ustawionym af. czy moglby to ktoś ewentualnie obejżeć i potwierdzić?
pozdrawiam
http://www.kominkowe.neostrada.pl/proba.JPG
Ja mam jedną zasadniczą wątpliwość odnośnie proponowanej metody . Monitory LCD wypuszczają światło spolaryzowane liniowo. Próby stosowania filtrów polaryzacyjnych liniowych w lustrzankach z AF (fazowym) kończyły się zawsze fiaskiem, ze względu na błędy AF przy świetle spolaryzowanym liniowo (sam miałem taki filtr i ze względu na kłopoty z ostrzeniem wylądował u kolegi, który ostrzył manualnie). Regulowanie AF dla światła spolaryzowanego liniowo wydaje mi się dosyć karkołomne (no chyba, że głównym zajęciem jest fotografowanie monitora ;) ).
mam jeszcze jedno pytanie
moja kamera: 7d
ustawiłem micro adjustment, ale widzę że nie nie działa to w automacie.
tzn, jeżeli ustawię pokrętło na zielonym nie ma tej korekcji (już wprowadzonej)
co więcej,
czasem po zmianie ustawień mikrorególacji af zmiany te nie są widoczne, tak jakby zawieszał się na starych, dziwnie się czasem zachowuje
Najpierw coś się dowiedz zanim grzebiesz w ustawienia, których nie do końca rozumiesz. To, że coś nie jest widoczne w opcjach na danym programie nie oznacza, że to nie działa.
http://www.canon-board.info/showpost...0&postcount=45
nie zrozumialeś mnie.
nie pisalem, że funkcja ta nie jest dostępna z menu, ale że mikroregulacja nie działa ( ta wcześniej wprowadzona)kiiedy przełącze w tryb automatyczny.
ostatecznie i tak dziękuję za linka, po polsku bedzie wiele łatwiej, no i metooda jakaś bardziej ludzka.
Mam pytanie odnośnie tv, wiem że będzie to pewnie kwestia ustawień, ale właśnie dlatego pytam w dziale dla początkujących.
Av po ustawieniu synchroizacji błysku działa z lampą, tv już nie bardzo chce.
Co powinienem ustawić i gdzie?
tutaj trochę inaczej, szablony różne pod różne szkła tzn inny pod tele, inny pod macro itd.
http://www.k10dbook.com/newchart.pdf
a tutaj jak to w praniu wygląda http://pentaxdslrs.blogspot.com/2008...or-pentax.html
chodzi o pentaxa, ale wszystko to samo u nich jak i u nas,
najlepiej ustawić pi x drzwi w domu, a później w teren i "doszlifować" ustawienie korzystając z drzew, słupków, płytek chodnikowych itp.
Zgadzam się, najlepiej ustawić w plenerze, pobawić się na różne odległości, porównać z Live View. To co sobie ustawiłem kiedyś w domu na tablicy nijak się miało do późniejszej pracy..
No właśnie - skąd ta różnica tablice vs real ?
Inne światło, inne odległości. Poza tym głębia ostrości normalnie nie rozkłada się równomiernie o czym wiele osób zapomina i cyrklują tak żeby przed 0 i za zero była tak sama odległość (jeżeli mówimy o tablicy). Ostrość normalnie zawsze rozchodzi się trochę bardziej za obiektem. Ale to też nie może być wyznacznikiem. Gdy np. robię piłkę nożną, a tam ludzie są zazwyczaj przechyleni do przodu to kalibruję żeby był lekki FF (na tablicy).
Tak jak pisałem, lepiej pobawić się w plenerze. Jak dostałem swego czasu obiektywy po kalibracji to wybrałem się na testy po mieści. Oczywiście trzeba było każdy obiektyw dodatkowo poustawiać w body. Potem wróciłem do domu i na tablicy już wychodziło inaczej, a w rezultacie ustawiania "z pleneru" były najbardziej odpowiednie i przy nich zostałem. Najlepiej wziąć jakąś znajomą osobę w teren, gdzie jest trawa i oglądać jak rozkłada się GO z różnych odległości - to jest najbardziej miarodajne. Warto pamiętać żeby wziąć ze sobą statyw :) Porównać to z tym co dostajemy na Live View. Parę strzałów i nie powinno być problemów z oceną, czasem pomoże kalibracja w body, a czasem nie. Wszystko zależy czy problemem jest sam obiektyw, czy sam samo body, a czasem to i to.
Tutaj całe kompendium wiedzy na ten temat:
http://www.accord-foto.pl/index.php?artykul=110
http://www.accord-foto.pl/index.php?artykul=280
http://www.accord-foto.pl/index.php?artykul=357
Poza tym jesli mnie pamiec nie myli, to Canony polprofesjonalne (czyli wszystko ponizej 1D) uznaja ze ostrosc jest OK jesli Body trafi gdzies w przedziale GO. Czyli raz moze byc tak ze przed punktem gdzie ostrosc zostala zlapana GO juz sie konczy i calosc jest za tym punktem, innym razem moze byc dokladnie na srodku GO, a przy kolejnym zdjeciu na koncu GO.
Tylko seria profesjonalna ustawia punkt ostrosci zawsze 1/3 GO, tak ze 1/3 GO jest przed tym punktem a 2/3 za.
Wiec przy takich mikroregulacjach trzeba by zrobic sporo zdjec i wyposrodkowac wynik odrzucajac skrajne. Albo po prostu nie ruszac :D
U nie w C18-135 na 550D niby jest ciut FF w granicach luzu na pierścieniu ostrości... (ok. +- 1mm na obwodzie). Raz trafi, raz nie, ale jak nie trafi i się ciut nim ruszy w granicy luzu to mamy to co na LV. Wychodzi na to, że może dobrze ostrzyć od niesk. do obiektu, a w drugą stronę nie (lub na odwrót). Wielokrotne ostrzenie w identycznym kadrze ze statuwu daje ciut inny efekt końcowy... Sprawdzałem na innym body i z innym obiektywem.
Nie potrafie znalesc konkretnie tego zrodla gdzie widzialem dokladne info.
Tu masz jakas "pierwsza z brzegu" strone na ktorej jest to tez opisane
http://photo.net/learn/focustest/
Poguglam jutro w wolnej chwili, moze uda mi sie znalesc jakis sensowniejszy i pełniejszy opis. Nie wiem na ile mozna zaufac mojej pamieci ale jestem prawie pewien ze widzialem to na jakiejs oficjalnej stronie canona albo cos w tych okolicach.
ps. Tu jakas stara dyskusja na CB
http://www.canon-board.info/showpost...9&postcount=39
Na poczatku watku jest przeklejony kawalek jakiejs Canonowej specyfikacji ktora zaklada ze aparat uznaje ostrosc za trafiona jesli jest w 1/3 GO, przy czym aparaty nie profesjonalne nie musza tam trafiac za kazdym razem.
Głównie chodzi mi o to 1/3 i 2/3 w jedynkach bo nigdzie się z czymś takim nie spotkałem.
W jedynkach jest więcej krzyżowych, AF jest szybszy, jest bardziej precyzyjny ale to 1/3 i 2/3 to, po mojemu, raczej jakieś internetowe cuda czyli legenda :-). Nie wiem jakiego algorytmu AF używają trzycyfrówki, dwucyfrówki, jednocyfrówki i jedynki. Nie sądzę, żeby był on znacząco różny. Najprawdopodobniej algorytm celuje "w punkt" i ustawia się w pobliżu środka GO. Jak oddasz AF do serwisu to "norma" serwisowa dla segmentu amatorskiego (trzycyfrówki) jest, że jeśli ostrość jest w granicach GO to... nie ma reklamacji.
EDIT: Na podlinkownaj przez Ciebie stronie nie ma niczego co potwierdzało by Twoje tezy.
Rzuc okiem na ten link z CB ktory jeszcze dokleilem.
Jak mowilem, znalezione na szybko, nie moge teraz znalesc dokladnego zrodla gdzie to widzialem. Mozesz rownie dobrze sam poszukac, mnie tam na udowadnianiu na sile tego nie zalezy, tak czy siak czytalem o tym w jakiejs specyfikcaji Canonowej, albo cos w ten gust.
Poza tym dokladnie to samo napisalem wyzej. W amatorskich i pol amatorskich body ostrosc jest OK jesli trafi gdzies w GO. W profesjonalnych ma byc w 1/3 GO.
A ze algorytm jest podobny to mozliwe. Tylko gdyby seria pro nie byla seria pro to fotoreporterzy uzywali by tanszych polprofesjonalnych lustrzanek :D
W seri 1D AF ma trafiac w 1/3 GO, koniec kropka :)
Jak nie znajde do jutra to z ciekawosci zadzwonie do Canona po prostu, bo moze faktycznie glupoty wyczytalem (choc jak na razie dam sobie obciac maly palec u lewej reki ze nie) :)
Chodzilo mi o to:Cytat:
EDIT: Na podlinkownaj przez Ciebie stronie nie ma niczego co potwierdzało by Twoje tezy.
From past statements by Canon it seems that the spec for focus on "consumer" bodies (and the 10D is a $1500 "consumer" body) is that focus is within the DOF. On the "pro" bodies focus spec is within 1/3 of the DOF because they use higher precision AF sensors which require faster lenses.
I jak pisalem to nie moje tezy tylko standard Canona o ktoryms kiedys przeczytalem. Jak znajde to podesle linka, jak nie to moze byc "po twojemu"
Wiesz, mnie chodzi o zasadę. To nie to, że "może być po Twojemu" bo to nie o to chodzi. Napisałeś dość kategoryczne tezy więc chciałbym zobaczyć źródła - googlać tyż umim. Chodzi o powielanie legend, powtarzanie plotek i niesprawdzonych informacji co "at the end of the day" prowadzi do dezinformacji, internetowych legend i temu podobnych. Mam 1Ds3 i co? I nic. AF jest szybszy, bardziej precyzyjny, myli się rzadziej ale dalej mu się zdarza pomylić. Gadanie o super precyzji w rodzaju 1/3 i 2/3 (jak to sprawdzić dla odległości 10 m?) w świetle tego co widzę w działaniu swojego AF to... baśnie i legendy. Tak, w 1Ds3 AF jest lepszy niż w 300D tak samo jak hamulce w Maybachu są lepsze od tych w Maluchu ale dalej to tylko AF, któremu zdarza się nietrafić.
EDIT: aha i "...focus spec is within 1/3 of the DOF..." zupełnie nie oznacza 1/3 i 2/3. To tylko określa precyzję AF. Coś jak różnica pomiędzy centymetrem krawieckim, suwmiarką i śrubą mikrometryczną - niby wszystkie 3 mierzą długość czegośtam ale jakoś nieco inaczej.