[ Canon EOS 350D : 18mm : ISO 1600 : F/16 : 30s ]
Wersja do druku
[ Canon EOS 350D : 18mm : ISO 1600 : F/16 : 30s ]
[ Canon EOS 350D : 18mm : ISO 1600 : F/14 : 25s ]
[ Canon EOS 350D : 18mm : ISO 1600 : F/18 : 30s ]
Góry. Malarz maluje pejzaż. Podchodzi baca, patrzy jak artysta wiernie kopiuje widok i mowi:
- Choliera, ile to sie cłowiek musi namencyć, jak ni ma aparatu.
:-)
Jedna uwaga: nie domykaj tak przesłony. Powyżej 11 już spada jakość obrazu. Ponadto tak wysokie iso też szkodzi. Najlepiej f8 i iso100 do nocnych.
Plus statyw.Cytat:
Zamieszczone przez Tomasz Golinski
Po tych zdjeciach widac ze byly ze statywu robione.Cytat:
Zamieszczone przez Robson01
Dlatego mnie rowniez dziwi dlaczego iso1600 :roll: , choc wlasciwie nie dziwi bo to dosc czesty ale zarazem podstawowy blad.
Czlowiek robi zdjecie nocne = wlacza sie odruch najwyzszego ISO i niestety nie jest pokonany faktem robienia zdjec ze statywu.
Trzeba sobie swiadomie powtarzac "mam stayw, iso100, mam statyw, iso100" .
no ale jak sa czasy w okolicach 30s i ISO 1600, to na moje oko bez wezyka by sie nie dalo rozsadnie przejsc nawet do ISO 800. o 100 juz nie wspominam
1 i 2 sa spoko.
A tego czy byl wezyk czy nie to juz po fotkach raczej nie da sie rozpoznac tak latwo jak statyw ;)Cytat:
Zamieszczone przez akustyk
mógł być jeszcze samowyzwalacz.Cytat:
Zamieszczone przez Vitez
można zrezygnować z f18Cytat:
Zamieszczone przez akustyk
moim skromnym zdaniem ... efekt był zamieżony z dużą przesłoną i dużym ISO ... ale spróbuję zmiejszyć iso kosztem zmiejszenia przesłony ... aczkolwiek wydaje mi sie że wówczas zachwieją mi równowagę światła samochodów przy długim czasie naświetlania ...
3 zdjęcie faktycznie .. jestr trochę ... z****, zepsute przez to że w kadr weszła lampa uliczna i kilka drzew ... niestety nie mogłem ich wyciąć do zrobienia zdjęcia .. a w tym zdjęciu zalezało mi głównie na światłach samochodów na skrzyżowaniu w widoku trochę z góry i trochę jak by z boku ..
-------------------------
dla wyjasnienia ... statyw był ... wężyka nie ... samowyzwalacz był ...
z dużą przesłoną to porażka jeżeli efekt zamierzony, bo straciłeś na jakości. powyżej f13 to jakość spada... ostrość, kontrasty... chyba że celowo chciałeś zaniżyć jakość ;-) na prevce www nie widać, będziesz widział na odbitce 20x30), jeżeli zrobisz...Cytat:
Zamieszczone przez antosik9525
duże ISO - duże szumy. szczególnie przy małym świetle... chyba że taki był plan...
czyli piwo dla mnie. może być Heineken ;-)Cytat:
Zamieszczone przez antosik9525
Hmmm zdjęcie, zdjęcia zostały wywołane w formacie 20x30 i efekt zamierzony został osiągniety .. bo zdjęcia wyglądają jak by były to obrazy.Cytat:
Zamieszczone przez bebop
oczywiście pomijajć zdjęcie 3 gdzie dopiero po odebraniu odbitki zobaczyłem niebieskie ufo :confused: [prawa-góra] i drugie mniejsze ufo przy lampie.
ale to jest chyba wada słabej jakości obiektywu.
piwo proponuję Żywca ... ale w płocku ..
Ale tylko w kicie Tomasz?Cytat:
Zamieszczone przez Tomasz Golinski
nie. 17-40L też tak ma. Adamek podał gdzieś na forum receptę: połowa przesłony dostępnej dla obiektywu. jeżeli min. to f22 to f11 jest rozsądnym, dobrym wyborem. póki co to się sprawdza ;-) choć przyznam, że widziałem zdjęcia ze średniego formatu z f45, i było uzasadnienie dla takiej przesłony (ostre elementy pierwszego planu i ostrość po horyzont).Cytat:
Zamieszczone przez b'Art
zasada kciuka mowi: przymkniecie o 2-3 dzialki od pelnej dziury. dla 17-40/4 to akurat wypada przy f/8 do f/11. w przypadku 50/1.8 troche dalej, ale na tym polega zasada kciuka, ze jest niedokladna :)Cytat:
Zamieszczone przez bebop
inna regula kciuka mowi, ze w cyfrze mozna przymykac slabiej. GO relatywnie i tak wystarczy (w odniesieniu do ustalonego kata widzenia jest odpowiednio wieksza niz w 35mm), a refrakcja pojawia sie wczesniej (tez relatywnie do kata widzenia). i w druga strone - im wiekszy format, tym mocniej trzeba przymykac
to tez jest oczywiscie regula kciuka :)
zwykly Biometar 2.8/80 po przymknieciu do f/45 (teoretycznie, bo on sie bodajze na f/22 konczy) pozostawia wciaz dziurke prawie 2mm srednicy (80/45). jeszcze daleko, zeby na powaznie zagrala na zdjeciach refrakcja.Cytat:
Zamieszczone przez bebop
dla porownania - 17-40 w najszerszym ustawieniu takie samo otwarcie samo osiaga przy f/9.5, a przeciez uzywa sie go z powodzeniem do f/13 i f/16 i jakosc jest co najmniej znosna :)
a jak sie wezmie cyfrowe UWA rzedu 12mm i przymknie do f/11 to dziurka robi sie juz bardzo malenka. a zdjecia nadal daja rade :) f/16 z Tokiny 12-24 w 12mm wyglada zupelnie dobrze