Powershot S5 IS + telekonwertery Canon i Sony lub inne
Zamierzałem kupić TC-DC58B (1,5x) do mojego Powershota S5 IS. Jednak jeden z moich znajomych polecił mi abym kupił sobie jedynie mocowanie LA-HDC20 pod gwint 58mm oraz konwerter Sony 1,7x. Stąd moje pytania.
1. Czy ktoś próbował takiego lub podobnego rozwiązania?
2. Co się zmienia w działaniu aparatu po wybraniu w menu opcji konwerter TC-DC58B, a co po wybraniu WC-DC58A? Ma to jakiś wpływ na pomiar czegoś???
3. Czy zastosowanie konwertera 1,7x lub 0,6x zamiast standardowych konwerterów Canona (1,5x i 0,7x), spowoduje, że S5 będzie działał błędnie?
4. Czy do konwertery Canona TC-DC58B oraz WC-DC58A są przystosowane fabrycznie do mocowania osłony przeciwsłonecznej?
5. Czy na konwerterach jest gwint do mocowania filtrów?
Z góry dziękuję za pomoc.
Test: Canon S5 IS + Raynox HD7000Pro (załączone sample) !!!
Witam wszystkich, którzy chcą zobaczyć fotografie wykonane z wykorzystaniem szerokokątnego konwertera Raynox HD7000Pro oraz aparatu Canon Pawershot S5 IS i filtru Tiffen.
Ufff... Trochę czasu to trwało zanim zdecydowałem się opublikować zdjęcia wykonane moim zestawem S5 + 7000Pro.
Niestety, ale po zrobieniu pierwszych fotografii byłem nimi na tyle zdegustowany, że nie ośmieliłem się tutaj ich zamieścić. Byłem przekonany, że popełniam jakieś błędy, więc robiłem dalsze testy. Niestety, ale efekty były delikatnie mówiąc bardzo mało poprawne. Zaczekałem więc na pierwszy dzień ładnej pogody, wyszedłem ze statywem na ulicę i we wczesno-popołudniowym grudniowym słońcu wykonałem to, co możecie obejrzeć w załączniku. Tragedia!!! Nie jestem przekonany, czy załączone zdjęcia można nazwać fotografiami, gdyż to, co załączam przypomina mi zdjęcia wykonywane w połowie zeszłego wieku zepsutym aparatem Druh na przeterminowanym filmie produkcji radzieckiej.
Tak też w moim poprzednim poście pospieszyłem się nieco i werdykt w zakresie funkcjonalności HD7000Pro oparłem na informacjach marketingowych producenta. W najbliższym czasie przejdę się na giełdę fotograficzną do Stodoły w Warszawie i być może znajdę kogoś, kto ma taki konwerter i uda mi się sprawdzić, czy aby przypadkiem mój egzemplarz nie jest uszkodzony. Nie zmienia to faktu, że jak to można zobaczyć na załączonych fotografiach konwerter Raynox HD7000Pro zarówno z filtrem jak i bez filtra nie wykazuje dyskwalifikującego go winietowania. Jeżeli chodzi o światło, to po założeniu konwertera automat Canona wydłużał czas migawki z 1/400 na 1/320 sekundy. Myślę, że nie można tego uznać za zły wynik.
Tak też do czasu stwierdzenia, czy mój konwerter nie jest uszkodzony, odwołuję moją wcześniejszą pozytywną opinię na temat produktu Raynox’a.
Oto informacje dotyczące wykonanych fotografii (ISO 100, tryb P)
1. Canon max wide, założony konwerter oraz filtr UV
2. Canon max tele, założony konwerter oraz filtr UV
3. Canon max wide bez konwertera
4. Canon max tele bez konwertera
5. Canon max wide, założony konwerter oraz brak filtru UV
Sample Raynox HD7000Pro w pełnej rozdzielczości!!!
Niestety, ale ograniczenia techniczne forum zmusiły mnie do zamieszczenia plików nie większych niż 97kB.
Ja też miałem wątpliwości, co do tego, czy jakość zamieszczonych fotografii pozwoli komukolwiek obiektywnie ocenić konwerter Raynox. Z tego powodu. czyli żeby nie musieć się męczyć i więcej nie oglądać miniaturek proponuję wszystkim zainteresowanym obejrzenie fotografii w pełnej rozdzielczości. Fotografie zamieściłem na webie na dzierżawionym serwerze. Strona waży 25MB i znajduje się na niej sześć fotografii. Tak też otwieranie potrwa chwilę.
http://www.camera.zabicki.com.pl/htm...hd7000pro.html
Dopiero teraz możecie zobaczyć, jak wygląda Full Zoom Compatibility w wykonaniu Raynox'a!!! :confused:
Powershot S5 IS + Raynox HD7000Pro: kolejne zdjęcia pokazujące jakość konwertera
Rzeczywiście specyfikacja mówi o 540 liniach na mm: „This new concept in designing the lens made it possible to achieve an amazing high definition wideangle lens of 540 lines/mm resolution power at center (MTF30%).”
Jaka jest rzeczywistość pokazują kolejne zamieszczone fotografie. Tym razem są to zdjęcia starego flandryjskiego obrazu w złotej ramie. Czy jest to „amazing high definition”?
Przy wykonywaniu tych zdjęć nie korzystałem z filtra Tiffen, a przysłonę ustawiłem na maksa, czyli f/8. Zdecydowanie poprawiło to jakość wykonywanych fotografii. Wszystkie zdjęcia wykonuję przy ISO=100 tak, aby nie wprowadzać zbędnych szumów, które niepotrzebnie mogłyby negatywnie wpłynąć na ocenę konwertera.
Wszystkie fotografie wraz z opisem znajdują się tutaj:
http://www.camera.zabicki.com.pl/htm...000pro.html#A2
Wkrótce dorzucę kilka fotek, na których będzie można zobaczyć różnicę pomiędzy przysłoną f=3,5 a f=8, jak również różnicę jakości związaną ze stosowaniem filtru Tiffen Sky 1A 82mm (poprzednio opisywałem go jako UV).
Poniżej zamieszczam jedną z fotek (w miniaturze).
Duża przysłona poprawia jakość, a stosowanie filtrów ją obniża
Zuro, obejrzałem fotki, które zamieściłeś i muszę powiedzieć, że te zrobione na max tele wyglądają lepiej niż te zrobione moim konwerterem. Jest w tym coś dziwnego. Myślę, że zapytanie w tej sprawie prześlę do Raynox’a. Ale być może ten typ tak ma i tak powinno być.
Po obejrzeniu kolejnych fotek, które wrzuciłem na web można zauważyć, że każde dodatkowe szkło psuje jakość. Nawet zwykła szybka stosowana dla ochrony obiektywu ma wpływ na jakość robionych fotek. Widać to wyraźnie na tym przykładzie:
http://camera.zabicki.com.pl/html/ra...0pro.html#A1.1
Inną kwestią jest próba poprawienia jakości wykonywanych zdjęć z zastosowaniem konwertera szerokokątnego. Na podstawie zrobionych testów dochodzę do wniosku, że o ile jest to możliwe należy zwiększać przysłonę do absolutnego dopuszczalnego maksimum. Myślę, że spostrzeżenie to nie dotyczy tylko testowanego przeze mnie HD-7000Pro, ale również wszelkich innych konwerterów. Tu są dostępne fotki pokazujące różnice pomiędzy f/8 i f/3.5.
http://camera.zabicki.com.pl/html/ra...000pro.html#A3
Podsumowując dochodzę do kolejnego wniosku, że stosowanie konwertera to absolutna konieczność. Myślę, że lepiej od razu kupić lustrzankę z podstawowym kitem i z czasem uzupełniać zestaw szkieł niż bawić się w kupowanie kompaktów i bardzo kosztownych konwerterów.
Przy okazji mam prośbę do wszystkich użytkowników konwerterów szerokokątnych o ich opinie na temat posiadanych szkieł.