W przyszłym tygodniu będę musiał zrobić sesję z samolotu a, przyznaję, nie mam w tym doświadczenia. Bedę fotografował obiekt naziemny - jakaś inwestycja.
Czy ktoś z Was może udzielić kilku cennych rad?
Sprzęt jak w stopce.
Wersja do druku
W przyszłym tygodniu będę musiał zrobić sesję z samolotu a, przyznaję, nie mam w tym doświadczenia. Bedę fotografował obiekt naziemny - jakaś inwestycja.
Czy ktoś z Was może udzielić kilku cennych rad?
Sprzęt jak w stopce.
Jakim samolotem polecisz? Z oczywistych względów powinien to być górnopłat. Np. w wildze można wyjąć drzwi, a w cessnie pęd powietrza utrzymuje podniesioną szybkę przy skrzydle i też spokojnie można robić przez otwarte okno. Dla wyeliminowania drgań możliwie najkrótszy czas naświetlania, na tyle, by zamknąć przysłonę do sensownej wartości,przy której obiektyw najlepiej rysuje. Z tego względu nawet przy słonecznej pogodzie czułość nastawiam na 400 ISO. Postaraj się przed lotem dokładnie omówić z pilotem pułap na którym będziecie lecieć, kierunek z jakiego nadlecicie, ilość kółek nad obiektem. Weź kita i 28-185. (300D ew. jako backup), ocywiście rawy.
... i pasek na szyję :D
A mnie interesuje bardzo sprawa zgody.licencji na fotografię lotniczą. Ktoś wie jak można ją uzyskać, gdzie i za ile?
Jesteście pewni?
Mnie tez mają się trafić foty z samolotu jakiegoś obiektu, ale mam jedynie 17-40 i 70-200 czy to wystarczy ?
nie wiem czym będziemy lecieć i na jakim pułapie, generalnie będzie to w centrum miasta.
Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę ?
Nad miastem mozesz lecieć nie niżej niż 200m.
Uwagę zwróć na osłony, dekielki itp. znajomy po otwarciu okna pożegnał się z osloną :) Pęd powietrza jest dosyć spory. Cesna leci 180km/h więc wieje bardzo.
Ja zdjęcia robiłem kitem, ale większy zoom na pewno się przyda.
witam
dostalem ostatnio od kolegi propozycje zeby troche polatac.
oczywiscie zabieram aparat.
na poczatek bedzie to niestety dolnoplat, wiec zostaje mi fotografowanie na godzine 3.