...do mojego 30D.
Mialem EF-S 17-85 IS a wymienilem to na Canon 30D + Canon EF-S 17-55 F 2.8 IS + Canon EF 70-300 F 4 DO IS.
Oczywiscie wszystko sprawdzilem no i jest ok, i jestem ciekaw opini uzytkownikow forum na temat tych szkiel:)
Wersja do druku
...do mojego 30D.
Mialem EF-S 17-85 IS a wymienilem to na Canon 30D + Canon EF-S 17-55 F 2.8 IS + Canon EF 70-300 F 4 DO IS.
Oczywiscie wszystko sprawdzilem no i jest ok, i jestem ciekaw opini uzytkownikow forum na temat tych szkiel:)
jak juz kupiles to po co ci opinia?
o opinie prosi sie przed zakupem a jak chces sie pochwalic to proponuje zakonczyc ten watek.
poza tym gratuluje zakupu
obiektyw krótki za duze pieniadze z kapitalna winieta za 4kpln
i rewelacyjny spakowany zoom
:mrgreen:
end
To my ciebie teraz prosimy o opinię o tych szkłach, no i najlepiej jakieś przykładowe fotki, tylko proszę nie linijek, cegieł i pudełek.:wink:
To może nie zamykajcie tylko przenieście się do wątku "Mój sprzęt".
Z tego co się orientuję, ludzie informowali tam o upgrade'ach we własnym dobytku.
Wilk syty i owca cała ;-)
i juz sprzedajesz?
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=15660
Aż tu nagle: http://canon-board.info/showthread.php?t=15660 :lol: :lol: :lol:
A kto powiedzial ze to ten sam:)?
W!
To pewnie ten ktory ma BF'a :>
Zdrowko
jesli chodzi o sample to nie koniecznie zamykac watek
sam jestem ciekaw sampli 1:1
ale po co otwierac watek zeby sie pochwalic zakupem???
sam jestem ciekawy winiety 17-55 na 17 i F2,8 i dalej do 55
jakby byly sample to sie nie obraze na ten watek
a jak nie bedzie sampli to po jakiego diabla byl rozpoczynany
fakt wystarczy lekko podciagnac w psie ale szegoly juz utrace a przy szkle za ponad 4k chcialo by sie mniejszej winiety i ogolnie rzecz mowiac perfekcji
za 4k mozna juz kupic kilka L`ek
No właśnie, o zdjęcia z 70-300 Do IS poproszę bo czytałem już gdzieś jak to szkło Canon spartolił (w stosunku za te pieniądze oczywiście) i że nie robi ono wcale lepszych zdjęć niż 70-300 IS bez tego DO ( a ten ostatni robi moim zdaniem zdjęcia przeciętne).
ja nie pisalem ze za 4k mozna kupic kilka L`ek na raz tylko ze jest wybor miedzy kilkoma szklami do okolo 4k
Jak ktos zainteresowany fotami z 70-300 DO to pisac na maila jacek23@post.pl -wysle.
pozdrawiam
zielony nie zgadzam sie z toba
winieta jest to niedoswietlenie brzegow kadru wynikajaca z konstrukcji obietywu
i nie chcesz mi chyba powiedziec ze jak masz ogolnie niedoswietlone zdjecie to mozesz je rozjasniac do woli bez degradacji obrazu
kiedy winieta dochodzi nawet do 50% czyli prawie 2EV to jakim cudem rozjasniajac zachowasz tam szczegoly??
zgadzam sie z druga sprawa ze przy szerokim koncie i maksymalnych otworach to spadek ostrosci jest w rogach znaczy w przypadku szkiel tych tanszych
Nie no bez demonizowania :) Po pierwsze niedoswietlenie na rogach w 17-55 to około -1,5EV na 2.8 i wartosc ta wystepuje na niewielkim obszarze naroznika. Dalej jest juz lepiej. Jesli obszar ten jest niedoswietlony ale nie wyszedl poza obszar histogramu to utrata szczegolow jest niewielka ... ile razy zdarza sie z rawa wyciagac 1 EV bez jakiegokolwiek uszczerbku dla zdjecia. Bedzac wyjatko drobiazgowym nalezy wziac pod uwage fakt ze kadrujac przez wizjer nie mamy 100% pokrycia. Zakladajac ze kadrujemy na czysto roznice pomiedzy tym co widac na matowce a tym co wyjdzie nalezy obciac. I juz roznica jest nie 1,5 EV a circa 1 EV.
Poza tym spadek ostrosci w rogach przy szerokim KĄCIE jest znaczny w przypadku wszystkich obiektywow zmiennoogniskowych (nie tylko tych tanich). Im szerszy kat tym wiekszy spadek i tego sie nie da uniknac.
przed chwila na optyczne.pl przeczytalem wypowiedz arka:
"2006-06-28 10:41:46
Arek "Co do dystorsji i winietowania bez zadnych problemow mozna je calkowicie wyeliminowac programowo." Takie ingerencje w obraz zawsze kończą się pogorszeniem jego jakości. "
ja tak uwazam tez