Właśnie do mnie przyszedł. Mały, zgrabny i lekki czyli to czego nie potrafi Canon :p
Załącznik 16095
Wersja do druku
Właśnie do mnie przyszedł. Mały, zgrabny i lekki czyli to czego nie potrafi Canon :p
Załącznik 16095
RF 14-35 nie jest zgrabny i lekki?
No nie bardzo. 353 g do 540 g.
https://camerasize.com/compact/#851.995,898.1052,ha,t
@Kolekcjoner Jakie trollowanie? Jest wątek o innym sprzęcie? Jest. To piszę. Nie wszyscy na tym forum muszą się ekscytować tym co Canon zrobił albo czego nie zrobił. Może też ktoś chce kupić i wymienić się poglądami o tym obiektywie.
@bzdura1979 Właśnie mam zamiar przetestować je w terenie to napiszę wtedy więcej.
@candar Tak też go miałem na celowniku ale ostatecznie padło na tego. Dobre opinie ma w necie i chyba też tak po części z przyzwyczajenia jeszcze z Canona gdzie często w krajobrazie sprawdzał mi się 17-40 L.
Do jakiego body będzie podpięte?
Jest możliwość sterowania zoomem poprzez aplikację?
Możliwe, że jest w smartfonie poprzez aplikację https://creatorscloud.sony.net/catal...top/index.html
Sam jej używam i mogę w A7IV ustawiać w smartfonie ekspozycję oraz wyzwalać migawkę Sony 20-70 f/4G , ale on nie jest PZ
https://www.youtube.com/watch?v=DsDP...nel=Cyfrowe.pl
Fajny bajer jest z tym zoomem na obudowie. Działa to jak w kamerze i nie musisz kręcić pierścieniem na obiektywie. Nie wiem czy podczas robienia zdjęć to będzie praktyczne czy lepiej ręcznie zoomować ale przy filmach to na pewno jest bardzo pomocne.
W przypadku 18-105 PZ jest jedna denerwująca przypadłość mianowicie po wybudzeniu aparatu z uśpienia zoom ustawia się na najszerszy kadr, wolałbym aby ogniskowa pozostawała taka jak przed uśpieniem. Po dołączeniu przewodowego pilota do A7S można było zoomowac przyciskami na nim co było wygodne przy korzystaniu z naramiennego riga.
Ej a pamiętacie EF 17-40L Jak ktoś musi szeroko w zuumie, chce fajny obrazek to ta eLeczka za 1200 zeta na allegro i nie trzeba soniaka za 6 koła.
Miał ktoś ? Ja miałem i bez kitu fajne szkiełko.
na początek fajne, z 5D się super sprawdzało naście lat temu, wtedy jeszcze nie byłem świadom wad typu nieostrości na brzegu klatki itp
ale EF 16-35 lepszy, a RF 14-35 jeszcze lepszy
miałem, jest trochę nieostra na brzegu kadru ale to szkło nadal lepsze od wielu uważanych za dobre, przy takiej cenie to rewelacyjny obiektyw - i są te profile cyfrowe co to naprawią wszystko :) i jeszcze więcej - ja nie jestem fanem cyfrowej korekcji ale jak wyczytałem na forum dla wielu to normalne jest
dobrze wspominam 17-40L
Nie wiem jak na 60 ale na 24mpx stare szkła Canona dają radę. Przechodząc na system Sony z Canona obiektywy mogą na początek a może i na dłużej (jak w moim przypadku) zostać. Kwestia dobrego adaptera.
Ma sens w przypadku gdy ktoś ma i używa Sony FE 12-24mm F/4 G + Sony FE 20-70 mm F4 G oraz Samyanga 35-150 f/2-2.8 ;) Dwa pierwsze 12-24 i 20-70 ogarniają wszystkie wnętrza a ostatni 35-150 ogrania każdą dosłownie imprezę oraz koncert ;)
Z pracy przez MC-11 wyrosłem całkowicie bo niska celność oraz powolność AFa wyleczyła mnie szybko z tego rozwiązania, podobnie jak matryca z 33 Mpix ;)
@Przemek_PC Jak masz jeszcze szkła z Canona to wiadomo że nie ma sensu wywalać tyle kasy na nowe od Sony. Wymienisz jak stwierdzisz że tego chcesz. Nowe konstrukcje pod bezlusterkowce wiadomo że są lepsze optycznie a w przypadku Sony jeszcze dużo lżejsze i gabarytowo fajne. Ale to wszystko kosztuje.
@candar To mówisz że ten Samyang daje radę? W testach chyba dobrze wypada tylko trochę ciężki bydlak jest.
Właśnie w Sony można jeszcze kupić FE 12-24/4 G i pamiętam jak mnie przekonywałeś do tego @candar jednak wtedy nie było nic sensownego z używek a nowe kosztują nieco więcej niż planuję wydać. Nadal nie mam szerokiego kąta ale na pewno nie kupię 20-70G dla mnie to szkło nie ma sensu. Jak byłem w Armenii to kolega miał podpiąłem sobie na chwilę i zdecydowanie bardziej wolę 24-105G.
Głoszenie prawdy jest tutaj trollowaniem?
Na C-B obowiązuje 10 przykazań ;)
Nie będziesz używał sprzętów cudzych producentów.
Nie będziesz używał nazwy producenta o którym jest to forum nadaremno.
Pamiętaj, abyś producenta onego wychwalał w każdej swojej wypowiedzi.
Czcij producenta sprzętu swego jako matkę swoją.
Nie mów fałszywego świadectwa przeciw producentowi swemu.
Nie pożądaj sprzętu foto bliźniego swego.
Ani żadnej rzeczy, która jego jest.
Nie zabijaj swoich adwersarzy.
Nie cudzołóż z innymi producentami.
Nie kradnij sprzętów innych producentów.
xd
ps.
3,2,1... start! post skasowany :mrgreen:
Załącznik 16147
Ja też nie wiem o co chodzi a jestem tu od 20 lat z pewnymi przerwami i pamiętam kilku różnych adminów i użytkowników którzy ciągle się z kimś tu ścierali. Często ktoś pisał że Canon dał **** z tym czy z tamtym ale nie pamiętam żeby go nazywano trollem, czy ostrzegano jak kolegę, czy kasowano posty. Co najwyżej ktoś mu odpisał że jak mu się Canon nie podoba to niech kupi sobie Pentaxa albo Nikona.
Wróćmy jednak do tematu wątku. Na razie kiepska pogoda to robiłem tylko testy w domu. Pierwsza rzecz która mi się rzuciła w oczy to ten zoom na obiektywie. Super sprawa. Sony pewnie to zrobiło z myślą o filmowcach ale to świetnie działa także przy fotkach. Zoom chodzi błyskawicznie, płynnie i co najważniejsze bezszelestnie. Palec naturalnie leży na dźwigni i tylko lekki ruch wystarcza aby zacząć zoomować. Nie musimy robić jakiś obszernych ruchów całą dłonią które dodatkowo poruszą nam kadr. To jest super i fajnie by było gdyby zaczęto to stosować w każdym szkle. Druga sprawa to waga. Cały ten zestaw z moim RIV waży kilogram i to czuć. Mam wrażenie jakbym focił jakimś większym kompaktem a nie aparatem z pełną klatką i obiektywem pod FF. Przez ostatnie kilka miesięcy miałem okazję sprawdzać Nikona Z7II z 14-30 F4 i Canona R5 z 14-35 F4 L i najwięcej frajdy dostarcza zestaw od Sony. Oprócz gabarytów i wagi na to moje odczucie wpływa także wewnętrzne ogniskowanie szkła od Sony. Tu się nic nie wysuwa i nic nie kręci z przodu. Pierścienie chodzą bardzo płynnie i lekko może nawet lżej niż u konkurencji. To tyle. Jak porobię jakieś fotki w terenie to coś tu wrzucę.
Jak wygląda sprawa trzymania nastawy ogniskowej po wyłączeniu/uśpieniu aparatu? Zapamiętuje nastawioną ogniskową czy sam z siebie ustawia na najszerszy kąt?
Dzięki za info.
W sumie sam nie wiem :) Na początku chyba wielkość body. Za bardzo przywykłem do Canon 5D Mark II którego miałem dość długo. Później pewnie całkiem inne działanie i rozmieszczenie przycisków. Brakowało mi słynnego kółka z tyłu body. Zauważyłem też że wizjer elektroniczny przy szybkim ruchu trochę smuży, a w ciemnych warunkach pojawia się szum. Na końcu Nikkor 14-30 F4 wydał mi się trochę nie poręczny z uwagi na wysuwany tubus, dziwne zamykanie się jego w pozycji wyjściowej i odwrotne działanie pierścieni niż w Canonach. Natomiast jakościowo jeśli chodzi o zdjęcia bardzo byłem na plus. Wszystkie wady to tak bardziej moje jakieś odczucia niż naprawdę problem z aparatem. Obecnie uważam że mniejsze gabaryty i ciężar w bezlusterkowcach to plus a nie minus tym bardziej że człowiek się starzeje i robi leniwy a każdy kilogram w plecaku to niepotrzebny balast.
@WinSho A tak z ciekawości zapytam, jakie masz szkła do tego Sony?
Aha, dzięki.
Apropo dziś Sony pokazało FE 16-25/2.8, całkiem przyjemny i niewielki obiektyw. Zakres ogniskowych dość wąski ale dzięki temu mamy małe gabaryty i jasność w jednym.
A co nowego w tele byś chętnie zobaczył?
Jeśli chodzi o upgrade to przede wszystkim 100-400GM i chętnie gdyby zrobili 200-600 wersję drugą ale to tylko moje pobożne życzenie.
Chciałbym aby pokazali kilka szkieł stałoogniskowych pokroju tych od Nikona. Sony nie ma żadnych spałek oprócz absurdalnie drogich GM-ów. Co bym chętnie zobaczył? 400/4, 600/6.3, 800/6.3
600 f5 [emoji4]
?
Mnie całkowicie wystarcza (z nawiązką) FE 200-600 mm F5.6-6.3 G OSS ;)
jakbyś miał za mało to masz TC x1.4 i x2, no chyba że szukasz czegoś takiego jak Canon RF 800mm F11 IS STM za małą kasę, ale raczej się nie doczekasz ;)
BTW - za 13k zł masz Sigmę 500/5.6 DG DN OS
FE 300 mm F2.8 GM OSS
FE 400mm F2.8 GM OSS
Sigma 500/5.6 DG DN OS
FE 600 mm F4 GM OSS
+ Telekonwerter 1,4x
+ Telekonwerter 2×