Czołem. Mój pierwszy ślub w tym sezonie. I pierwszy, w całości sfotografowany na Fuji X-Pro2 i X-T1.
Zapraszam do mojej subiektywnej opinii na temat Fuji X-Pro2 oraz zdjęć.
Wersja do druku
Czołem. Mój pierwszy ślub w tym sezonie. I pierwszy, w całości sfotografowany na Fuji X-Pro2 i X-T1.
Zapraszam do mojej subiektywnej opinii na temat Fuji X-Pro2 oraz zdjęć.
Skąd taki wybór aparatu?
Czym fociłeś wcześniej?
Zastanawia mnie przyczyna absurdalnej ceny tego aparatu...
Ok, już*doczytałem.
Nie wiem czy bym się*odważył*wrócić*do cropa. Fotki niektóre Bardzo fajne.
Szukam teoretycznego argumentu za swoim przejściem na tego typu aparat i może być nim tylko dyskrecja. Ale z drugiej strony przy takiej masie lustrzanek na imprezach i tak fotograf bywa jednym z wielu...
i wiaderko baterii do nich
Tutaj jest trochę ciekawych obserwacji:
Why Did I Leave The Fuji System.... - Steve Ashton PhotographySteve Ashton Photography
Ciekawy jestem czy się z nimi zgadzasz, też nie dla wszystkich opisywane cechy są decydujące, ale czy rzeczywiście tak wygląda praca z Fuji?
Nie miałem nigdy X-PRO2 w rękach.
Ale miałem sporo bezlusterkowców Sony, Olympus, Canona czy poprzednich Fuji.
Nowsze z nich były ogólnie już naprawdę dopracowane.
Ale we wszystkich gdy robiło się ciut ciemniej to AF nie miał startu do profi lustrzanki typu 5DIII
W dodatku w żadnym nie ma tak dobrego wspomagania AF jakie mają lustrzanki z lampą.
Gdybym był zawodowcem to nie odważyłby się używać bezlusterkowca jako głównego aparatu.
W kwestii pracy z xt1, ok tu mogę się zgodzić. Ta puszka nie mogłaby zastąpić u mnie lustra. Co do xpro2 - tutaj mam z goła inne zdanie, poparte już doświadczeniem w pracy, a nie jak autor napisał "testach w sklepie". Cały ten tekst obieram jako wylanie przez autora, żalu na Fuji. Pracował z różnymi skutkami na x100, xt1 i przez ten okres nie został doceniony (czyt, nie został x fotografem), więc zmienił system na Olympusa.
--- Kolejny post ---
6d ma jeden punkt af (środkowy) czulszy od 5dmkIII. Xpro2 ma pokrycie 40% kadru takim czułym i szybkim afem.
Czy pracowałeś z xpro2? Ja swoją ocenę opieram na doświadczeniach wyniesionych z pracy, a nie jak sam napisałeś o teoretyczną czułość z tablic testowych. Po dwóch miesiącach obcowania z tą puszką i zrobieniu 4 ślubów stwierdzam, że zamiata on 6D pod dywan. Małe zestawienie.
Xpro2
+ uszczelnienia
+ 2 sloty na kartę
+ czas 1/8000
+ synchro z błyskiem 1/250
+ AF (pokrycie 40 % szybkim i czułym afem)
+ joystick
+ matryca, która ma DR większy od 6D i porównywalne iso 12800
+ ficzery ułatwiające życie, takie jak: cyfrowy rastr do ostrzenia ręcznego, podgląd naświetlania w evf, poziomica, powiązanie punktu af z pomiarem punktowym, elektroniczny podgląd ostrości w OVF, focus assist
+ ramka
+ małe, lekkie i ciche body i brak problemów z BF i FF
- ogromne nieskompresowane rawy (50 mb)
6D
- brak usczelnień
- jeden slot na kartę
- czas 1/4000
- czas synchro z błyskiem 1/60
- AF – jeden działający punkt
- po co joystick przy jednym działącym punkcie AF
- brak małych, lekkich i bardzo dobrych optycznie szkieł z zakresu o ekwiwalencie 35 – 50 mm.
+ wydajna bateria którą można zrobić 3500 klatek
+ minimalnie mniejsza GO
Obie puszki mają identyczny czas reakcji, xpro2 ma trochę większy bufor. Jak dla mnie do fotografii ślubnej to xpro2 zamiata 6D pod dywan ;)
No popatrz a w instrukcji piszą, że da się spokojnie ustawić 1/180 To jak to jest?
6D jakieś tam uszczelnienia jednak ma, choć przy fotografii ślubnej i tak to jest psu na budę
w 6D wystarczy delikatnie przymknąć przysłonę, GO i tak będzie mniejsza niż w fuji
Kwestia podejścia ale IMO 35/2.0 IS jest w miarę lekki i niezły optycznie, podobnie 50 STM.
W dwóch miejscach przesadziłeś:
1/180 s, a jest jeszcze HSS, którego w fuji brak, jednak różnica między 180 a 250 nie jest (dla mnie) tak duża, jak możliwość zrobienia z lampą nawet przy 1/1000s od czasu do czasu.
To bardzo subiektywne, myślę jednak że większość użytkowników nie podzieli tej opinii. Jak dla mnie 35f2 IS spełnia wszystkie te warunki, z 50 też coś się wybierze - mnie osobiście 50f1.4 wystarcza.
Ale mnie bardziej interesuje to:
doprecyzujmy czy chodzi Ci również o ciągły AF?
Mogę poszukać klatek z czarnym paskiem, wykonanych na 1/180. Praktyka pokazała, że jest inaczej.
Mniejsza go to tylko jeden z dwóch plusów tej puszki. I nie porównuj proszę plastikowych szkieł. 35/2 is - słabsze optycznie i ciemniejsze od 23/1.4, podobnie jak z 50 stm vs 35/1.4. Na horyzoncie 33/1.0 ;)
W kwestii uszczelnień - przydają się nawet w fotografii ślubnej. Zapomniałem wspomnieć o ciągłym rozwijaniu produktów Fuji poprzez wypuszczanie nowszych wersji firmware ;)
Rozumiem, że w foto ślubnej to tylko pełna klatka robi zdjęcia. Oh, wait ;)
--- Kolejny post ---
Nissin i60 do Fuji ma HSS, zresztą nowe lampy od Fuji wkrótce się pojawią.
Pisałem o pojedynczym AF, ni używam innego od kilku lat, i nie odczuwam braku ciągłego af. Rozumiem, że w 6D, jest działający ciągły AF. Oh, wait ;)
Ja mogę tobie podesłać zdjęcia z synchro z czasem 1/180 bez czarnego paska.
Co z tego że ciemniejsze skoro GO jest mniejsza lub ewentualnie podobna.
Kwestii ceny już nie będę poruszał.
Jak już wspomniałem 6D ma także uszczelnienia choć nie wiem za bardzo do czego to jest potrzebne w foto ślubnym Chyba że kicasz w morzu podczas sesji plenerowej.
Tego nie napisałem. System fuji bardzo lubię ale gdyby on faktycznie zamiatał 6D pod dywan to sporo fotografów ślubnych by go wybierało. Wybacz, ale jakoś nie widzę takowej tendencji :) Owszem, widzę sporo fotografów z cropowymi puszkami ale nie są to produkty Fuji :)
Rozumiem, że eLki są tańsze ;)
Znam co najmniej 4 fotografów ślubnych w pl, którzy przesiedli się na xpro2. A ja opisałem, dlaczego w moim mniemaniu xpro2, zamiata 6D. I nie cały system, bo reszta puszek - jest po prostu słabsza. Nie widzisz tendencji, hm, jakoś mnie to nie dziwi, skoro xpro2 to praktycznie nowość.
Och jak zamiata. 6D przycisk do papieru zdjęć nie robi ;) Czarne paski masz na 1/180 s chyba z chińskimi wyzwalaczami albo radzieckimi lampami. Fotografuję 6D (też na ślubach), radzę sobie, klienci płacą, śmieszy mnie takie ubóstwianie tego czy tamtego sprzętu. Chętnie w przyszłości przejdę na jakiś system bezlusterkowców (ze względu na wagę/rozmiar a nie jakieś magiczne właściwości) jak dorobią system oświetlenia z radiowym ttl'em i hss'em. Dziś? Może jako uzupełnienie do FF. Jak Ci się dobrze pracuje to gratuluję tylko po co ta agitacja jak przed wyborami? Płacą Ci czy handlujesz? ;)
dobre pytanie - zawsze odbierałem marketing micro4/3 jako wyjątkowo natarczywy (ale olympusy wizualnie mi się bardzo podobają więc patrzę na to przez palce). zawsze doraczam podlicz optykę jaką masz zamiar kupić (i sprawdź czy istnieje) sprawdź czy będzie lepiej i taniej i wyciągnij wnioski - waga sprzetu to tylko jeden z aspektów - też nie lubię nosić ale to jednak aspekt najmniej istotny.
Odświeżę może wątek żeby nie zaśmiecać forum.
Czy jest ktoś z Was kto wrócił po fuji x-pro 2 z powrotem do canona?
Mam dylemat czy wybrać zestaw:
xpro2 + 6d czy może 5dmk3 + 6d? czy może 2x fuji?
Ktoś ma jakieś sugestie? Tematem jest oczywiście fotografia ślubna/plenerowa/chrzty/komunie.
ja zmienilem 5d3 na xpro2, świadomie znając wady i zalety obu puszek, 5 jednak miała lepszy af, ale mimo wszytsko nie wrócę już do lustra, uwielbiam mojego xpro2 ;)
Ja tak samo z 5d3, d750 tyle, że zamieniłem na xt2. Z perspektywy czasu (ok roku) bardzo lubię te puszki do reportażu i pleneru. Jak A73 potanieje lub inne bezlustro pełnoklatkowe mnie zaciekawi to dokupię do swojego zestawu z obiektywem w okolicy 40mm 1.4, ale nie mam na to ciśnienia.
cierpliwości, moze kiedyś wydadzą to 33 1.0 i nic więcej do szczęścia nie będzie potrzebne :D
Miałem to dopisać ale już nie chciałem edytować hahah :D