Trochę zdjęć korpusu i specyfikacja
Announcing The Canon EOS-1D X Mark II
Wersja do druku
Trochę zdjęć korpusu i specyfikacja
Announcing The Canon EOS-1D X Mark II
Cena pewnie koło 30 tys
Dlaczego AF'u nie zmienili? Mogli dolozyc krzyzowych na brzegach.
Idealny :) W tych nowych puszkach w zasadzie nie ma już co udoskonalać. Ciekawość budzą w zasadzie tylko możliwości matrycy. Jeszcze parę lat temu każdy nowy sensor miał trochę więcej pixeli a od 5dmkII ciągle w okolicach 20mpix.
Puszka robi wrażenie. Zwłaszcza pod względem specyfikacji video. Przy niej Nikon D5 wygląda jak niedorobiona zabawka. Ale wiadomo, Nikon nigdy nie był mocny w te kulki bo i skąd?
Co do MPx, to nie ma co narzekać. Po pierwsze, w praktyce to jest 40MPx matryca (Dual Pixel). Po drugie rośnie szybkostrzelność. Więc danych jest przynajmniej 2-3 razy tyle do przetworzenia co w poprzedniej wersji.
Ciekawe czy DR poprawili ;)
Cena 5999 usd to przy dzisiejszych kursach...wole nie liczyć
To masz 24 000 tyle prawie co mk I
Cóż fajny sprzęt do teoretycznych rozważań :lol:.
Czekać tylko na pierwsze RAWy. Od jesieni zbieram do skarbonki na tą puszki i mam nadzieje że ją kupię a nie rozczaruje się po jej teście.
tyle pieniedzy a on nawet nie ma wbudowanej lapmy blyskowej?
I stabilizacji.
I odchylanego monitorka. Phi!
https://twitter.com/BHPhoto_Used
Jeśli mowa o pieniądzach Canon EF 1200mm poszedł za jedyne 180.000$ :)
Dobrze że żaden z nas go nie kupił bo powstałby wątek "jaki aparat do 1200mm L " :D
I kolejny model bez programów tematycznych na korpusie. I jak tu ogarnąć fotografię? Zamiast tych dual pixel mogli dać lepiej dual obiektyw do selfie.
@Zdebik ma na wszystkich przy f8.
Ja się zastanwiam tylko nad jednym w tym aparacie po jakiego grzyba wsadzili port ethernet zamiast wifi.
1. Jak sięgnę pamięcią, to wszystkie 1D miały ethernet.
2. Wi-Fi mało do czego się nadaje ze względu na słabą przepustowość. Akurat 1dx2 będzie już standard ac, to pierwsza taka puszka Canona. Ale czy taką prędkość można użyć, zależy od drugiej strony (AP) i warunków terenowych.
3. Wi-Fi drenuje baterię.
4. W korpusie magnezowym nie za bardzo jest gdzie umieścić antenę Wi-Fi ;)
5. I najważniejsze: za Wi-Fi można skasować osobno :lol:
taaak myślę, że ad5 był tutaj najwazniejszy :)
Bardzo dobrze, że na dzisiejszej prezentacji jest p. Atys i prezentuje swoje sample, to bardzo uwiarygadnia całość.
Hmmm...
W kwestii foto wygląda jakby Nikon zaskoczył Canona
W kwestii wideo - odwrotnie.
Chyba że znowu razem pili sake jak Olympus z Panasem (oly - ja biore foto, panas ja video).
Brak wifi jest tłumaczony dużym poborem energii i niewystarczającą skutecznością jeśli chodzi o zastosowania profesjonalne. Do tego musi byc coś z własnym zasilaniem i wystarczająco duze a to nie mieści się już w aparacie. Choć nie ukrywam że liczyłem na to że już będzie wbudowane.
Z mojego doświadczenia z wi-fi udostępnionego najczęściej przez organizatora korzystają najczęściej osoby które systematycznie relacjonują zdarzenie/uaktulniają wynik na swoim facebooku, i to tyle. Nie widziałem fotografa który czy to na stadionie, hali czy na manifestacji korzysta z wi-fi, bo gdzie te pliki miałby przesłać skoro raw waży ok. 20mb a jpg ok.6. Przy serii 5-6 klatek to nie ma nawet o czym mówić. Studio? Tu sytuacja ma się podobnie. Trzy cztery klatki po 20mb w ciągu kilku sekund, i trzeba to przesłać do komputera. Jak napisał jas_r po co te dywagacje. Mnie zastanawia inna kwestia, w 1dxmkII jest możliwość kadrowania zdjęcia. Czy to sprawdza się w praktyce na takim małym wyświetlaczu?
Nareszcie wszystkomajacy aparat! I dobry AF fazowy i dobry w LV do filmow. Pelna klatka, nie za duzo pixeli... 120 klatek przy HD i 60 przy UHD... Ciekawe czy przy filmowaniu w trybie polautomatycznym mozna zmieniac przyslone? Jak mozna nawet to robic - to chyba sie skusze :p Szkoda tylko, ze taki ciezki... :p
Popieram przedmówcę! Canon dał znacznie więcej niż można się było spodziewać!
Porównanie Canon 1D X vs Nikon D5
How the Canon 1D X Mark II and Nikon D5 Stack Up
Sieczkarka :)
This is the Canon 1D X Mark II Shooting at 16FPS
Jak dla kogo. Dla segmentu do którego ten sprzęt jest skierowany, owszem, ta kwestia powinna faktycznie być mało istotna, bo jak się zarabia na bieganiu z aparatem, to nie ma co żałować karku czy potu. A poza tym, nikt nie broni posiadania również czegoś mniejszego jak trzeba. Dla mnie jednak z powodu gabarytów ten sprzęt praktycznie nie istnieje. Inaczej, gdyby jeszcze była nowa supermatryca to byłby na radarze.
Ale dlaczego nikt jeszcze nie powiedział, że do filmowania jast kamera, że nie trzeba mu filmików w sierioznym profesjonalnym sprzęcie i że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. No i ten GPS którego już nawet niektórzy nabywcy turystycznego 6d nie potrzebowali i nie zapomnieli napomknąć na forach, że nigdy nie używali, bo i po co. I baterię zżera ("podobno, bo przecież nie używałem"). Na szczęście na razie nie ma odchylanego ekranu i ciągle jest czarny - tylko tyle z tej powagi zostało, ale będzie, będzie......:D
Ja wysyłam :) Karta eye-fi w aparacie, router kieszonkowy w plecaku i mJPGi jadą prosto na WWW sponsorów/organizatorów z kilkunastosekundowym opóźnieniem. Selekcja kadrów na poziomie puszki "kluczykiem zabezpieczającym".
Też tak myślę, ale mam nadzieję, że wreszcie nie będzie lipy przy rozjaśnianiu szumów. 2EV które da się wyciągnąć z RAWów 5D3 to stanowczo za mało jak na tą klasę sprzętu. Często z tego korzytsam przy zdjęciach ślubnych i pucha mocno mnie w tym względzie ogranicza. Pracuję z chłopakami z Nikonami D810 i Canon naprawdę mocno daje tu ciała. Może wreszcie to się skończy.
Gdybyśmy rozmawiali o jakimś super MF typu Hasselblad za cenę dobrego SUV...ale takich też nawet milionerzy pasjonaci fotografii nie kupują, bo za ciężkie. Ale to? Istotne jest, że mogę go nabyć choćby dziś, gdyby był dostępny i nie będę musiał się nikomu tłumaczyć ani zmienić diety z tego powodu 8-). A czy mnie stać, to już opinia - zależy kogo zapytać. Często kupuję rzeczy, na które mnie nie stać.
Co jest pewne, to to, że na pewno nigdy nie kupię nic znacznie większego niż 6d - cena to kwesta bardzo otwarta.
Fajnie by było, gdyby Canon zaoferował aparat wszystkomający i luksusowy w wersji mini.
Eska to nie to, że się uparłem, ale przeoczyłem wątek o studio, napisałem tylko o reportażu, a chciałbym się jeszcze do niego odnieść. A przy okazji ukrócić głupie gadanie na temat ograniczeń w przesyłaniu raw/jpg przez wifi. Bo niby po co wymyślono wiele lat temu transmitery wifi? Po pierwsze mało kto robi w studio czy na sesji kilka zdjęć na sekundę. Po drugie w sesjach studyjnych zwykle bierze udział kilka osób (wizażystka, fryzjerka, modelka, oświetleniowiec, fotograf itd.) chcących na BIEŻĄCO oglądać (na ekranie laptopa czy tableta) efekty swojej pracy. Przesyłanie zdjęć przez wifi (nawet w rawach) jest standardem na profesjonalnych sesjach.
Też zgodzę się, że 1dx jest zbyt duży i ciężki. Pogląd taki reprezentuje też Maeda :lol: więc może kiedyś to się zmieni. Póki co musi taki być (zasilanie, rozpraszanie ciepła, tradycja i konkurencja). 6d wydaje się być optymalny.
Podobnie wygląda sprawa teleobiektywów. Sam fotografuję na codzień lufą ważącą prawie 4kg. I to jest zdecydowanie za dużo. Wagi pierwszej wersji 600/4 L IS nie byłem w stanie zaakceptować (ponad 5kg). Obecna waży znacznie mniej, a za chwilę będzie kolejna (BR DO) ok. 3kg. I w tym też się wyraża pewien postęp, który wcześniej czy później dotknie korpusy z najwyższej półki.
BartasPL. Profesjonalne sesje to się robi np. H2 a takie mniej profesjonalne po prostu po kablu albo najzwyczajniej wyciąga się kartę z aparatu wkłada do czytnika itd. przerywa się sesję i już. Ciekaw jestem ilu tu na forum jest zawodowych studyjnych i sportowych fotografów (Ciebie nie liczę) korzystających z wi-fi. Jeśli łaska z przyjemnością zobaczę zdjęcie Twojego sprzętu o którym piszesz wcześniej. Postaram się sprawdzić twoje rewelacje. Pozdrawiam
Bo niektórzy wolą filmować aparatem. Zwłaszcza takim jak 1Dc cz 1Dx mkII. Bo jak masz z jednej roboty przynieść i zdjęcia i film, to bierzesz taki aparat, który radzi sobie z jednym i z drugim. A ten radzi sobie świetnie. Jeżeli Ty czegoś nie potrzebujesz, to nie znaczy, że inni nie potrzebują. Ja np potrzebuję i nie kupiłbym w tej chwili aparatu bez dobrego filmowania. 1Dx mk II jest pod tym względem idealny.
Eska. Dowiedziałem się dziś od Ciebie, że wifi jest za wolne na transfer zdjęć i że Canonami nie robi się profesjonalnych sesji. Ciekawe.
Odnośnie zdjęć sprzętu o który pytasz to nie ma tak naprawdę czego fotografować - odpowiednio skonfigurowana karta eye-fi plus zwykły kieszonkowy router LTE ("mydelniczka" z wbudowana baterią). Kompletne rozwiązanie (software i konfigurację) dostarcza polski startup BWITH.US | Your event LIVE worldwide Polecam!
Pzdr!
BartasPL. Proszę Cię abyś pokazał co mam kupić i tylko tyle, przy okazji będę wiedział, że rozmawiam z praktykiem. Z moich obliczeń wynika, że na 45 minut meczu na robienie zdjęć pozostaje chyba z 10 minut bo resztę musiałbym poświęcić na przeglądanie zdjęć, zaznaczanie przesył (nie wierzę w ten kilkunastosekundowy przesył). Biorąc pod uwagę, że na boisku nie zawsze coś się dzieje to zostaje z 10 minut. Co do studia, mamy w kraju kilku dobrych zawodowych fotografów, który korzysta z wi-fi? Chętnie skontaktuje się z nim i podpytam o wrażenie związane z takim przesyłem.
To oczywiście kwestia potrzeb ale ja zamiast dx-a w tej cenie wziąłbym C300.
Ja rozumiem sens łączenia takich sprzętów w tanich aparatach ale na półce profi to bardziej pokaz .... tego co możemy (i nie jest to nasze ostatnie słowo ;)) niż spełnienie rzeczywistych potrzeb.